Garantie bij Philips,afhandeling->hoe lang meestal

Pagina: 1
Acties:
  • 232 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb in April 2001 een Philips 107Sx monitor gekocht en de pech trof me dat de monitor sinds gisteren kaduuk ging :(

Symptomen:
Alles wat met het OSD gebeuren te maken heeft werkt niet of half.
b.v.: Als ik op de menu-knop drukt gebeurt er nix maar als ik op de + knop oid druk dan ziet de monitor dat als de menu toets :?
Offfe, als ik de comp aanzet dan krijg ik geen normaal beeld, maar dan krijg ik een OSD menu met de keuze tussen TTL Sync en SYnc on Green. En verdorie kan ik NIKS doen.. alle knoppen disabled :?

Ook disbaled soms het complete OSD menu zich :( ( OSD Menu disabled oid ).

Nu had ik de Philips helpdesk gebeld en het probleem uitgelegd. Zover ik het begrepen heb wordt mijn kapotte monitor ingerolen voor een nieuwe :)

( Want in de garantieboekje staat dat ik 3 jaar garantie heb :D Bof ik even... )

Het volgende zou moeten gebeuren volgens de behulpzame typmiep (:+):
Er zou iemand binnekort bellen. ( voor denk ik een afspraak te maken ).
En later zou iemand dan langskomen met een nieuwe monitor, die zou ik dan na het controleren van alle spullen in de doos in ontvangst nemen en dan de kapotte monitor aan die gast meegeven.

Nu vraag ik me af of jullie ook zoiets met Philips hebben gehad ( verhalen uitwisselen oid? ) en/of het hoelang het meestal duurt bij dit bedrijf.

Als laatste wil ik nog ff zeggen dat ik nogsteeds wel bij Philips blijf hoor ;)
Lekker beeld geven ze.

[voor-de-modjes]
Ik heb het in V&B gezet omdat dit gaat over een monitor en ik ben ook benieuwd naar anderen van Philips 'monitoren', alleen omdat ik de titel van het topic niet langer kon maken kan het misschien anders overkomen, mijn excuses daarvoor :+
[/voor-de-modjes]

C:\>_

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
Bij mij kwam een ventje van UPS, die pleurde een andere (2ehands) monitor neer, en smeet vervolgens de mijne terug in die doos.

Het was wel snel (1dag!!)

Na 2 weken krijg je trouwens een gerepareerde terug i.p.v. een nieuwe, sjit service.

Verwijderd

Op zaterdag 20 juli 2002 14:20 schreef Ghost het volgende:

*knip*

Na 2 weken krijg je trouwens een gerepareerde terug i.p.v. een nieuwe, sjit service.
Huh, zijn monitor is ook al bijna anderhalf jaar oud. Tamelijk 2e hands zou ik zeggen.

En het zou erg snel zijn, fabriekgarantie is zelden sneller dan 1 of 2 maanden.

• Ghost|IA
Oh sorry dacht dat er 2002 stond |:(

Fabrieksgarantie van Philips is wel snel hoor, ze zijn hier dus 4x geweest, telkens maar 1 dag wachten.
Of is de fabrieksgarantie na 1 jaar anders? Er zit echt 3 op

(alle monitoren waren brak trouwens :z)

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:23
Op zaterdag 20 juli 2002 14:20 schreef Ghost het volgende:
Bij mij kwam een ventje van UPS, die pleurde een andere (2ehands) monitor neer, en smeet vervolgens de mijne terug in die doos.

Het was wel snel (1dag!!)

ja, maar je krijgt wel een gerepareerde terug uit dezelfde productieweek als die van jou. je krijgt er dus 1 die ongeveer zo oud was als die die je inlevert.

• Ghost|IA
Yupz, en dat is dus NIET leuk als je er eentje van 3 weken had, en die gaat stuk.

Dan krijg je 1 terug, mag je zelf gaan poetsen want is vies, ze coating laag is eraf gewassen, krassen beschadigingen.

