Toon posts:

sw advies voor film download van DV camera

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok, sinds 2 dagen heb ik nu de volgende dingen:

1 firewire desktop kit met VideoWave III (software)
1 digitale videocamera (JVC GD-VL145EG)

Camera heeft DV output, en de Firewire kaart heeft software, maar ik ben niet tevreden over de software.

Wat is er op de markt aan software verkrijgbaar om makkelijk de film van de camera op Pc te krijgen en deze nog te editen enz
en wat nog belangrijker, wat adviseren de tweakers mij om te gebruiken.

het moet aan deze eisen voldoen:

1. Makkelijk te gebruiken (ik ben een beginner)
2. kwaliteit moet goed zijn
3. niet "te" veel poespas, maar als het erin zit is het niet erg
4. niet teveel geheugen/schrijfruimte willen gebruiken (en met teveel bedoel ik dus heel veel schijfruimte wat boven de 6 gb uitkomt.
5. wat de snapshots (foto's) van de camera kan lezen.
6. compatible met XP moet zijn
7. eventueel freeware/trailware is, zodat ik het kan uitproberen, voordat ik het aan ga schaffen

zoals ik al zei, er zit software bij de firewire kaart, maar deze laat frames vallen bij het "downloaden/kopieeren" van de film naar avi

het systeem waar het op moet draaien is een:

PII 400
100+ Mb ram op 66mhz
2 hdd's (1 = 6.5GB, 2 = 14Gb)
Firewire kaart is van Sitecom (IEEE1394)

vriend van me heeft dezelfde kaart en ongeveer zelfde systeem en heeft Adobe premiere en is hier heel tevreden over, maar niet helemaal tevreden, onder anderen omdat het "te" uitgebreid is vind hij

Verwijderd

Topicstarter
niemand een id?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Adobe Premiere is idd heel uitgebreid.
Maar ligt dat framesverlies niet aan je pc, ipv de software ?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 juli 2002 17:55 schreef dreeke het volgende:
Adobe Premiere is idd heel uitgebreid.
Maar ligt dat framesverlies niet aan je pc, ipv de software ?
nou je het vraagt, ik heb het even op mijn andere pc (PIII 667 met 640MB ram op XP) geprobeerd, daar heb ik geen frame verlies, probleem daar is alleen dat ik geen pci sloten meer over heb, vandaar de PII 400

maar op een PII 400 met 224mb op XP moet het toch makkelijk lukken?

het valt me namelijk op, als ik alle andere applicaties afsluit, dat er minder frame's verlies is

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-03 09:52

Barca

In Search Of Sunrise

Ik heb wel eens gehoord dat Pinnacle Studio wel goed is.

• royke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-02 20:38

royke

aan het typen....

Pinnacle is goed maar een pII 400 is toch echt het minimum.. overklok je p2 eens misschien dat het werkt. en sluit alle niet nodige apps.

Ik vind van niet......

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Weet je wat eens moet doen... Vaak zit de botleneck niet in de cpu maar in de snelheid van de schijven.

Download dit proggie [url="http://www.mindbeat.com/downloads/mpowerdown.shtml"]MPOWER[/url] eens en doe dan eens een benchmark test op je schijven.

DV heeft een datarate van 3,6 Mb per seconde, het is dus logisch dat de WRITE snelheid (en niet de READ) hoog genoeg moet zijn. Kijk maar eens wat voor performance je schijven hebben.

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 juli 2002 21:08 schreef Baklap het volgende:
Weet je wat eens moet doen... Vaak zit de botleneck niet in de cpu maar in de snelheid van de schijven.

Download dit proggie [url="http://www.mindbeat.com/downloads/mpowerdown.shtml"]MPOWER[/url] eens en doe dan eens een benchmark test op je schijven.

DV heeft een datarate van 3,6 Mb per seconde, het is dus logisch dat de WRITE snelheid (en niet de READ) hoog genoeg moet zijn. Kijk maar eens wat voor performance je schijven hebben.
thanx, nu aan het downen en ik zal eens kijken.. geeft ie dan ook de mb's per sec aan?

zit er trouwens ook aan te denken om de machine van XP af te halen en Win2000 met sp2 erop te gaan zetten, hopen dat dit ook wat performance/speed opleverd

edit:
zou ik in Premiere 6.0 (ik heb een copietje geleend) ook aan kunnen geven, dat ie een buffer moet opbouwen (zoals je met writers kan doen) of dat ie op slowmotion moet capturen (zodat het schrijven wat meer tijd krijgt)

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik gebruik zelf dir programma.
[url="http://www.carr-engineering.com/dvio.htm"]http://www.carr-engineering.com/dvio.htm[/url]

success.

• Baklap

Baklap

Op zondag 21 juli 2002 22:45 schreef Nosfer@tu het volgende:

[..]

zou ik in Premiere 6.0 (ik heb een copietje geleend) ook aan kunnen geven, dat ie een buffer moet opbouwen (zoals je met writers kan doen) of dat ie op slowmotion moet capturen (zodat het schrijven wat meer tijd krijgt)
Nee helaas niet :( Helaas moeten je schijven het gewoon trekken, het helpt iig als je zo min mogelijk app's heb draaien. Elke cache naar of van disc geeft weer minder ruimte aan de video capture. Het helpt daarom wel om je werkgeheugen wat groter dan anders te hebben, 500 zou mooi zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 juli 2002 23:37 schreef Baklap het volgende:

[..]

Nee helaas niet :( Helaas moeten je schijven het gewoon trekken, het helpt iig als je zo min mogelijk app's heb draaien. Elke cache naar of van disc geeft weer minder ruimte aan de video capture. Het helpt daarom wel om je werkgeheugen wat groter dan anders te hebben, 500 zou mooi zijn :)
van XP naar 2000 gaan, zou ook helpen?
er zit 220MB Ram in.... als ik op de HCC goedkoper aan extra kan komen, zou ik het niet laten.. maar 66mhz geheugen is al niet zo best

Verwijderd

Studio7 van Pinnacle ( [url="http://www.pinnaclesys.com"]http://www.pinnaclesys.com[/url] )

Is heel eenvoudig in gebruik, regelmatig updates, niet gek duur, genoeg mogelijkheden om je vakantie video van titel / geluid / overgangen te voorzien.

Gebruik het zelf ook.

Voordeel t.o.v. Adobe Premiere is dat je niet een handleiding van 600 pagina's hoeft door te worstelen om een filmpje van en naar tape te krijgen :)

• Baklap

Baklap

Op maandag 22 juli 2002 00:21 schreef Nosfer@tu het volgende:

[..]

van XP naar 2000 gaan, zou ook helpen?
er zit 220MB Ram in.... als ik op de HCC goedkoper aan extra kan komen, zou ik het niet laten.. maar 66mhz geheugen is al niet zo best
Geen idee of dat wat opleveren zal (XP->2000) ik ben helemaal niet bekend met XP en montage wel met W2K en montage... Geen idee, heb je de benchmark nog gedaan ?

Pagina: 1