ok, sinds 2 dagen heb ik nu de volgende dingen:
1 firewire desktop kit met VideoWave III (software)
1 digitale videocamera (JVC GD-VL145EG)
Camera heeft DV output, en de Firewire kaart heeft software, maar ik ben niet tevreden over de software.
Wat is er op de markt aan software verkrijgbaar om makkelijk de film van de camera op Pc te krijgen en deze nog te editen enz
en wat nog belangrijker, wat adviseren de tweakers mij om te gebruiken.
het moet aan deze eisen voldoen:
1. Makkelijk te gebruiken (ik ben een beginner)
2. kwaliteit moet goed zijn
3. niet "te" veel poespas, maar als het erin zit is het niet erg
4. niet teveel geheugen/schrijfruimte willen gebruiken (en met teveel bedoel ik dus heel veel schijfruimte wat boven de 6 gb uitkomt.
5. wat de snapshots (foto's) van de camera kan lezen.
6. compatible met XP moet zijn
7. eventueel freeware/trailware is, zodat ik het kan uitproberen, voordat ik het aan ga schaffen
zoals ik al zei, er zit software bij de firewire kaart, maar deze laat frames vallen bij het "downloaden/kopieeren" van de film naar avi
het systeem waar het op moet draaien is een:
PII 400
100+ Mb ram op 66mhz
2 hdd's (1 = 6.5GB, 2 = 14Gb)
Firewire kaart is van Sitecom (IEEE1394)
vriend van me heeft dezelfde kaart en ongeveer zelfde systeem en heeft Adobe premiere en is hier heel tevreden over, maar niet helemaal tevreden, onder anderen omdat het "te" uitgebreid is vind hij
1 firewire desktop kit met VideoWave III (software)
1 digitale videocamera (JVC GD-VL145EG)
Camera heeft DV output, en de Firewire kaart heeft software, maar ik ben niet tevreden over de software.
Wat is er op de markt aan software verkrijgbaar om makkelijk de film van de camera op Pc te krijgen en deze nog te editen enz
en wat nog belangrijker, wat adviseren de tweakers mij om te gebruiken.
het moet aan deze eisen voldoen:
1. Makkelijk te gebruiken (ik ben een beginner)
2. kwaliteit moet goed zijn
3. niet "te" veel poespas, maar als het erin zit is het niet erg
4. niet teveel geheugen/schrijfruimte willen gebruiken (en met teveel bedoel ik dus heel veel schijfruimte wat boven de 6 gb uitkomt.
5. wat de snapshots (foto's) van de camera kan lezen.
6. compatible met XP moet zijn
7. eventueel freeware/trailware is, zodat ik het kan uitproberen, voordat ik het aan ga schaffen
zoals ik al zei, er zit software bij de firewire kaart, maar deze laat frames vallen bij het "downloaden/kopieeren" van de film naar avi
het systeem waar het op moet draaien is een:
PII 400
100+ Mb ram op 66mhz
2 hdd's (1 = 6.5GB, 2 = 14Gb)
Firewire kaart is van Sitecom (IEEE1394)
vriend van me heeft dezelfde kaart en ongeveer zelfde systeem en heeft Adobe premiere en is hier heel tevreden over, maar niet helemaal tevreden, onder anderen omdat het "te" uitgebreid is vind hij