Ik heb vandaag een nieuwe HDD gekocht.
De man van de computerzaak had de jumper al op slave gezet, dus ik hoefde de HDD maar aan te sluiten en hij zou het moeten doen, niet dus....
Als ik de pc opstart, vindt ie de Primary Master (mn oude HDD) wel, maar als ie de nieuwe (Primary Slave) gaat detecteren, gebeurt er nix meer.
Ik heb al een hoop geprobeerd om de schijf werkend te krijgen, maar zonder resultaat:
- IDE Kabels verwisseld
- Alleen de nieuwe HDD aangesloten, op master, zowel met als zonder CD-roms
- Alle opties in BIOS uitgeprobeerd (AUTO, LBA, NORMAL, LARGE)
- de positie van de jumper veranderd
Niets van dit alles helpt...
Specs van de pc:
- MOBO -> MS-6163VA (MSI)
- Processor -> PIII 450 Mhz
- RAM -> 196 Mb
- (oude)HDD -> Seagate 8 gb 5400 rpm
- (nieuwe)HDD -> Maxtor D740X-6L 40gb 7200 rpm
Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? Ik denk dat ik zon beetje alles al heb geprobeerd, maar nix schijnt te werken..wat heb ik over het hoofd gezien?
Alvast bedankt
De man van de computerzaak had de jumper al op slave gezet, dus ik hoefde de HDD maar aan te sluiten en hij zou het moeten doen, niet dus....
Als ik de pc opstart, vindt ie de Primary Master (mn oude HDD) wel, maar als ie de nieuwe (Primary Slave) gaat detecteren, gebeurt er nix meer.
Ik heb al een hoop geprobeerd om de schijf werkend te krijgen, maar zonder resultaat:
- IDE Kabels verwisseld
- Alleen de nieuwe HDD aangesloten, op master, zowel met als zonder CD-roms
- Alle opties in BIOS uitgeprobeerd (AUTO, LBA, NORMAL, LARGE)
- de positie van de jumper veranderd
Niets van dit alles helpt...
Specs van de pc:
- MOBO -> MS-6163VA (MSI)
- Processor -> PIII 450 Mhz
- RAM -> 196 Mb
- (oude)HDD -> Seagate 8 gb 5400 rpm
- (nieuwe)HDD -> Maxtor D740X-6L 40gb 7200 rpm
Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? Ik denk dat ik zon beetje alles al heb geprobeerd, maar nix schijnt te werken..wat heb ik over het hoofd gezien?
Alvast bedankt