Toon posts:

Debian GNU/Linux 3.0 uit

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 345 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

hmm...dat roept een vraagje op. Ik heb in mijn apt source lijst alleen maar verwijzingen naar 'woody' en niet naar 'testing'.
Ik wil in de testing distro blijven, kan ik in de apt source lijst 'woody' gewoon vervangen voor 'testing' en dan dselect update draaien of gaats hut dan foutskie?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zaterdag 20 juli 2002 11:46 schreef humpiedumpie het volgende:
hmm...dat roept een vraagje op. Ik heb in mijn apt source lijst alleen maar verwijzingen naar 'woody' en niet naar 'testing'.
Ik wil in de testing distro blijven, kan ik in de apt source lijst 'woody' gewoon vervangen voor 'testing' en dan dselect update draaien of gaats hut dan foutskie?
Nup, dat kun je prima doen * moto-moi heeft het ook zo ingesteld voor z'n compu's :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Buffy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

Buffy

Fire bad, Tree pretty

Op zaterdag 20 juli 2002 04:10 schreef deadinspace het volgende:

[..]

Mja, tis eigenlijk wel logisch zo... Sid is en blijft Unstable, en hier forken ze dan een Testing van. Deze Testing doorloopt verschillende stages en wordt uiteindelijk een Stable release, waarna er een nieuwe Testing geforkt wordt.

[..]
Betekent dit dat ze een copie maken van Sid en dat testing noemen of dat ze een copie maken van Woody en die langzaam voeden vanuit Sid?

Indien het eerste het geval is kunnen non-bleeding-edge gebruikers maar beter even wachten met het (blijven) gebruiken van testing in hun sources.list.

[plagiaat]
Lang verwacht,
Nooit gedacht,
Hier is het dan,
Een Woody tijdens de nacht!
[/plagiaat]

That which doesn't kill us, makes us stranger - Trevor (AEon FLux)
When a finger points at the moon, the imbecile looks at the finger (Chinese Proverb)

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-08 23:25
zow, heb net een 120 MHz als testbak in elkaar gezet, alleen nog ff utp kabel jatten van de pc van m'n zus en dan ga ik ff woody installeren :P :P

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09-2025
Wie weet er een link naar 3.0 ik kom nml steeds op 2.2r7 uit

Wel naar de iso natuurlijk.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 09:26

deadinspace

The what goes where now?

Op zaterdag 20 juli 2002 12:05 schreef Dawns_sister het volgende:
Betekent dit dat ze een copie maken van Sid en dat testing noemen of dat ze een copie maken van Woody en die langzaam voeden vanuit Sid?
Bij mijn weten het laatste. Dat zou ook wel het logischt zijn (en het prettigst).

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op zaterdag 20 juli 2002 12:22 schreef eth0 het volgende:
Wie weet er een link naar 3.0 ik kom nml steeds op 2.2r7 uit

Wel naar de iso natuurlijk.
Oja, ik heb een 100 MBit/sec mirror opgezet:

Voor de ISOs:
[url="ftp://galileo.luon.net/pub/linux/debian/3.0r0/CD-images/"]ftp://galileo.luon.net/pub/linux/debian/3.0r0/CD-images/[/url]

Voor de netinstall floppies:
[url="ftp://galileo.luon.net/pub/linux/debian/3.0r0/FLOPPY-images"]ftp://galileo.luon.net/pub/linux/debian/3.0r0/FLOPPY-images[/url]

Als mirror voor de netinstall is [url="http://www.debian.nl"]http://www.debian.nl[/url] de beste keuze, dit is een 100 MBit/sec mirror in NL met prima availability en up-to-date-heid.
Van de main mirror ({ftp,www}.debian.org) hoef je op het moment niet veel te verwachten denk ik.

• eth0
  • Laatst online: 15-09-2025
Op zaterdag 20 juli 2002 12:38 schreef deadinspace het volgende:

[..]

Als mirror voor de netinstall is [url="http://www.debian.nl"]http://www.debian.nl[/url] de beste keuze, dit is een 100 MBit/sec mirror in NL met prima availability en up-to-date-heid.
Van de main mirror ({ftp,www}.debian.org) hoef je op het moment niet veel te verwachten denk ik.
thanks,

[url="http://www.debian.nl"]www.debian.nl[/url] heeft geen 3.0 :( al kan ik daar wel met 10mbit downloaden :)

• Newjersey

[..]

Voor de ISOs:
[url="ftp://galileo.luon.net/pub/linux/debian/3.0r0/CD-images/"]ftp://galileo.luon.net/pub/linux/debian/3.0r0/CD-images/[/url]

[url="ftp://galileo.luon.net/pub/linux/debian/3.0r0/FLOPPY-images"]ftp://galileo.luon.net/pub/linux/debian/3.0r0/FLOPPY-images[/url]

thank you voor de link naar de floppy images.. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik vond het inderdaad ook raar dat Mozilla erin zat, als dat nog van dezelfde 'beta-kwaliteit' is als Gnome 2.0 en KDE 3.0, ondanks die versienummers.

Bij Debian betekent het feit dat hij 3.0 is tenminste dat de distro zelf niet meer van beta-kwaliteit is.

• blade181
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-04 07:52

blade181

Cra-cra-cracker?

Wat ik kut vond aan de testing is dat al die beta iso's en images van internet niet goed installeerde, voor een halve maand geleden had ik steeds een fout bij apt-get dat openldap.1 corrupt was...en toen was bij mij de lol er naar 5 keer installeren ook wel af...:(

Another white boy in this movie? Damn!

Verwijderd

Topicstarter
raar eigenlijk, vorbis 1.0, perl 5.8.0 en debian 3.0 op één dag... :)

eigenlijk zouden ze naast testing, stable en unstable nog een tree moeten maken voor normale desktop gebruikers die gewoon redelijk nieuwe versies willen, maar niet zo onstabiel als degenen die in de 'unstable' tree zitten.

