Toon posts:

5400 toeren primary HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ben dus ongelooflijk stom geweest, op het moment dat ik mijn Athlon1800 ineenstak had ik geen geld meer voor een deftoge HD en heb ik een dual boot systeem geïnstalleerd op een HD40GB op 5400 toeren, en die gepartitioneerd ...

het probleem was dat ik er vrij zeker van was da het een 7200 toeren was.. niet dus.

Dus ik heb nu een 60GB op 7200 toeren ... zou het een groot verschil maken dat ik alles weer herinstalleer (2 dagen werk of 't scheel nieveel). Als ik nu alle games en zo van die 60GB zou draaien, en het gewoon zou laten zoals het nu is ... heeft dat veel impact op de performantie ??

(en is er een snelle oplossing om gehele partities over te zetten of zo?)

thnx

Verwijderd

Symantec Ghost en Partition Magic, met beide kan je complete partities "klonen" op een andere schijf.

• Splatter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
In games/3dmark zal je geen verschil in performance merken, behalve dan met het laden van een map/level, maar met windows-tasks zal het zeker sneller gaan.
Ik zou je OS's zeker overzetten op de 7200-toeren schijf.

Verwijderd

LetoTha2nd:
ben dus ongelooflijk stom geweest, op het moment dat ik mijn Athlon1800 ineenstak had ik geen geld meer voor een deftoge HD en heb ik een dual boot systeem geïnstalleerd op een HD40GB op 5400 toeren, en die gepartitioneerd ...

het probleem was dat ik er vrij zeker van was da het een 7200 toeren was.. niet dus.

Dus ik heb nu een 60GB op 7200 toeren ... zou het een groot verschil maken dat ik alles weer herinstalleer (2 dagen werk of 't scheel nieveel). Als ik nu alle games en zo van die 60GB zou draaien, en het gewoon zou laten zoals het nu is ... hefet dat veel impact op de performantie ??
Het heeft altijd zin om de snelste schijf te gebruiken, omdat daarmee toch de prestaties van je systeem weer omhoog gaan. Maar zoveel werk is het niet: je zult de nieuwe schijf toch moeten formatteren en partitioneren; dan kun je net zo goed meteen een 1:1 kopie van de oude schijf overzetten. De formatteringstools van de harddiskfabrikanten (bijvoorbeeld Maxblast van Maxtor) hebben vaak al een dergelijke optie ingebouwd en anders kun je gebruikmaken van Ghost of Drive Image.

Als je de tijd hebt kan een schone installatie uiteraard ook geen kwaad, omdat Windows dan ook meteen weer vlotter loopt. Maak dan wel meteen een goeie backup met Ghost of Drive Image; dan kun je daarna het systeem lekker clean & mean houden.

Verwijderd

Topicstarter
ok , thnx !
ik wist niet dat het echt zo simpel was om een partitie over te zetten (eerst nog zien natuurlijk, kvrees voor XP eigenlijk, ik has al wat moeite daarmee om mijn dual-boot systeem mooi te krijgen (samen met win98 als backup-systeem)