mijn .htaccess files werken niet?, in mijn (jawel een met gentoo gemergde apache) /etc/apache/conf/commonapache.conf staat:
een voorbeeld van een .htaccess (/pub/samba/.htaccess):
/etc/apache/passwords is als volgt aangemaakt:
voor de directory waar hij staat geld:
De .htaccess file heb ik nodig om te kunnen voorkomen dat iedereen mijn samba shares kan lezen, maar dat ik zelf wel alle samba shares van overal op het internet kan bereiken. Waarom vraagt hij geen password, waar ga ik de fout in? De file kan door de user waaronder de server draaid gelezen worden. En in het voorbeeld maak ik de password file, en voeg ik geen user toe, als ik dat doe gebruik ik de -c optie niet.
code:
1
2
3
4
5
6
7
| # om ze te verbergen:
<Files ~ "^\.ht">
Order allow,deny
Deny from all
</Files>
#om ze te laten werken:
AccessFileName .htaccess |
een voorbeeld van een .htaccess (/pub/samba/.htaccess):
code:
1
2
3
4
| AuthType Basic AuthName "Aanmelden op netwerk" AuthUserFile /etc/apache/passwords Require user Wampie |
/etc/apache/passwords is als volgt aangemaakt:
code:
1
2
3
4
| htpasswd -c /etc/apache/passwords Wampie New password: Re-type new password: Adding password for user Wampie |
voor de directory waar hij staat geld:
code:
1
2
3
| <Directory /pub/samba> Options Indexes FollowSymLinks </Directory> |
De .htaccess file heb ik nodig om te kunnen voorkomen dat iedereen mijn samba shares kan lezen, maar dat ik zelf wel alle samba shares van overal op het internet kan bereiken. Waarom vraagt hij geen password, waar ga ik de fout in? De file kan door de user waaronder de server draaid gelezen worden. En in het voorbeeld maak ik de password file, en voeg ik geen user toe, als ik dat doe gebruik ik de -c optie niet.