Verwijderd

Op zaterdag 20 juli 2002 13:47 schreef ru1 het volgende:
raar eigenlijk, vorbis 1.0, perl 5.8.0 en debian 3.0 op één dag... :)
Voeg daar dan maar bij: i2c/lm_sensors-2.6.4, OpenOffice.org 1.0.1 en kernel 2.4.19-rc3.

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-08 16:30

Apache

amateur software devver

thanks voor de mirror deadinspace, ik neem aan dat hij nog wel ff up is? Dan download ik ze vanacht :)

If it ain't broken it doesn't have enough features

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-07 21:46

Confusion

Fallen from grace

De grote vraag is nu: laat ik mijn /etc/apt/sources.list naar Woody wijzen (zoals'ie de afgelopen maanden heeft gedaan) of zet ik hem terug naar 'testing'? ;)

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• riotrick
  • Laatst online: 04-07 15:29
Werd es tijd die release :)

Maar goed. Net gelijk maar ff geupgrade naar debian sarge. De testing vinnik stabiel genoeg.

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Voor de ISOs:

Dank U zeer :)

[deze advertentieruimte is te koop]

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op zaterdag 20 juli 2002 13:51 schreef Apache het volgende:
thanks voor de mirror deadinspace, ik neem aan dat hij nog wel ff up is? Dan download ik ze vanacht :)
Jahoor, die blijft nog wel even (hij hostte al een jaar ofzo Potato ISOs, maar 7 ISOs is wel wat veel. Als er ruimtegebrek komt gooi ik de laatste 4 wel weg ofzo).
Op zaterdag 20 juli 2002 13:57 schreef Fused het volgende:
De grote vraag is nu: laat ik mijn /etc/apt/sources.list naar Woody wijzen (zoals'ie de afgelopen maanden heeft gedaan) of zet ik hem terug naar 'testing'? ;)
Hangt van je gebruik af. Voor servers is Stable (nu dus Woody) meestal de beste keuze, maar voor desktop gebruik is Testing wel prettig.

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-08 12:04

_nethack

We're all MAD here

Op zaterdag 20 juli 2002 12:34 schreef deadinspace het volgende:

[..]

Bij mijn weten het laatste. Dat zou ook wel het logischt zijn (en het prettigst).
Zo te zien wel... :)

Er zitten op dit moment geen verschillen tussen stable en testing.

Althans, in /etc/apt/sources.list stable wijzigen in testing (verse installatie van woody op een sun sparc) en vervolgens apt-get update en apt-get (dist-)upgrade uitvoeren geeft 0 packages upgraded.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• zeroxcool
  • Laatst online: 15:59
Kan aan mij liggen, maar er kwam toch KDE 3.0 bij?

zeroxcool.net - curity.eu

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:12
zit er dezelfde gnome versie in als die van potato?Heb er net eindelijk potato (bijna) werkend op staan :)

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Op zaterdag 20 juli 2002 16:47 schreef ZeRoXcOoL het volgende:
Kan aan mij liggen, maar er kwam toch KDE 3.0 bij?
Afbeeldingslocatie: http://apt-get.mine.nu/woody-holycow.jpg
Neuh :o :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• RemcoX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-02 20:05
Stel ik heb een bakje met 'stable' in de sources.list, dan zou ik dus gewoon apt-get update; apt-get dist-upgrade kunnen doen om naar woody te gaan vanaf potato. Dit lijkt te werken, alleen wil apt dan een hele hoop nieuwe packages gaan installeren (logisch), waaronder een aantal X related packages (xfree86-common, libfreetype, enz). Dit vind ik zelf minder logisch, omdat er op die bak geen X te bekennen is, en dat wou ik graag zo houden.

Hoe kan het dat ik non-X packages heb, die in woody ineens dependen op X packages? En wat doe ik hier aan? (Of: hoe kom ik er makkelijk achter welke packages dat zijn?)

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Hmm, misschien is het GD (libgd1, php4-gd) dat xfree86 en freetype wil?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
jotti@enterprise:/home/jotti$ apt-cache depends libgd1
libgd1
  Depends: libc6
  Depends: libfreetype6
  Depends: libjpeg62
  Depends: libpng2
  Depends: xlibs
  Depends: zlib1g

Zelfde geldt (uiteraard) voor php4-gd.
Je kan ook apt-cache showpkg xlibs (oid) doen en dan naar reverse dependencies kijken, maar dat geeft een beetje veel output enzo.

Verwijderd

Jammer dat 't nog niet op de frontpage staat....is er iemand die daar iets aan kan doen? (ik heb natuurlijk de nieuwssubmit gebruikt)

• RemcoX
Op zaterdag 20 juli 2002 19:33 schreef Jotti een behulpzaam stukje
Aha, het ligt inderdaad aan GD. En die heb ik nodig voor webalizer, dus zit er niets anders op dan die betreffende packages maar de installeren denk ik...

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

[Alweer gezeik over KDE3 en Xfree 4.2 in Debian]
[url="http://lists.debian.org/debian-devel/2002/debian-devel-200204/msg01343.html"]http://lists.debian.org/debian-devel/2002/debian-devel-200204/msg01343.html[/url]

[url="http://lists.debian.org/debian-kde/2002/debian-kde-200204/msg00111.html"]http://lists.debian.org/debian-kde/2002/debian-kde-200204/msg00111.html[/url]

Everybody clear on this?

Ik heb er geen probleem mee; ik kan best nog een tijdje met KDE 2.2. en XFree 4.1 toe. Heb je er wel een probleem mee: zoek lekker een andere distro die lagere stabiliteitseisen heeft of ga zelf het werk verrichten (of pak de .debs die er altijd toch wel zijn; de meeste maintainers hebben allang preliminaries klaar voor hun package naar Unstable mag), maar hou op met dat gezeur. De redenen zijn gegeven, de koers is gezet en het constant blijven zeuren erover voegt niets toe, omdat alle argumenten al gegeven zijn.

