Toon posts:

Upgrade Socket A, FSB 200 met wat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een A-open AK33 FSB 200 mobo met een Athlon Th 800. Nu wil ik alleen de processor upgraden, maar FSB200 zijn zeer dun gezaaid bv een AMD Thunderbird 1,4. Werkt een FSB266 processor ook op mijn board? En heb ik er dan wat aan, want die gaat dan veel langzamer. Andere suggesties ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

als je gezocht had, dan was je deze waarschijnlijk wel tegengekomen: [url="http://www.aopen.nl/tech/report/cpuref/K7.htm"]http://www.aopen.nl/tech/report/cpuref/K7.htm[/url]
waaruit blijkt dat je tot max 100FSB kan gaan.
dit betekend dat een duron 950 of een Athlon 1400 het max is.
Athlon 1400 met een FSB van 200 (2*100) is niet verstandig om te nemen, omdat die dingen echt HEEL erg heet worden.
ik vraag me af of het dan nog wel de moeite waard is om te gaan upgraden.

Verwijderd

Je kan kijken op de site van A-Open of er een BIOS-update is die de Duron met Palomino-core ondersteund, dan kun je namelijk in ieder geval de Duron 1200 plaatsen.

Misschien ondersteund ie met een BIOS-update zelfs XP processoren ook al draaien ze op een 200FSB, een XP 2200+ (ik geloof 1667MHz) zal dan op 1200MHz lopen dus altijd veel sneller dan de 800TB die er nu in zit :)

Verwijderd

Mijn ervaring is dat een Duron 1200 of 1300 gewoon werkt met de laatste (1.23 :?) BIOS van de AK33...

Maar volgens mij wordt het alleen niet "officieel ondersteund door Aopen"...:)

/edit
AK33 heeft een KT133 chipset -> no way 133Mhz FSB
TB's op 100(200)Mhz FSB worden al tijden niet gemaakt -> niet te vinden :(
/edit

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-08 19:33
Om zo'n cpu te vinden kun je altijd natuurlijk op een veiling site kijken.Denk dan aan ebay, of yahoo auctions.

Voor een vriend van mij heb ik via E bay een paar dagen terug een celli fcpga 950 Mhz gekocht.Voor iets van ¤66,- in de us of a dat wel maar met een paar dagen is het hier hoor!!!

Om makkelijk te kunnen betalen in het buitenland raad ik je wel een credit of debet card aan.Werkt snel en safe!!

Mocht je die niet hebben, of er niet aan willen beginnen dan kun je evt. een cc/dc "lenen" van iemand in je omgeving

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Verwijderd

Topicstarter
Dus de Duron kan wel op de AK33? Dat is interessant om te weten. De eerst genoemde pagina kende ik al lang, maar daar staat juist dat de Duron hier niet op werkt. Daarom dus de vraag voor mogelijke alternatieven. Een AMD Athlon 1,4 op FSB 200 is nl haast niet te krjgen en als wel erg duur en op FSB 266 is hij veel te traag.
Hebben meer mensen ervaring met een Duron 1,3 of 1,4 op dit board. Of zelfs een 1700+?
Pagina: 1