Een DNS in de vorm van een Alcatel modem?

Pagina: 1
Acties:

• Shemez
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-04 13:17
Ik ben op zoek naar een apparaat wat ik kan gebruiken als een DNS server voor een stuk of 20 domeinen. Ik heb dit altijd op een Linux box gedaan, maar realiseer me dat het eigenlijk overkill is om een computer 24/7 te laten draaien om af en toe een paar DNS aanvragen te behandelen.

Ik heb sinds kort een ADSL modem van Alcatel waar ik redelijk veel dingen kan instellen, maar verder dan een NAT routertje met DNS proxy komt dit apparaat niet. Ook de diverse Vigor routers op kantoor komen niet verder als DNS caching / proxy.

Toch lijkt het me niet geheel ondenkelijk dat er apparaten van dit formaat op de markt zijn die als DNS server kunnen functioneren. Kent iemand zo'n apparaat? Zo ja, waar kan ik er eentje kopen?

Verwijderd

Ik denk dat als er zulke turnkey systemen zouden zijn deze nog steeds uit een gewone computer zou bestaan. DNS is wel een erg hooggelegen netwerklaag om er iets hardwarematigs van te maken lijkt me.

Ik heb ff rondge-google'd voor je maareh kan niks vinden hoor. Misschien dat de duurdere Cisco apparatuur zoiets kan (heck die hebben hun eigen OS ofzo :P) maarjah dan is een dedicated/colocated server of gewoon ergens je domeinen hosten handiger lijkt me. Sommige registrars van domeinen doen ook DNS (voor iig .COM/.NET/.ORG enzo) voor je misschien is dat een idee?

• Shemez
Ik had ook al op Google gekeken. Met de zoekterm DNS appliance zie ik wel enkele vragen hierover, maar weinig antwoorden. Of er wordt gewezen naar 19" kasten met super hardware, dan hou ik liever mijn P200 :)

Het zijn trouwens inderdaad .net en .com domeinen, ik zal even kijken bij [url="http://www.dotster.com"]www.dotster.com[/url] wat het kost om de DNS daar te hosten. Het verhuizen van een domein kost daar momenteel maar $ 8.95 (voor een jaar). Daarna iets van $15 per jaar. Ik betaal nu $35 per jaar bij Verisign.com, dus verhuizen ga ik zowiezo.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:03

Predator

Suffers from split brain

[forum=24] -> [forum=19]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:26

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Er zijn wel van die systemen. Je zult dan eens moeten zoeken op producten voor midden en kleinbedrijf. Je krijgt dan een internet-acces apparaat die DNS/HTTP etc etc allemaal aankan. Ik weet dat een Whistle (geen fluitje maar echt prodictnaam) dit bijvoorbeeld kan. Ook bij 3com hebben ze van dit soort producten.

*empty*

• Shemez
Uiteindelijk is het een nieuwe Vigor 2200E router geworden met een oud Pentium 200MMX systeem.
Pagina: 1