Toon posts:

2 audiokaarten in 1 PC !!??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Graag zou ik 2 audiokaarten in 1 pc willen gebruiken (dit ivm een applicatie die dit ondersteunt). Op het moment echter dat in mn sb pci 128 in mn compaq deskpro stop dan is de intergrated audiocontroller in eens disabled !!??

Is er een mogelijkheid om beide geluidskaarten tegelijk te gebruiken onder windows xp ? Zo ja, hoe ?

Alvast bedankt....

RupS

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Ja er is een mogelijkheid, want het is mij (hetzij perongeluk) ook gelukt. Niet dat ik het ooit heb gebruikt ofzow, want wat moet je met een onboard geluidskaart :P
Maar om op je vraag te antwoorden: ja :)
ik weet dus niet meer hoe

Verwijderd

Topicstarter
das jammer.... want dat was nou juist de meest belangrijke vraag !! :'(

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

[search=2 geluidskaarten]

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Verwijderd

ik heb het ook.. maar hoe :?
:P

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

ik had het zelfde probleem met 2 videokaarten in een compraq..

zodra ik een videokaart in dat ding prakte ging de onboard kaart uit. Was vrij simpel op te lossen, gewoon ff de bios induiken en weer aan zetten, werkt prima.

Ik denk dat het met de geluidskaart al net zo is, gewoon ff bios zoeken en de onboard audio weer aan zetten.

IP Rocks

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Op vrijdag 19 juli 2002 23:57 schreef RupS het volgende:
[..]

RupS
Ik citeer, uit de [url="http://gathering.tweakers.net/forum/faq"]FAQ[/url]:
• tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 12:16
Op vrijdag 19 juli 2002 23:57 schreef RupS het volgende:
Hoi,

Graag zou ik 2 audiokaarten in 1 pc willen gebruiken (dit ivm een applicatie die dit ondersteunt). Op het moment echter dat in mn sb pci 128 in mn compaq deskpro stop dan is de intergrated audiocontroller in eens disabled !!??

Is er een mogelijkheid om beide geluidskaarten tegelijk te gebruiken onder windows xp ? Zo ja, hoe ?

Alvast bedankt....

RupS
Mijn MSI K7T had dit ook, het was onmogelijk 2 geluidskaarten er in te zetten. Dus heb ik maar een el-cheapo pci erbij geprakt. (van 10 euro)

if broken it is, fix it you should

• jeffreystegeman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-11-2002
Op zaterdag 20 juli 2002 10:59 schreef elgringo het volgende:

[..]

Mijn MSI K7T had dit ook, het was onmogelijk 2 geluidskaarten er in te zetten. Dus heb ik maar een el-cheapo pci erbij geprakt. (van 10 euro)
bij mij konden wel 2 apparte geluidskaarten in mijn MSI K7T. maar 1 geluidskaart en de geintegreerde sound on board ging niet samen.

dus het zal wel lukken om 2 apparte erin te zetten.

AMD Athlon XP 1800@1533 | Asus A7V333 raid | G-force TI4600 + Vivo| 60 Gb Maxtor hhd 7200 rpm | 3 X 256 PC2400 DDR ram | Coolermaster DP5-7H53F CPUcooler| 8 systeemkoelers 80 mm | 550 Watt voeding |32x12x40 LiteOn CD-ReWriter | A-Open CD-rom 52X

• elgringo
Op zaterdag 20 juli 2002 11:07 schreef jeffreystegeman het volgende:

[..]

bij mij konden wel 2 apparte geluidskaarten in mijn MSI K7T. maar 1 geluidskaart en de geintegreerde sound on board ging niet samen.

dus het zal wel lukken om 2 apparte erin te zetten.
dat bedoelde ik, de onboard icm met een andere niet, 2 gewone wel.

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
offtopic:
Wat is precies t nut van 2 geluidskaarten in je pc :?

Meer ingangen ?
Meer uitgangen ? Maar dat kan je ook oplossen door er een splitser op te plaatsen voordat het naar je versterkers gaat.

• elgringo
Op zaterdag 20 juli 2002 12:34 schreef jhead22 het volgende:
offtopic:
Wat is precies t nut van 2 geluidskaarten in je pc :?

Meer ingangen ?
Meer uitgangen ? Maar dat kan je ook oplossen door er een splitser op te plaatsen voordat het naar je versterkers gaat.
atomixmp3 2 uitgangen die je onafhankelijk an aansturen, kaarten zoals sb live ed kunnen hier wel eens moeilijk over gaan doen. En om hiervoor een ews64 /88 aan te schaffen is iets te veel van het goede

Pagina: 1