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op zaterdag 20 juli 2002 18:57 schreef RemcoX het volgende:
Stel ik heb een bakje met 'stable' in de sources.list, dan zou ik dus gewoon apt-get update; apt-get dist-upgrade kunnen doen om naar woody te gaan vanaf potato. Dit lijkt te werken, alleen wil apt dan een hele hoop nieuwe packages gaan installeren (logisch), waaronder een aantal X related packages (xfree86-common, libfreetype, enz). Dit vind ik zelf minder logisch, omdat er op die bak geen X te bekennen is, en dat wou ik graag zo houden.

Hoe kan het dat ik non-X packages heb, die in woody ineens dependen op X packages? En wat doe ik hier aan? (Of: hoe kom ik er makkelijk achter welke packages dat zijn?)
apt-cache showpkg xfree86-common, die laat onder andere de reverse depends zien.
Op zaterdag 20 juli 2002 19:36 schreef compukid het volgende:
Jammer dat 't nog niet op de frontpage staat....is er iemand die daar iets aan kan doen? (ik heb natuurlijk de nieuwssubmit gebruikt)
Ik heb ook al gesubmit (gisternacht nog).

Verwijderd

Op zaterdag 20 juli 2002 21:09 schreef deadinspace het volgende:

Ik heb ook al gesubmit (gisternacht nog).
Ik heb al wel andere posts zien verschijnen....lijkt wel opzet? :( (maar dat zal wel niet....)

• Apache

Apache

amateur software devver

Frontpage besteed idd erg weinig aandacht aan linux, de prachtige bespreking van linux op de desktop is er ook nooit verschenen.

Ben trouwens net begonnen aan de iso's, een mooie 500Kb van deadinspace z'n mirror, thx :)

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op zaterdag 20 juli 2002 23:25 schreef Apache het volgende:
Frontpage besteed idd erg weinig aandacht aan linux, de prachtige bespreking van linux op de desktop is er ook nooit verschenen.
Maar wel een review van een beta van Gentoo? Rare jongens, die front-page gasten :?

En die bespreking, bedoel je dat review-initiatief van NOS? Is die wel ooit gesubmit?

Verwijderd

Een 3.0 release van Debian hoort gewoon thuis op de Frontpage en dan nog een beetje tijdig ook als het kan en dus niet een paar dagen later. Ook de software updates op /etc is waardeloos voor Linux gebruikers. De zoveelste beta van 1 of andere wazige nvidia driver voor XP is veel belangrijker.
Dus met dat submitten ben ik maar gestopt.

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Op zaterdag 20 juli 2002 22:52 schreef compukid het volgende:
Ik heb al wel andere posts zien verschijnen....lijkt wel opzet? :( (maar dat zal wel niet....)
De meeste nieuwsposters hebben denk ik geen idee wat Debian 3.0 is. Als je er nou zoiets bijzet van "Na jaren wachten is er dan eindelijk een nieuwe stable release van de toonaangevende Linux distributie: Debian GNU/Linux". En niet zoiets van "Ja uh Debian 3.0 bent er ergens uit.". Dan denkt die nieuws poster ook van "jah, nou en?"

[deze advertentieruimte is te koop]

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
Sja het is natuurlijk wel stom dat ze software als XFree86 4.2.0 en KDE 3 niet in unstable gooien.. Daarvoor is het toch juist unstable :?

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Op zaterdag 20 juli 2002 20:19 schreef Fused het volgende:
[Alweer gezeik over KDE3 en Xfree 4.2 in Debian]
Waar zie jij gezeik? Het 'ergste' wat ik gezien heb, is mijn 'grappige' plaatje. Verder niet. FYI: ik draai debian en heb nog nooit iets anders (voor vast) gedraaid.
[url="http://lists.debian.org/debian-devel/2002/debian-devel-200204/msg01343.html"]http://lists.debian.org/debian-devel/2002/debian-devel-200204/msg01343.html[/url]

[url="http://lists.debian.org/debian-kde/2002/debian-kde-200204/msg00111.html"]http://lists.debian.org/debian-kde/2002/debian-kde-200204/msg00111.html[/url]

Everybody clear on this?
Yes sir :Z
Ik heb er geen probleem mee
Ik ook niet en ik heb nog niemand horen 'zeiken' hier.
Heb je er wel een probleem mee: zoek lekker een andere distro die lagere stabiliteitseisen heeft of ga zelf het werk verrichten (of pak de .debs die er altijd toch wel zijn; de meeste maintainers hebben allang preliminaries klaar voor hun package naar Unstable mag), maar hou op met dat gezeur.
Yes, sir. :Z

Ok, beetje flauw, ik snap je standpunt en ben het ook volledig met je eens, maar een dergelijk redelijk bot - en betweterig klinkend - statement is in dit geval nergens voor nodig. Als er nu een heel klaagzanggebeuren was, okee, maar nu... nee.

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Op zondag 21 juli 2002 00:29 schreef AMDude het volgende:
Sja het is natuurlijk wel stom dat ze software als XFree86 4.2.0 en KDE 3 niet in unstable gooien.. Daarvoor is het toch juist unstable :?
KDE3 is al packaged en wel, dat zal wel vrij snel gebeuren. XFree86 is al gepackaged, preliminarily dan wel... _goed_ packagen kost gewoon tijd, een dh_make en dan 5 minuutjes prutsen kan iedereen.

Verwijderd

Op zondag 21 juli 2002 00:29 schreef RG© het volgende:

De meeste nieuwsposters hebben denk ik geen idee wat Debian 3.0 is. Als je er nou zoiets bijzet van "Na jaren wachten is er dan eindelijk een nieuwe stable release van de toonaangevende Linux distributie: Debian GNU/Linux". En niet zoiets van "Ja uh Debian 3.0 bent er ergens uit.". Dan denkt die nieuws poster ook van "jah, nou en?"
Nou ik heb het ook gesubmit. En niet alleen lullig van Debian 3.0 is uit. Maar ook een heel verhaal erbij van wat Debian betekend voor de vrije software gemeenschap, ook waarom debian stable niet het nieuwste van het nieuwste bevat, dat debian 11 hardware platformen ondersteund enzovoort.

