Thermaltake heat spreaders van Dimm verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• B@rt_d@_M@n
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:58

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

Topicstarter
Heb een 256 Mb reepje Crucial DDR dat 't niet meer doet :( Dat wil ik dus retourneren, maar eerst moeten beide heat spreaders eraf. En die zitten met (meegeleverd) dubbelzijdig tape op de ram-chips geplakt.

Nou zal die lijm wel oplossen als ik het reepje in wasbenzine dompel, maar kan dat zonder verdere gevolgen? Ik bedoel, verdwijnt er dan ook geen Crucial belettering o.i.d. ?

Verwijderd

Waarom wil je het retourneren? Als je hebt zitten overclocken moet je het niet terug brengen, eigen schuld dikke bult, dat is het risico wat je neemt. Het is niet eerlijk tegenover het bedrijf wat het heeft gemaakt om het terug te brengen.

Maar anders moet je het gewoon proberen, ik zou eerst proberen het in de diepvries te leggen en het eraf te trekken. Of het heet maken met een fohn en dan eraf trekken.

Maar als je het hebt overgeclockt, dan niet terug brengen.

Verwijderd

Hij zegt niet dat ie overgeclockt heeft. Misschien heeft ie wel 0,0 CFM airflow in zn kast en daarom heatspreaders. Weet ik/jij veel :{

Enne verwijderen idd met de vriezer :) Wel een tijdje laten liggen btw. Minstens een half uur denk ik...

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
en als ie ovegeklokt heeft was zijn andere 256 ook wel kapot gegaan ! ;)

leg 30 min in vriezer dan gaat het makkelijker eraf.

dikzak

• B@rt_d@_M@n
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:58

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

Topicstarter
Op zaterdag 20 juli 2002 09:55 schreef Chello200 het volgende:
en als ie ovegeklokt heeft was zijn andere 256 ook wel kapot gegaan ! ;)

leg 30 min in vriezer dan gaat het makkelijker eraf.
Ja, dat klopt, beide reepjes zijn oktober vorig m'n systeempje ingegaan, en eergisteren heeft 1 van beide de pijp aan Maarten gegeven.

• DarkThunderbird
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

DarkThunderbird

Sadness In The Night

Op zaterdag 20 juli 2002 00:45 schreef Thorry het volgende:
Waarom wil je het retourneren? Als je hebt zitten overclocken moet je het niet terug brengen, eigen schuld dikke bult, dat is het risico wat je neemt. Het is niet eerlijk tegenover het bedrijf wat het heeft gemaakt om het terug te brengen.

Maar anders moet je het gewoon proberen, ik zou eerst proberen het in de diepvries te leggen en het eraf te trekken. Of het heet maken met een fohn en dan eraf trekken.

en wat als hij het wel had overclocked? Waarom zou je dan niet proberen te retourneren? Gewoon omdat het niet 'eerlijk' is :?

Specs

Verwijderd

Op zaterdag 20 juli 2002 00:45 schreef Thorry het volgende:

Niet eerlijk tegenover het bedrijf, ik kan niet tegen zo een bullshit eh! Hoe dikwijls moet je wel betalen voor een herstelling ook al is het niet je eigen schuld??? Dat compenseert, zo redeneer ik :)

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-01 00:52

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Op zaterdag 20 juli 2002 21:17 schreef stuartje het volgende:

[..]

Niet eerlijk tegenover het bedrijf, ik kan niet tegen zo een bullshit eh! Hoe dikwijls moet je wel betalen voor een herstelling ook al is het niet je eigen schuld??? Dat compenseert, zo redeneer ik :)
TRUE TRUE!

pas wel op met dat in de vrieze gooie dat je die reep zelf niet door de midden jast... ;)

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Verwijderd

Huh? Betalen omdat het niet jouw schuld is? Ik heb nog nooit iets hoeven te betalen omdat iets kapot was buiten mijn schuld. Maar bijvoorbeeld AMD verkoopt jouw een apperaat, ze zeggen dat je het niet moet overclocken, jij doet dat toch en molt het. En dan ga je terug van het is kapot. Dat is dus echt niet eerlijk en op die manier geef je bedrijven ook geen kans, het kost hun wel geld als je prima hardware molt. Dus dan betaal je er ook maar gewoon zelf voor.

En als het onder de garantie valt dan is het niet jouw schuld en krijg je het dus 100% vergoed, als het niet onder de garantie valt dan is het je eigen schuld. Geef maar eens een voorbeeld van iets wat je zelf moest betalen terwijl het niet je eigen schuld is. Dan ben je volgens mij gewoon afgezet...

Verwijderd

Op zaterdag 20 juli 2002 22:53 schreef Thorry het volgende:
Huh? Betalen omdat het niet jouw schuld is? Ik heb nog nooit iets hoeven te betalen omdat iets kapot was buiten mijn schuld. Maar bijvoorbeeld AMD verkoopt jouw een apperaat, ze zeggen dat je het niet moet overclocken, jij doet dat toch en molt het. En dan ga je terug van het is kapot. Dat is dus echt niet eerlijk en op die manier geef je bedrijven ook geen kans, het kost hun wel geld als je prima hardware molt. Dus dan betaal je er ook maar gewoon zelf voor.

En als het onder de garantie valt dan is het niet jouw schuld en krijg je het dus 100% vergoed, als het niet onder de garantie valt dan is het je eigen schuld. Geef maar eens een voorbeeld van iets wat je zelf moest betalen terwijl het niet je eigen schuld is. Dan ben je volgens mij gewoon afgezet...
Erg mooi in theorie maar de praktijk is toch enigszins anders :)

Verwijderd

Geef dan een voorbeeld...
Pagina: 1