Kijk als je je monitor al 1.5jaar hebt kan ik daar inkomen, maar na 3 weken??

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:23
Op zaterdag 20 juli 2002 16:41 schreef Ghost het volgende:
Yupz, en dat is dus NIET leuk als je er eentje van 3 weken had, en die gaat stuk.

Dan krijg je 1 terug, mag je zelf gaan poetsen want is vies, ze coating laag is eraf gewassen, krassen beschadigingen.

Kijk als je je monitor al 1.5jaar hebt kan ik daar inkomen, maar na 3 weken??
als ie niet goed meer is (coating beschadigd, vies etc) dan bel je terug en dan vervangen ze hem weer. net zolang tot je er een hebt die goed is. ik heb helpdeskwerk gedaan voor philips monitoren, vervangen is echt geen probleem.

als je echt volhoud en hem een stuk of 5 keer laat vervangen krijg je waarschijnlijk wel een nieuwe trouwens :D

• Vinnie
  • Niet online
Hmmmm, ik ben er eigenlijk niet kapot van om een gereviseerde monitor te krijgen :{
Achjah, beter dan nix :o

( sorry dat ik zo laat reply, heb een vermoeiende dag gehad op de efteling :+ )

• magic_japie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-03 20:35
Ik heb goeie ervaringen met de klantenservice van Philips wat betreft beeldschermen.

Mijn scherm ging in één keer dood en na een aantal dagen stond er een splinternieuwe op mijn computerkamer.

Fritzbox 7490, 1x Netgear GS108E, 2x TP-Link SG105E, HP2520-8G-POE

• Vinnie
  • Niet online
Ik hoor dus best wel verschillende ervaringen ( wat best kan ;) )...

Ik heb iig nog niks van Philips gehoord. Ik ben benieuwd.

• Ghost|IA
Op zaterdag 20 juli 2002 19:08 schreef aatos het volgende:

[..]

als ie niet goed meer is (coating beschadigd, vies etc) dan bel je terug en dan vervangen ze hem weer. net zolang tot je er een hebt die goed is. ik heb helpdeskwerk gedaan voor philips monitoren, vervangen is echt geen probleem.

als je echt volhoud en hem een stuk of 5 keer laat vervangen krijg je waarschijnlijk wel een nieuwe trouwens :D
Ik heb hem inderdaad 4x laten vervangen!!!
Heb onderhand gesmeekt om een nieuwe maar niks hoor :(
Ze hadden nog 79 gereviseerde monitoren van mijn productie datum (2 maanden geleden) staan.
Omruilen was echt geen probleem, voor mij wel, want moet ik elke keer een dag vrij pakken!!!
Na 4x had ik er schoon genoeg van...

Nog steeds kut, geld teruggevraagd bij de winkel en gekregen. Dus nu een ander merk.

Nee tegenwoordig is service leveren een heikel punt, ik vraag me af welke monitor fabrikant eigenlijk nog WEL goede service heeft?

• Vinnie
  • Niet online
Op zondag 21 juli 2002 12:21 schreef Ghost het volgende:

[..]

Ik heb hem inderdaad 4x laten vervangen!!!
Heb onderhand gesmeekt om een nieuwe maar niks hoor :(
Ze hadden nog 79 gereviseerde monitoren van mijn productie datum (2 maanden geleden) staan.
Omruilen was echt geen probleem, voor mij wel, want moet ik elke keer een dag vrij pakken!!!
Na 4x had ik er schoon genoeg van...

Nog steeds kut, geld teruggevraagd bij de winkel en gekregen. Dus nu een ander merk.

Nee tegenwoordig is service leveren een heikel punt, ik vraag me af welke monitor fabrikant eigenlijk nog WEL goede service heeft?
Sja, het lijkt wel 'we zijn goede vrienden tot je de monitor heb gekocht en dan zoek je het maar uit' oid :{

BAH, kwil uns weten wanneer Philips nou uns beld... :o

Pagina: 1