Ik vindt ook dat er duidelijker beleid voor de meuktracker moet worden opgesteld. Ik weet dat windows het belangrijkste software platform is (okkee voor veel van dan niet, maar voor heel veel anderen wel). Maar dingen als beta Nvidia driver is toch eigenlijk gewoon onzin.

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:03

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Hier een lijst van heel veel (officiele) URL's waar je de ISO's (wel 7 stuks als je alles wilt!) van Woody/3.0r0 kan downloaden:
[url="http://www.debian.org/CD/http-ftp/"]http://www.debian.org/CD/http-ftp/[/url]

Ik download hem momenteel van ftp.debian.nl/debian-cd/ met de maximum-speed van mijn verbinding :9
(niet dat dat zo snel is, heb maar Chello, maar het gaat om het idee...)

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Apache

Apache

amateur software devver

Alle 7 iso's zijn binnen van deadinspace z'n mirror :)

Heeft iemand md5's?
CD 2 is nl vrij klein?

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op zondag 21 juli 2002 01:18 schreef eenprobleempje het volgende:
Nou ik heb het ook gesubmit. En niet alleen lullig van Debian 3.0 is uit. Maar ook een heel verhaal erbij van wat Debian betekend voor de vrije software gemeenschap, ook waarom debian stable niet het nieuwste van het nieuwste bevat, dat debian 11 hardware platformen ondersteund enzovoort.
Dan is jouw submission uitgebreider dan de mijne :) Nouja, hoe meer hoe beter, dan is de kans dat ze het posten hoger lijkt me.

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Jotti schreef:
Ok, beetje flauw, ik snap je standpunt en ben het ook volledig met je eens, maar een dergelijk redelijk bot - en betweterig klinkend - statement is in dit geval nergens voor nodig. Als er nu een heel klaagzanggebeuren was, okee, maar nu... nee.
OK, sorry. Ik las te snel door de draad heen en kreeg op basis van de beperkte steekwoorden die ik las een verkeerd idee.

/* Als je de debian-user en debian-devel mailinglists leest, dan komt geklaag over bepaalde onderwerpen je op een gegeven moment de neus uit en blijkbaar heeft dat mijn inschattingsvermogen aangetast... I'll take note of that. */

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Mja, ok joh :) no big deal
Ik ben bang dat je wat die mailinglists betreft gewoon gelijk hebt...

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op zondag 21 juli 2002 01:49 schreef Apache het volgende:
Alle 7 iso's zijn binnen van deadinspace z'n mirror :)

Heeft iemand md5's?
CD 2 is nl vrij klein?
Hmm, die grootte van CD2 klopt idd niet... Ik heb wat met verschillende computers moeten rommelen met downloaden (vanwege ruimtegebrek), dus ik gok dat daar iets fout is gegaan. Ik snok even CD2 ergens vandaan (met 2 meg/sec :) ) en regel meteen MD5SUMS.

edit: CD2 is opnieuw gedownload en is nu wel groter dan 600 MB. Bovendien staan er nu md5sums bij, en alle7 de ISOs komen overeen met de md5sums.

• Apache

Apache

amateur software devver

thanks, ik check strax nog eens voor ik ga slapen, eerst even resident evil kijken :)

woei, volledige cd2 is binnen :)

[url="http://bserver.dhs.org:4000/~blacky/woodymd5"]Dit ziet er erg goed uit[/url].

Thanks again :)

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Mijn server is nu netjes aan het updaten. Van8 was de us-mirror nog redelijk traag, nu gaat het wel.
En zometeen draait lekker woody op mijn bakkie :)

Heeft er iemand trouwens hier een DVD-brander, die bereid is om de DVD-image van Debian 3.0r0 op DVD-R/DVD+R/DVD+RW/DVD-RW te zetten? Als iemand dat zou willen doen voor mij, heel graag, mijn mailadres staat in mijn profile...

• rvm
  • Niet online

rvm

Ik neem aan dat ik niet alle 7 ISO's nodig heb om Woody op mijn desktop te installeren. Als ik in de Debian CD FAQ kijk, dan lees ik:

"You will probably not need CD 3 and higher unless you have very special requirements."

Is die FAQ up-to-date en is dat inderdaad aan te raden of kan ik beter ook nog CD 3 downloaden (en CD4-7 niet)?

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

CD 1-3 zou je nodig kunnen hebben bij een normale desktop installatie.
CD 4-7 heeft bijna niemand ooit nodig :)
En om over de sources (ook 1-7) maar niet te spreken :P

Verwijderd

Op zondag 21 juli 2002 11:30 schreef rvm het volgende:
Ik neem aan dat ik niet alle 7 ISO's nodig heb om Woody op mijn desktop te installeren. Als ik in de Debian CD FAQ kijk, dan lees ik:

"You will probably not need CD 3 and higher unless you have very special requirements."

Is die FAQ up-to-date en is dat inderdaad aan te raden of kan ik beter ook nog CD 3 downloaden (en CD4-7 niet)?
Ja, de FAQ is redelijk up to date, je hebt als je een redelijke netwerkverbinding hebt niet eens meer nodig dan CD1. Of eigenlijk de netinstall flops, maar je wie werkt er nou nog met floppies ;) Gewoon CD1 en eventueel CD2 downloaden, en dan heb je echt alle belangrijke pakketten waarmee je een werkend systeem kan opzetten. Op die CD's zit (als het goed is) ook XFree en dergelijke, dus je hebt niet meer nodig.

• Newjersey
zow, hij is nu geinstalleerd en draait lekker op een p120 MHz :P

ff snel apache ge-apt-get ..

en alles werkt :P

Verwijderd

Voor de ISOs:

Dank je zeer deadinspace!

Ben zu nu aan het downen met 825Kb >:) Dit word mijn 1e Debian ervaring , ik ben dus erg benieuwd.

Verwijderd

en nog steeds niets op de frontpage.... :( :'( :r |:(
zijn er geen NOS'ers die niet op vakantie zijn oid en genoeg rechten in die meuktracker hebben?

