[ME45] Kun je er extra games op zetten?

Pagina: 1
Acties:

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Topicstarter
Morgen kan ik mijn Siemens ME45 ophalen bij het postkantoor. :9
Maar nu zit ik met vraag waar ik niet veel over kan vinden.

Standaard zitter er 2 spellen op, Balloonshooter en een spel waarbij je blokjes moet verschuiven.
Maar 2 spellen is niet zoveel, niet dat ik zo'n fanatieke GSM-gamer ben maar zou wel graag willen weten of het mogelijk is om er meer op te zetten.

Als ik op Google zoek dan kom ik veel tegenstrijdige berichten tegen.
Op de ene site staat dat het niet kan vanwege een JAVA-applet die er niet is, de andere site zegt dat het wel kan. :?

Ik heb een forum gevonden waar een user zit die zelf een spel heeft gemaakt.
Hij zegt dat het een off-line spelletje is die je in een bepaalde map van die telefoon moet zetten.
The game is prepared in two versions:

Image-based, which is nicer, but from my point of view, is extremely slow due to slow game refreshing between turns. Unfortunately, S/ME45 has too slow access to browsers cache and therefore you have to wait about 4 secs between each turn:-( I will try to optimize this horrible refresh time over a weekend; unfortunately, there is no room for significant optimizations).

The second one is a Text-basedversion, which is faster, but doesnt look as fresh as image-based version. There is still a delay between the turns, however unlike the image-based version, this delay is acceptable.
Tja, ik weet het zelfs na het lezen van dat topic nog niet zeker.
Kan het nu wel, of kan het nu niet?
Anyway, hier is de link naar dat topic. :)

[url="http://www.rylospower.com/public/forum/topic.asp?TOPIC_ID=718"]Nuovo gioco x S/M 45!!![/url]

P.S,
Sorry van het taaltje, dat forum is nu eenmaal niet Engels. :P

Krankzinnige muziek vind je hier.

• bazs2000

bazs2000

Topicstarter
Oke, vanmorgen heb ik het toestelletje opgehaald.
Tjong, wat is dat dingetje klein. :P

Als eerste ben ik lekker aan kijken geweest naar de mogenlijkheden en de mapstructuur van de telefoon.
Ik was op zoek naar iets dat mij wijzer zou kunnen maken over het toevoegen van een extra game.

Nu zitten er de volgende spellen op:
BattleMail
Stack Attack
BalloonShooter

Dat is allemaal geweldig maar ik ben nog geen stap verder gekomen.
Het enige wat ik nu weet is dat het vreselijk simel is om zelf een screensaver te maken en deze als .bmp in de telefoon te laden.
Wat dat betreft ben ik erg tevereden, de software die bij die telefoon zit functioneerd uitstekend. :9

Maar kan iemand mij helpen met de hamvraag?

• bazs2000

bazs2000

Topicstarter
En nog maar een lief trapje. :)

Zou ik vandaag meer geluk hebben?

• josoetgebrook
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 10:10
Ik heb zelf de S45, maar mij is ook nog steeds niet duidelijk hoe je zelf een screensaver maakt.

• TimeClypse
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-03-2024

TimeClypse

Microtus Arvalis

Maar kan iemand mij helpen met de hamvraag?
Ik heb zelf ook ff geprobeerd om die spelletjes erop te zetten van dat forum. Het is gelukt, maar om nou te zeggen dat het leuke spelletjes zijn, nee.
Het zijn gewoon spelletjes gebaseerd op WML code, dus die draai je in je browsertje van je telefoon. :r
Erg traag, en de standaard games zijn er leuker bij. Alhoewel die erg snel beginnen te vervelen.

Paulvogel ©

• MaDLiVe
  • Nu online

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik weet niet of het er al staat, maar als je je telefoon update krijg je battle mail erbij. Dat maakt een totaal van 3 games.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• bazs2000

bazs2000

Topicstarter
Battlemail zit er ook al op wanneer je nu een ME45 koopt. :)
Maar ik wil dus meer spellen.

TimeClypse:
In welke map heb jij die spellen gezet. :?

• TimeClypse

TimeClypse

Microtus Arvalis

In welke map heb jij die spellen gezet. :?
In welke map je hem maar wilt zetten werken die spellen. Ik heb ze in de map 'games' staan.

Maar het is dus niet zo dat ze dan ook in je menu-tje "surf&fun">"spelletjes" komen te staan. Je moet ze dus ook gewoon openen in je "surf&fun">"explorer" map opzoeken, en dan openen.

Dan start ie vervolgens je browser met het spelletje.

Paulvogel ©

• bazs2000

bazs2000

Topicstarter
Oke, ik snapte er niets van, ik ga het ook proberen. :)
Het betekent in ieder geval wel dat het dus mogelijk is om er spelletjes op te zetten, al zijn ze via de browser traag.

• josoetgebrook
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 10:10
De spelletjes werken, dat is me gelukt, ik heb galgje, ( hangman ), maar het duurt inderdaad ff voordat er iets gebeurd.
Het maakt niet uit in welke directory de bestanden staan, je moet met de explorer in Menu -> Surf & Fun -> Explorer naar de directory browsen en dan het spelletje openen. Het komt niet in de spelletjes lijst erbij te staan.

Maar zou iemand mij kunnen vertellen wat de vereisten van een screensaver is?

• TimeClypse

TimeClypse

Microtus Arvalis

Maar zou iemand mij kunnen vertellen wat de vereisten van een screensaver is?
Om een screensaver te maken moet je een .BMP bestand van maximaal 101 x 80 pixels op je telefoon zetten. Dit kan helaas geen animatie zijn.
Als je 'm als screensaver in wilt stellen, zoek je je bitmap op in de explorer van je telefoon, en kies dan het menu opties>opslaan als>screensaver.

Paulvogel ©

• judgem
  • Laatst online: 28-04-2014

judgem

Lord of Metal

volgens mij was het 101x46 en daar kun je leuke dingen mee doen.. Let er wel op dat je kiest voor geindexeerde kleuren (dus alleen zwart-wit)

En zo heb ik altijd mijn vriendin op zak: :)

Afbeeldingslocatie: http://we-the-gods.zwaremetalen.com/zooi/pics/gsm.bmp

- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO

Pagina: 1