Toon posts:

Zalman CNPS5005-Cu, spacer? :S

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een Zalman CNPS5005-Cu koelblok besteld voor op mijn Athlon XP 1800+, dit ding weegt 430 gram terwijl AMD 300 aanraad.

Ik heb een tijd gezocht en hier zitten lezen over de spacers maar ik ben het eigenlijk alleen maar waziger gaan vinden.

Mijn vorige Tbird 1400MHz heb ik ook al gesloopt en ik wil dit liever met mijn 1800+ niet nog een keer.

Ik ben een beetje bang voor die verhaaltjes van: "ruimte tussen je koelblok en je core" of "mn core brokkelt er juist van af" of "proc gaat stuk juist bij het plaatsen van een spacer".

Gewoon ja of nee graag, is het nou verstandig om er een spacer tussen te duwen of niet?

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-08 16:22
het is altijd verstandiger want het gewicht wordt gewoon veel beter verdeeld.

Je kunt het beste als je een kopere zalman heb een kopere spacer hale heb je een alu kun je beter een alu spavcer halen.

Dit is voor beter contact

Verwijderd

Topicstarter
Dat antwoord wou ik hebben :)

• UTerror
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-05 15:50
Op zaterdag 20 juli 2002 02:32 schreef Outloek het volgende:
Dat antwoord wou ik hebben :)
Waarom vraag je het dan? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het zal ongetwijfeld aan mij liggen maar...

misschien omdat ik het wou weten... :?

Beetje onzinnige opmerking lijkt mij

Maar het gaat mij er om dat ik dus zeker weet dat ik niet nog een keer mijn processor sloop, dit keer juist omdat ik er een spacer tussen duw, wat mij persoonlijk verstandiger leek omdat je dan dus schijnbaar minder kans hebt dat je je processor naar zn grootje helpt.

Maar de verhaaltjes over dat er ruimte tussen je core en je koelblok door kan ontstaan of dat er door plaatsing van een spacer juist splinters van je core afbreken etc. verwarden mij een beetje en daarom ging ik me afvragen of ik em er nu wel of niet tussen moest doen.

• ipsec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 13:13
Op zaterdag 20 juli 2002 09:38 schreef Outloek het volgende:
Het zal ongetwijfeld aan mij liggen maar...

misschien omdat ik het wou weten... :?

Beetje onzinnige opmerking lijkt mij
oeh aangefikt!

anyway... Ben het volkomen met gfo eens :)

Verwijderd

Heb hier een AMDtje liggen, ook met CNPS5005-Cu, en geen spacer ertussen, dus werkt prima, gewoon goed uitkijken hoe je de koeler erop zet. :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar nu zijn jullie weer wazig... :)

1. Altijd verstandig om er een tussen te duwen
2. Heb er hier een zonder, werkt prima :?

Moek em er nou wel of niet tussen duwen?

• Sharad R
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-06 20:28

Sharad R

lurking is an art

Op zaterdag 20 juli 2002 17:08 schreef Outloek het volgende:
Maar nu zijn jullie weer wazig... :)

1. Altijd verstandig om er een tussen te duwen
2. Heb er hier een zonder, werkt prima :?

Moek em er nou wel of niet tussen duwen?
HEt is niet wazig...
HEt is verstandig om er een tussen te duwen, maar het werkt netzo goed zonder.

oftewel...het is aan te raden, maar het hoeft niet...
En ik denk dat 70% van de tweakers er geen tussen hebben..

The more I learn, the less I know, I just realised

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 15:44
Op zaterdag 20 juli 2002 02:09 schreef Outloek het volgende:
Ik heb dus een Zalman CNPS5005-Cu koelblok besteld voor op mijn Athlon XP 1800+, dit ding weegt 430 gram terwijl AMD 300 aanraad.

Ik heb een tijd gezocht en hier zitten lezen over de spacers maar ik ben het eigenlijk alleen maar waziger gaan vinden.

Mijn vorige Tbird 1400MHz heb ik ook al gesloopt en ik wil dit liever met mijn 1800+ niet nog een keer.

Ik ben een beetje bang voor die verhaaltjes van: "ruimte tussen je koelblok en je core" of "mn core brokkelt er juist van af" of "proc gaat stuk juist bij het plaatsen van een spacer".

Gewoon ja of nee graag, is het nou verstandig om er een spacer tussen te duwen of niet?
Mja dat doe je niet zo snel met deze dingen hoor :) ik heb een CU 5100-CU ( waarom heb je die niet genomen die is veel beter ) en ik heb vroeger sysje's gebouwt met space's maar dit zit gewoon veel beter vast en ik draai ze toch nog strak aan maar core crushen heb ik nog nooit gedaan :)

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

Oke tis al een oud topic maar ik zit met het volgende.

Ik heb de Zalman CNPS 7000 A-AlCu besteld en zoals jullie ongetwijfeld weten heeft deze koeler aan de onderkant een gemengde samenstelling (koper/aluminium).
Nu las ik het volgende:
gfo schreef op 20 juli 2002 @ 02:16:
het is altijd verstandiger want het gewicht wordt gewoon veel beter verdeeld.

Je kunt het beste als je een kopere zalman heb een kopere spacer hale heb je een alu kun je beter een alu spavcer halen.

Dit is voor beter contact
duidelijk verhaal lijkt mij, maar wat is dat voor de Zalman CNPS 7000 A-AlCu de beste keus?

Een spacer van geheel koper of geheel aluminuim??

thnx.

edit: owja, daar waar de core zit heeft de zalman koper zitten...is een kopere spacer dan het beste?

[ Voor 7% gewijzigd door nowell op 11-03-2004 09:00 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is tegenwoordig voer voor Die-Hard Overclocking & Cooling :) Anyway, met een beetje zoeken had je kunnen uitvinden dat koper een betere warmtegeleidingscoëfficient heeft dan aluminium. De keuze lijkt me dan duidelijk :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.