• RickN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-06-2025
Ik zie dat die eerste cd de NONUS versie is, wat voor verschil maakt dat nou nog? Ik heb ooit es gehoord dat dat iets met crypto te maken had, maar ik dacht dat die regels inmiddels minder streng waren. Zijn er nog andere verschillen? Is het überhaupt mogelijk om ergens de US versie te vinden en is dit de moeite waard?

He who knows only his own side of the case knows little of that.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zondag 21 juli 2002 13:44 schreef RickN het volgende:
Zijn er nog andere verschillen? Is het überhaupt mogelijk om ergens de US versie te vinden en is dit de moeite waard?
In de US versie zitten voorzover ik weet minder dingen, door de exportrestricties op cryptografiegebied van de USA. Dingen als openssh mogen geloof ik niet vanuit de US naar een ander land gedownload worden (de officiele openbsd/ssh mirror staat mede daarom ook in canada). Het is dus niet echt zinvol om ergens de US versie vandaan te halen.

• WHiZZi
  • Laatst online: 17:33

WHiZZi

Museumdirecteurtje

* WHiZZi met FP artikel

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Jongens, jongens, jongens... Een beetje aardig zijn voor die servers van debian.org hoor! Je hebt helemaal geen 3 of 7 hele CD's nodig. Dat is het mooie van debian, je kunt alles wat je nodig hebt downloaden via apt-get. Dan haal je dus niet onnodig een paar gigabyte aan ISO'tjes binnen.

Kijk even op [url="http://www.debian.org/CD/netinst/"]http://www.debian.org/CD/netinst/[/url]
Daar staan cd'tjes van 10 tot 30 MB die alles hebben dat je nodig hebt om een basissysteem met netwerkverbinding te configureren; vervolgens haalt hij zelf de packages die je nodig hebt via het netwerk. Voordeel:
- het scheelt dataverkeer
- je kunt sneller beginnen met installeren

Verwijderd

Weet iemand of die netinstall cd's ook genoeg ondersteuning bieden voor PPPoE (wanadoo cable com21)
Ik had de packages pppoe en pppoeconf nodig...en daar had ik de 'gewone' images voor gebruikt.

• WHiZZi
  • Laatst online: 17:33

WHiZZi

Museumdirecteurtje

[url="http://www.tweakers.net/nieuws/22643"]http://www.tweakers.net/nieuws/22643[/url]

*D *D *D *D *D

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Verwijderd

Op zondag 21 juli 2002 17:08 schreef WHiZZi het volgende:
[url="http://www.tweakers.net/nieuws/22643"]http://www.tweakers.net/nieuws/22643[/url]

*D *D *D *D *D
Leuk klein artikeltje, alleen klein foutje, Woody bevat volgens mij wel iets meer dan 3900 nog wat pakketjes... Meer iets in de buurt van 8000-9000. Potato had er maar 3900

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

*D *D *D *D *D
Held!
Op zondag 21 juli 2002 17:13 schreef Hieronymus het volgende:
Leuk klein artikeltje, alleen klein foutje, Woody bevat volgens mij wel iets meer dan 3900 nog wat pakketjes... Meer iets in de buurt van 8000-9000. Potato had er maar 3900
Hmm, dat heb ik net gepost op de fp :)

Ik bedenk me net trouwens dat die Woody ISOs die ik mirror door een Potato bak geserved worden :P

Verwijderd

*D *D *D *D *D
"Choeso jei!" :P

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Hmm, OEPS :P

Galileo doet 20 MBit/sec sustained outgoing >:)

Benieuwd wat TU/e systeembeheer daarvan vindt :D

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

code:
1
2
3
4
[root@galileo log]# ftpwho | wc -l
     80
[root@galileo log]# uptime
  7:11pm  up 32 days, 18:53,  1 user,  load average: 38.42, 38.71, 37.26

Hmm :)

Verwijderd

Uhh.. effe vraagje.. maar is het een beetje veilig om nu te updaten met dselect?? vraag me een beetje af of mijn instellingen dan mooi bewaard blijven.. of dat ik dan helemaal opnieuw alles moet instellen????

Heb geen zin in weer een $%#%$ installatie.. maar up2date blijven zonder aan woody te moeten geloven is er niet meer bij..

Vertrouwen hier 15 internet verbindingen op onze server.. en studenten zonder internet kunnen wel eens boos worden :-(

<edit>
Er zijn nog precies 3 paketten up2date!!!!!
</edit>

Verwijderd

Op zondag 21 juli 2002 20:06 schreef bronneman het volgende:
Uhh.. effe vraagje.. maar is het een beetje veilig om nu te updaten met dselect??
dselect? of bedoel je apt-get?
vraag me een beetje af of mijn instellingen dan mooi bewaard blijven.. of dat ik dan helemaal opnieuw alles moet instellen????
Er wordt per config file netjes gevraagd of je je config files wilt behouden of niet...
Heb geen zin in weer een $%#%$ installatie.. maar up2date blijven zonder aan woody te moeten geloven is er niet meer bij..
potato -> woody kost denk ik niet al te veel tijd...
Vertrouwen hier 15 internet verbindingen op onze server.. en studenten zonder internet kunnen wel eens boos worden :-(
euh...'man at' dan kan je b.v. 's nachts updaten...(of juist overdag als alle studenten slapen :P )
<edit>
Er zijn nog precies 3 paketten up2date!!!!!
</edit>
das niet veel...

• Apache

Apache

amateur software devver

Op zondag 21 juli 2002 19:18 schreef deadinspace het volgende:
code:
1
2
3
4
     80

woei, trekt hij nu niet meer dan 20MBit dan? :)

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op zondag 21 juli 2002 21:11 schreef Apache het volgende:
woei, trekt hij nu niet meer dan 20MBit dan? :)
Nope, hij zit nu ongeveer op 20 MBit/sec.
Het grootste probleem is zijn 80 GB HD, die is de laatste tijd steeds trager en 'schokkeriger' geworden... Ik ben het spul aan het moven naar een andere HD, en ik laat straks alleen CD1 online. Dat zou de load flink omlaag moeten brengen.

