[Dual monitor] 1 actief, 1 passief

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
ja sint, ik heb gesearchd, veel topics, maar niet precies wat ik zoek. allemaal onbruikbare alternatieven. dus hou plz ff op met je slotjes

ik heb een Asus V8460 GF4 Ti4600 met 2 monitor erop (de eerste, een 17" vision master voor games e.d. en de tweede, een 15" die ik toevallig nog had.
wat ik wil is het volgende:
op de vision master doe ik alles, spellen, internet e.d. maar passieve dingen (zoals films, winamp) wil ik dan op die 2e monitor draaien. (met winamp bedoel ik dan zo'n fullscreen animatie).
ook kan ik nu geen spellen draaien op mijn eerste monitor, dan doet de 2e heel gek (hij kan die reso niet aan denk'k) en dan heeft mijn spel een bagger reso.
ik wil dus ook dat mijn 2 monitoren onafhankelijk van elkaar zijn kwa reso
kan iemand mij uitleggen hoe ik dat precies doe? ik gebruik nu de nView die in een keer oppopte toen ik mijn 2e monitor aansloot

• CU2morO
schop :o

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Staat [url="http://download.nvidia.com/windows/28.32/nViewDesktopManagerGuide_2832.pdf"]hier[/url] allemaal wel in.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• CU2morO
nee, daar stond het niet in, die guides zijn allemaal veel te globaal en niet toepasbaar op mijn vraag/probleem

Verwijderd

[knip]

volgende keer maar uitslapen:(

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Niet zo snel schoppen hé.

MREn, volgens mij moet jij zijn vraag nog eens doorlezen :?

Is het wel mogenlijk om met die nvidia kaart normaal je desktop uit te breiden zoals dat kan met een matrox bijvoorbeeld?

In principe moet je bij eigenschappen van het beeldscherm gewoon de instellingen van de twee beeldschermen apart kunnen bepalen. Maar ik heb geen ervaring met nvidia kaarten en twinvieuw. Bij een Matrox werkt dat gewoon in een keer. :7

misschien heb je hier wat aan:
[url="http://www.sparkle.com.tw/faq/other/faq_twinview.htm"]http://www.sparkle.com.tw/faq/other/faq_twinview.htm[/url]
[url="http://www.nvnews.net/reviews/evgatwinview/extended.shtml"]http://www.nvnews.net/reviews/evgatwinview/extended.shtml[/url]

Btw de goede drivers van de fabrikant zijn wel aan te bevelen, en niet de detonators dacht ik zo.

• CU2morO
thx. ik kan idd mijn desktop uitschuiven (van links dingen slepen naar nieuwe desktop

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Op zaterdag 20 juli 2002 13:19 schreef CU2morO het volgende:
thx. ik kan idd mijn desktop uitschuiven (van links dingen slepen naar nieuwe desktop
Jah, dus winamp en je verkenner kunnen op je tweede scherm enzow, superrelax. Doet het het nu goed? Of werken de 2 schermen op precies dezelfde resolutie enzow nog?

Verwijderd

Het kan natuurlijk een detectie probleem zijn. Als de oude monitor geen volledige Plug&Play heeft (umhzz DDC ? DCC? zoiets dus) gaan de Detonator drivers er wat moeizaam mee om.

Miscchien dat de laatste 30.30 wat beter met 2 monitoren omgaat.

O,
PS wat eventueel zou kunnen helpen is de oude monitor op de VGA plug zetten en de VisionMaster op de DVI met de verloop plug. In windows kun je ze dan weer omschakelen naar secundair / primair beeldscherm.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Op zaterdag 20 juli 2002 12:25 schreef CU2morO het volgende:
nee, daar stond het niet in, die guides zijn allemaal veel te globaal en niet toepasbaar op mijn vraag/probleem
Dan lees jij niet goed :{ heb laatst iemand met exact hetzelfde probleem zoals jij omschrijft geholpen dat op te lossen d.m.v. deze .pdf. (die wilde ook onafhankelijke reso's i.p.v. spanned).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• CU2morO
Op zaterdag 20 juli 2002 14:49 schreef Abbadon het volgende:

[..]

Dan lees jij niet goed :{ heb laatst iemand met exact hetzelfde probleem zoals jij omschrijft geholpen dat op te lossen d.m.v. deze .pdf. (die wilde ook onafhankelijke reso's i.p.v. spanned).
ik heb wel onafhankelijke reso's, maar ik kan bijv geen film fullscreen draaien op monitor 2, of winampvisualisatie gaat ook op de eerste monitor

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 22:19

Mentalist

[avdD]

Op zondag 21 juli 2002 00:03 schreef CU2morO het volgende:

[..]

ik heb wel onafhankelijke reso's, maar ik kan bijv geen film fullscreen draaien op monitor 2, of winampvisualisatie gaat ook op de eerste monitor
Komt me volgens mij bekend voor, alleen weet ik niet precies meer hoe ik het opgelost had...

Mag ik je OS, DivX player en DirectX versie (als je Windows hebt ;)) weten?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 23:59

[RNMC] Viper

📱Air ⌚️8 💻13" M5 🖥 M1

op de vision master doe ik alles, spellen, internet e.d. maar passieve dingen (zoals films, winamp) wil ik dan op die 2e monitor draaien. (met winamp bedoel ik dan zo'n fullscreen animatie).
in winamp staat iets over multionitor dat moet je aan zetten

preferences>options>multi-monitor and litestep compatible mode
ook kan ik nu geen spellen draaien op mijn eerste monitor, dan doet de 2e heel gek (hij kan die reso niet aan denk'k) en dan heeft mijn spel een bagger reso.
in google zoeken naar het proggie Utramon daarmee kan je je 2e monitor uitschakkelen zodat spelletjes het goed doen en je kan er meer dingen mee instellen
ik wil dus ook dat mijn 2 monitoren onafhankelijk van elkaar zijn kwa reso
kan iemand mij uitleggen hoe ik dat precies doe? ik gebruik nu de nView die in een keer oppopte toen ik mijn 2e monitor aansloot
dit kan gewoon in windows kies je eerste adapter en geef een resolutie en dan de 2e gewoon op de normale manier alleen nu zie je bij beeldscherm eigenschappen 2 adapters en dus ook 2 monitoren

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Pagina: 1