Toon posts:

Externe USB-schijf - partitieprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Luitjes, ik zit met een probleem en wel het volgende...

Voor mn laptop heb ik een extra 2.5" hd'tje gekocht en een externe case die ik via USB en Firewire aan kan sluiten.

Enfin, na het aansluiten verloopt alles volgens plan - XP herkent het zaakje netjes en nadat ik een driveletter heb toegewezen etc mag ik die HD (die nog niet gepartitioneerd is of whatever) gaan partitioneren en formatteren :)

Leuk leuk leuk, ware het niet dat hij slechts 4,nogwat Gb aangeeft, ipv 20Gb |:(

:?

Fdisken (op een win98 bakkie) lukt wel, maar Fdisk geeft een error en zadelt mij vervolgens op met een partitie van 4,nogwat Gb en geeft aan dat er 100% gebruik is.

Partition Magic 7 Pro --> precies hetzelfde ;(

Vervolgens heb ik de jumpertjes op dat ding nog even alle kanten van de hd laten zien, maar zonder resultaar.

Iemand nog idee'tjes? :P

Tia!

Verwijderd

Had je maar beter wiskunde moeten doen in de 4e...

;x

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Leuke reactie Vo0 :(

Ik weet niet wat voor externe case dat precies is maar er zijn bepaalde waarbij je eerst een firmware in het dingetje moet flashen wil het bijvoorbeeld met firewire\usb\usb2.0\scsi werken of met een hd ipv cd speler. Staat (hoop ik) op cd of diskette die erbij zat. Anders wat je misschien zou kunnen proberen is in het bios van de laptop de volgende optie aanzetten: Assign IRQ to USB (of iets dergelijks) dat lost soms vreemde problemen met USB op. Probeer anders ook eens om de HD uit de case te halen en op anders pc te fdisken enzo. Misschien dat dat wat uithaalt...

suc6

[edit]

shit was 2.5" schijf... kan nog steeds wel in anders pc, maar dan via adapter. Kijk anders eens of je hem in je laptop kan schuiven en dan fdisken/formatteren

[edit]

Canon Digital Ixus V3

Verwijderd

Op zaterdag 20 juli 2002 17:54 schreef RawPeanut het volgende:
Leuke reactie Vo0 :(

Ik weet niet wat voor externe case dat precies is maar er zijn bepaalde waarbij je eerst een firmware in het dingetje moet flashen wil het bijvoorbeeld met firewire\usb\usb2.0\scsi werken of met een hd ipv cd speler. Staat (hoop ik) op cd of diskette die erbij zat. Anders wat je misschien zou kunnen proberen is in het bios van de laptop de volgende optie aanzetten: Assign IRQ to USB (of iets dergelijks) dat lost soms vreemde problemen met USB op. Probeer anders ook eens om de HD uit de case te halen en op anders pc te fdisken enzo. Misschien dat dat wat uithaalt...

suc6

[edit]

shit was 2.5" schijf... kan nog steeds wel in anders pc, maar dan via adapter. Kijk anders eens of je hem in je laptop kan schuiven en dan fdisken/formatteren

[edit]
Ja poe hey :(
:( :(
Ik ken Arbz (niet irl) en hij vindt het vast grappig dus stfu

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 juli 2002 18:11 schreef Vo0 het volgende:

[..]

Ja poe hey :(
:( :(
Ik ken Arbz (niet irl) en hij vindt het vast grappig dus stfu
Moest er om lachen ja :):D
;x

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 juli 2002 17:54 schreef RawPeanut het volgende:
shit was 2.5" schijf... kan nog steeds wel in anders pc, maar dan via adapter. Kijk anders eens of je hem in je laptop kan schuiven en dan fdisken/formatteren[edit]
Probleem is dat die laptop stiekum niet van mij is ;)
De hd (incl kabels) zitten helemaal in een soort folie gewikkeld - als ik dat weghaal is de garantie vervallen en daar is de echte eigenaar niet blij mee :(

Verder is het een speciale case voor 2.5" HDtjes met een USB (1.1) en een Firewire interface.

Er is ook een USB 2.0 versie, die we daarvoor al geprobeerd hebben. Ook die werkte niet zoals ik wilde en met Firewire idem.

Dat van dat IRQ ga ik wel even proberen, kan iig geen kwaad :)
Pagina: 1