Verwijderd

Op zondag 21 juli 2002 19:18 schreef deadinspace het volgende:
code:
1
2
3
4
     80

32 dagen uptime, dus geen last gehad van de stroomuitval rondom de UT 11 dagen geleden. Ik d8 dat de hele UT plat was.

Aardige load trouwens :)

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op zondag 21 juli 2002 21:51 schreef Zemanova het volgende:
32 dagen uptime, dus geen last gehad van de stroomuitval rondom de UT 11 dagen geleden. Ik d8 dat de hele UT plat was.
Nee, 32 dagen geleden was er een dipje in de stroom op de TU/e. Ineens stuk of 6 computers die midden in de nacht exact tegelijk rebootten. Anders had hij 230 dagen gehad.
Aardige load trouwens :)
Hij is nog hoger geweest, rond de 60. Nu zaktie weer gelukkig (spul staat op andere HD) :)

• AkaXakA
  • Laatst online: 27-03 16:12

AkaXakA

Just Kidding...

Yeah! w00t! woei! :P

Maar...is er ook al een pgi-installer for woody/stable ?

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:57
zo update op een routertje gedaan, ging goed.. nog ff geschrokken (@Home verbinding viel weg tijdens updaten) maar dat was dus loos alarm :)

Maar het apt-get update && apt-get dist-upgrade ging dus painless :)

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-08 12:04

_nethack

We're all MAD here

Op zondag 21 juli 2002 21:26 schreef deadinspace het volgende:

[..]

Nope, hij zit nu ongeveer op 20 MBit/sec.
Het grootste probleem is zijn 80 GB HD, die is de laatste tijd steeds trager en 'schokkeriger' geworden... Ik ben het spul aan het moven naar een andere HD, en ik laat straks alleen CD1 online. Dat zou de load flink omlaag moeten brengen.
Hehe.... hij zou nu zo'n 6 a 7 MBit/sec hoger moeten zijn ;)

(één voordeel, met 800KB/sec is ie met een kwartiertje binnen :))

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op zondag 21 juli 2002 22:40 schreef Operations het volgende:
Hehe.... hij zou nu zo'n 6 a 7 MBit/sec hoger moeten zijn ;)

(één voordeel, met 800KB/sec is ie met een kwartiertje binnen :))
Het ligt gemiddeld nu zo rond de 30 a 35 MBit... Gaat best hard eigenlijk :D

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Heeft iemand al NetInstall ISO's gezien van de final 3.0 (woody dus)? Want volgens mij zijn alle NetInstall ISO's van [url="http://www.debian.org/CD/netinst/"]http://www.debian.org/CD/netinst/[/url] pre-releases?
Of maakt dat nix uit met de installatie? Heb namelijk geen ervaring met NetInst images, maar wil het eens uit gaan proberen. Zo'n netinst-image op een 8cm-cd is verdomde handig om mee te nemen...
Of maakt het niet uit dat het pre's zijn, pakt hij toch wel de goede packages? Aangezien hij misschien nog staat ingesteld op de unstable-branch, en woody nu tot de stable's behoort (sterker nog, dé stable is :P)?

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op zondag 21 juli 2002 22:47 schreef B_O_S_S het volgende:
Zo'n netinst-image op een 8cm-cd is verdomde handig om mee te nemen...?
Als het goed is is/komt er ook een 200 MB CD1 ISO, die dus op een 8 CM cd past, dan heb je een complete (zei het ietwat kale) install op zo'n flutCDtje :)

• AkaXakA
  • Laatst online: 27-03 16:12

AkaXakA

Just Kidding...

Zo Odysseus...maar nu eerst een nieuwe Debian/Linux review :+

( [topic=421475/1/50] )

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik denk dat je [url="http://www.phy.olemiss.edu/debian-cd/"]deze[/url] bedoelt, alleen die is van 2 Juli en dus nog niet afgestemd op de final (ik had deze al gedownload). Zoals ik al zei, ik heb geen ervaring met NetInstall images, dus als ik deze op CD brand, neemt hij dan de goede "final" packages of neemt hij dan de woody-packages zoals ze op 2 Juli waren?

• Newjersey
je kan toch ook via floppies installen, je hebt maar 6 floppies nodig, heb ik ook gedaan :)

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op zondag 21 juli 2002 22:59 schreef B_O_S_S het volgende:
Zoals ik al zei, ik heb geen ervaring met NetInstall images, dus als ik deze op CD brand, neemt hij dan de goede "final" packages of neemt hij dan de woody-packages zoals ze op 2 Juli waren?
De Woody packages zoals ze op 2 Juli waren worden niet bewaard. Of een package is hetzelfde gebleven, of hij is vervangen door een nieuwere versie.
Een wat oudere netinstall image zou dus geen problemen op moeten leveren (behalve eventuele bugs die toen nog in de installer zaten).

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:43

Ankh

.Howdy

jammer deadinspace. .was net aan het leechen ( >:) ) van de ftp.. heb cd 1 wel.. maar wil natuurlijk wel alles.. :P :D
stom quicknet heeft het nog niet op hun ftp.. grr.. kut admin daar.... :*

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Op zondag 21 juli 2002 23:26 schreef RaMMSTeiN het volgende:
jammer deadinspace. .was net aan het leechen ( >:) ) van de ftp.. heb cd 1 wel.. maar wil natuurlijk wel alles.. :P :D
stom quicknet heeft het nog niet op hun ftp.. grr.. kut admin daar.... :*
Anders kijk je toch even bij de officiele mirrors? (die ik een tijdje terug hier al gepost had, kijk maar hierboven...)
De ftp.debian.nl mirror is meestal heel snel (hier 180k/sec, max van mijn verbinding) en anders kijk je of ftp.surfnet.nl ze al heeft?

