Toon posts:

trillend beeld bij spellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even een reactie op reacties over mijn vraag van trillend beeld bij spellen (kon niet (meer?) replyen op mijn eigen onderwerp).

de vraag kwam er op neer dat ik trillend beeld heb bij spellen, hier niets aan veranderd als ik alle software opnieuw installeer of vernieuw en ik alles al heb vervangen, behalve mijn moederbord, processor en harddisk.

Als reactie op reacties van jullie:
Nee, heb ook andere monitor geprobeerd en heb ook al gedegaussed. En verschillende refresh-rates geprobeerd. Ik vrees haast dat dit probleem niet is op te lossen zonder hardware te vervangen. Mijn main-vraag eigenlijk: ligt dit eerder aan het moederbord of aan de processor?
Vandaar ook het onderwerp niet bij videokaarten en beeldkannonen gezet (maar bij PMG): hier kan het gewoon echt niet aan liggen, omdat ik beiden met verschillende anderen heb vervangen.
Niemand een echt idee dus? Helaas.
Grtn.

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 22:06
fout gelezen |:(

tvw

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:23
heb je het hele systeem al op een andere plek getest? monitor gevoelig voor een of andere stralingsbron misschien?

Verwijderd

Topicstarter
Yep, heb zowel refreshrate al eens veranderd en ook andere plek geprobeerd (eigenlijk alles al geprobeerd, biossen vervangen, verschillende besturingssystemen (ME, 98SE)evenals eigenlijk alles in mijn pc behalve dus proc. mb en hd. Kan niet misschien aan het Mainboard liggen? Of processor?
Gr.
Sven2sven

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:10
staat je monitorinstelling bij die spellen toevallig op 60 Herz? Vind mijn monitor ook niet zo prettig, maar gelukkig kun je dat meestal wel in een of andere .ini aanpassen.

ach...in een volgend leven lach je er om!

• aatos
voeding is ook vervangen? misschien maakt de kast ergens contact met het moederbord?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, nee voeding niet.
Aardige reactie, maar kan het dat het beeld dan alleen bij spellen trilt? (als je moederbord contact met de kast maakt). Ik zal er in ieder geval even naar kijken.

Verwijderd

Topicstarter
En nog even uit mijn bericht van eergisteren: bij directx trilt dat draaiende kubusje net zo hard als ik hem op 7 test. DirectX 8 doet ie wel goed (al trillen wel echt ALLE spellen die met 3d weken, ook die op openGL).

• aatos
Op zaterdag 20 juli 2002 00:07 schreef sven2sven het volgende:
Hmm, nee voeding niet.
Aardige reactie, maar kan het dat het beeld dan alleen bij spellen trilt? (als je moederbord contact met de kast maakt). Ik zal er in ieder geval even naar kijken.
moederbord dat ergens sluiting maakt doet de vreemdste dingen... en de voeding is zeker iets dat ik bij zo'n probleem snel zou verdenken. er kan bijvoorbeeld een onderdeel van de videokaart toevallig wat gevoeliger zijn voor een vuil voedingssignaal, zodat het misgaat als je 3d gebruikt.

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:17

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

bedoel je met "trillen" echt dat je de herzen ziet lopen of heb je gewoon een lage Fps :?

Everybody happy??? I soon change that here we go...

Verwijderd

Topicstarter
Tnx voor de reacties. Heb gisternacht sluiting met de kast niet meer gecontrolleerd, ga ik NU doen.

En met trillend beeld bedoel ik dat bij een simpel spel als Fifa 2001 de tribunes door het beeld zichtbaar zijn en de lijnen langs het veld zich op 3 verschillende posities bevinden.
Bij Medal Of Honour is het richten zo lastig, dat je het best op een tegenstander kan aflopen en hem van 2 meter afstand een kogel door zijn hoofd moet jagen. Sniperen is gewoon niet te doen: de kogel komt ergens anders dan waar je op richt.

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:17

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

doet je videokaart het in een andere pc wel goed of niet...

Everybody happy??? I soon change that here we go...

Verwijderd

Ik heb ook trillend beeld als me tv aanstaat, ze staan vlak naast elkaar en als ik dan me tv aanzet begint me beeld op me monitor te trillen.. :(

Verwijderd

Topicstarter
Yep, de videokaart is het niet.

Verwijderd

misschien heb je FSAA aanstaan (Anti-aliasing) en staat ie te sterk afgesteld.

Verwijderd

wat heb je voor proc/mobo/monitor/videokaart?

Verwijderd

wat ook wel es gebeurt, dat wanneer je de kabel van je PC naar je monitor verlengt, je storing krijgt tpv de koppeling van beide kabels. Als dát het geval is, zie je bijvoorbeeld in Word ook allemaal 'schaduwen' achter je letters verschijnen.

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:29
Op zaterdag 20 juli 2002 12:08 schreef jopeydopey het volgende:
wat ook wel es gebeurt, dat wanneer je de kabel van je PC naar je monitor verlengt, je storing krijgt tpv de koppeling van beide kabels. Als dát het geval is, zie je bijvoorbeeld in Word ook allemaal 'schaduwen' achter je letters verschijnen.
Maak gebruik van de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop :{

Verwijderd

Topicstarter
ECS k7s5a, duron 600, tnt2, 256 MB en CTX standaard monitortje, maar zoals gezegd heb ik geheugen, de videokaart en de monitor al eens tijdelijk door andere vervangen om te kijken of het daaraan lag.

> "misschien heb je FSAA aanstaan (Anti-aliasing) en staat ie te sterk afgesteld."

En ik ben nogal een leek: wat moet ik me bij bovenstaande zin precies voorstellen? (eigenlijk hoor ik dit natuurlijk bij faq op te zoeken).

En even terugkomend op eerdere berichten: heb geen contact/sluiting van het mb met de kast kunnen vinden.
Pagina: 1