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:43

Ankh

.Howdy

surfnet word ik niet wijs van =)
en bij debian haal ik nu 100KB/s (heb 130KB/s max) maar goed het werkte tenminste ;) :D

• Apache

Apache

amateur software devver

Belgium research network to the rescue

[url="ftp://ftp.belnet.be/debian-cd/3.0_r0/i386/"]ftp://ftp.belnet.be/debian-cd/3.0_r0/i386/[/url]

Belgen redden jullie weer uit de nood :P

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Omdat galileo's verkeer wat ingezakt is (nog maar 30 downloaders tegelijk ipv de 90 vanmiddag) heb ik CD2 en CD3 ook weer online gezet. De rest zet ik er voorlopig niet bij denk ik, die heb je toch maar zelden nodig.

Verwijderd

Op zondag 21 juli 2002 17:56 schreef deadinspace het volgende:
Hmm, OEPS :P

Galileo doet 20 MBit/sec sustained outgoing >:)

Benieuwd wat TU/e systeembeheer daarvan vindt :D
Zodra het om dingen als GNU/Linux gaat heeft men daar in de academische wereld meestal niet zo'n problemen mee :P

Althans ik kan me niet voorstellen dat BCF op de TU/e zich hier druk om gaat maken :o

• RemcoX
Op maandag 22 juli 2002 04:03 schreef Nelske het volgende:

[..]

Althans ik kan me niet voorstellen dat BCF op de TU/e zich hier druk om gaat maken :o
Nee, BCF maakt zich vast niet druk over wat er bij ele gebeurd >:)

• saviour
  • Niet online
Hartstikke bedankt voor de mirror deadinspace :)

Ik ben ook ff de 1e cd aan het leechen, altijd beter dan de potato 2.2 r4 cd. Trouwens, kan ik ook ergens vinden of / wat voor exploits er zitten in de kernels, bijgeleverd bij Woody?

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op maandag 22 juli 2002 04:03 schreef Nelske het volgende:
Zodra het om dingen als GNU/Linux gaat heeft men daar in de academische wereld meestal niet zo'n problemen mee :P
Ja, maar dat zien zij niet, zij zien zo'n 20 a 30 MBit >:)
Ze zijn al eens langsgeweest vanwege bandbreedte gebruik hoor :P En ook hierover hebben we vanochtend mail gehad.
Maar goed, een computer die ineens zoveel bandbreedte trekt, das verdacht... Willen ze weten of hij niet gecrackt is ofzo. Het mirroren van Debian vonden ze voorlopig geen probleem.

Grafiekje van SLs verkeer de afgelopen week (blauw is outgoing, plaatje wordt telkens geupdate):
Afbeeldingslocatie: http://gemini.luon.net/~marcelm/tmp/galileo-verkeer.png

En op dit moment zijn er al [img]"http://gemini.luon.net/~marcelm/tmp/isos.gif"[/img]"> ISOs gedownload, dat komt neer op [img]"http://gemini.luon.net/~marcelm/tmp/gbs.gif"[/img]"> GB aan traffic (alleen netto outgoing, zonder de bootflops enzo meegeteld te hebben).

Ik zet CDs 4-7 er ook maar weer bij denk ik, mits het verkeer een beetje binnen de perken blijft.
Op maandag 22 juli 2002 13:03 schreef saviour het volgende:
Ik ben ook ff de 1e cd aan het leechen, altijd beter dan de potato 2.2 r4 cd. Trouwens, kan ik ook ergens vinden of / wat voor exploits er zitten in de kernels, bijgeleverd bij Woody?
Ehm, 2.2.19 en eerder en 2.4.10 en eerder hebben een local root hole, en 2.4.11 en 2.4.15 moet je niet gebruiken (fs corruption).

Bij mijn weten zijn 2.2.20, 2.2.21, 2.4.16, 2.4.17 en 2.4.18 prima in orde. 2.2.20 is dacht ik ook de default kernel van Woody, dus dan zal die atm heus wel in orde zijn.

edit: <font color="0000ff">Woei, naast realtime plaatje nu ook realtime getalletjes :P </font>

• VHware
  • Laatst online: 13:09
[url="http://ftp.debian.nl/debian/dists/woody/main/disks-i386/current/bf2.4/"]http://ftp.debian.nl/debian/dists/woody/main/disks-i386/current/bf2.4/[/url]

Wanneer je bovenstaande net-install diskettes gebruikt, dan heb je default een 2.4.18 kernel. Hierin zitten wel ext3 en ReiserFS verwerkt. Bij de anderen namelijk niet. Dus met deze kan je bij de installatie meteen een Ext3 of ReiserFS partitie maken en daarop installeren in plaats van Ext2.

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Misschien nog handig, hoewel een beetje laat:

Debian mirrors in Nederland:

ftp.surfnet.nl
ftp.debian.nl
ftp.nluug.nl
ftp.nl.debian.org
ftp.tiscali.nl
ftp.snt.utwente.nl
download.xs4all.nl
mirror.cybercomm.nl

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Debian 3.0 netinstallatie ISO met XFS-ondersteuning ([url="http://oss.sgi.com/projects/xfs"]Journalling filesystem van SGI[/url]).
[url="http://atlas.et.tudelft.nl/valium/bootbf2.4-xfs_with_basedebs.iso"]37MB Net-install ISO[/url]

Verwijderd

Op dinsdag 23 juli 2002 10:35 schreef Valium het volgende:
Debian 3.0 netinstallatie ISO met XFS-ondersteuning ([url="http://oss.sgi.com/projects/xfs"]Journalling filesystem van SGI[/url]).
[url="http://atlas.et.tudelft.nl/valium/bootbf2.4-xfs_with_basedebs.iso"]37MB Net-install ISO[/url]
Lachen :) kheb 'm er gister opgezet met ReiserFS. Ach ja. Boeit 't ook. Allemaal een slechtere performance dan FFS :(. 't Is toch maar een desktop systeempje :)

Heeft er iemand toevallig een URL met 3rd party KDE3 packages voor Woody? Nee geen officiele, ja ik weet het die zijn er niet, hoef je niet niet te zeggen en bedankt ik hoef alleen een apt-get source met KDE3 packages voor Woody geen geblaat waarom het er niet in zit, ik kan ook lezen.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Op vrijdag 26 juli 2002 23:48 schreef dystopia het volgende:

[..]
Heeft er iemand toevallig een URL met 3rd party KDE3 packages voor Woody? Nee geen officiele, ja ik weet het die zijn er niet, hoef je niet niet te zeggen en bedankt ik hoef alleen een apt-get source met KDE3 packages voor Woody geen geblaat waarom het er niet in zit, ik kan ook lezen.
Kijk eens op debianplanet. Daar staan zulk soort dingen vaak genoeg.

Verwijderd

Op zaterdag 27 juli 2002 00:11 schreef Valium het volgende:

[..]

Kijk eens op debianplanet. Daar staan zulk soort dingen vaak genoeg.
Joah :) ik heb de Search gebruikt. Voor Sid zijn ze er wel. Voor Woody dus mooi niet. Tja, spijtig.

• Scharnout
  • Laatst online: 24-07 12:41

Scharnout

Meuk

Zo die 2.4.18 compact werkt heerlijk zeg. Hij zag gelijk mijn voorheen onbekende Safeway netwerkkaart en binnen 10 minuten was het "hoi root!". Wat een geweldig pakket is dat Debian toch. Sinds die mailserver werkt ga ik het steeds leuker vinden. Tis dat ik in ASP script, anders was ik allang overgestapt! (oh ja ... mohaa doet het ook niet op linux he :( )

And Bob's your uncle ...

Verwijderd

Op zaterdag 27 juli 2002 01:50 schreef Scharnout het volgende:
Zo die 2.4.18 compact werkt heerlijk zeg. Hij zag gelijk mijn voorheen onbekende Safeway netwerkkaart en binnen 10 minuten was het "hoi root!". Wat een geweldig pakket is dat Debian toch. Sinds die mailserver werkt ga ik het steeds leuker vinden. Tis dat ik in ASP script, anders was ik allang overgestapt! (oh ja ... mohaa doet het ook niet op linux he :( )
mohaa doet het wel via WineX ;)

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op zaterdag 27 juli 2002 00:27 schreef dystopia het volgende:
Joah :) ik heb de Search gebruikt. Voor Sid zijn ze er wel. Voor Woody dus mooi niet. Tja, spijtig.
Sid en Woody ontlopen elkaar atm niet zoveel... Redelijke kans dat ze gewoon installen (check anders de dependancies handmatig).

Nog een url:
[topic=480267/1/25]
Op zaterdag 27 juli 2002 01:50 schreef Scharnout het volgende:
Tis dat ik in ASP script, anders was ik allang overgestapt!
Er zijn ASP modules voor Apache hoor. Geen idee of ze Free zijn, of zelfs maar gratis, geen idee hoe goed ze werken, maar ze zijn er iig wel.

En verder... What can I say? PHP? ;)

• Scharnout

Scharnout

Meuk

Er zijn ASP modules voor Apache hoor. Geen idee of ze Free zijn, of zelfs maar gratis, geen idee hoe goed ze werken, maar ze zijn er iig wel.

En verder... What can I say? PHP? ;)
dat ::asp ofzo dat is dus way niet echt asp. En Chillisoft (zo duur dat je beter win2k kan eehhmmm aanschaffen :+)werkt ook lang niet altijd even best. Dus ja ... ik ben nu ff aan het klooien met PHP :)

Tering wat is dat Debian gaaf trouwens. Apt-get install samba en hopsa Ik kan zo de hele schijf zo in mijn win2k zien :) net Imp erop geknald, maar geen idee hoe ik dat nog draaiende krijg :) webserver werkt al wel. Ik zou echt elke n00b Debian aanraden!!

And Bob's your uncle ...

Verwijderd

Op zondag 28 juli 2002 03:33 schreef Scharnout het volgende:
Tering wat is dat Debian gaaf trouwens. Apt-get install samba en hopsa Ik kan zo de hele schijf zo in mijn win2k zien :) net Imp erop geknald, maar geen idee hoe ik dat nog draaiende krijg :) webserver werkt al wel. Ik zou echt elke n00b Debian aanraden!!
IMP is idd wat (erg) lastig. Ik heb zelf SquirrelMail (werkt wel met IMAP, maar dat vind ik sowieso prettiger i.v.m. meerdere pc's waarop ik werk) en ik dacht dat dat niet erg lastig was om te configureren.
En Debian is inderdaad erg goed ;) :)

• Scharnout

Scharnout

Meuk

Met enorme dank aan een spontaan mailende Electro (Thanks!!) is het mij dan toch gelukt om IMP en squirrelmail aan de praat te krijgen. De oplossing was een aantal AddTypes toe te voegen. Namelijk deze:

AddType application/x-httpd-php .php
AddType application/x-httpd-php .php3
AddType application/x-httpd-php .php4

(en php4-mysql te instaleren :P)

Welke is nu veiliger? Ik lees namelijk veel over bugs in IMP.

Nu alles nog ff in de ssl gooien en ik word al een echt een linux-nerd. Had ik al gezegd dat Debian echt onwijs goed is :+

And Bob's your uncle ...

Verwijderd

deadinspace schreef op 27 juli 2002 @ 04:59:
[...]

Sid en Woody ontlopen elkaar atm niet zoveel... Redelijke kans dat ze gewoon installen (check anders de dependancies handmatig).

Nog een url:
KDE 3.0.1 voor debian[...]
Juh. Heb even geklooid: het werkt!
Handmatig de complete mirror geleeched en toen aan de slag gegaan.
Behalve het downloaden kost het ongeveer een half uurtje.

Uit unstable gejat:
gphoto2_2.1.0-8_i386.deb
libreadline4_4.3-3_i386.deb
libusb-0.1-4_0.1.6a-2_i386.deb
libpisock5_0.10.99-6_i386.deb
libpisock++0_0.10.99-6_i386.deb

Uit testing gejat:
libfreetype6_2.1.2-1_i386.deb
libqt3-mt_3.0.4-2_i386.deb
libqt3_3.0.4-2_i386.deb

KDE 3.0.2 @ Woody :*) :9~
Pagina: 1 2 Laatste