Toon posts:

[html] aanwijsknop verwijst niet naar center deel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik zit met een vaag probleempje. Het is als volgt:
In mijn index file staat onder andere deze frameset.
Het gaat dus voornamelijk om het centrale deel van de pagina.
<FRAMESET cols="17%,70%,15%">
<FRAME name="inhoud" scrolling="no" SRC="left.htm" NORESIZE>
<FRAME name="center" scrolling="yes" SRC="center.htm">
<FRAME name="right" scrolling="no" Src="right.htm" NORESIZE>
</FRAMESET>
Wat is nu het geval. In de linker frame staat een aanwijsknop van het type uit frontpage. Ik heb de html code hiervoor geplakt in het linker deel. Maar nu is het geval dat de doelframe het center gedeelte niet pakt, hij opent dus een nieuwe pagina. Hieronder zie je hoe het in het linkerframe is toegepast.
<p><font face="Verdana" size="3"><b><strong>
<applet code="fphover.class" codebase="./" width="130" height="24">
<param name="textcolor" value="#FFFFFF">
<param name="url" valuetype="ref" value="http://veendamcentraal.veendam.org/help.htm">
<param name="target" value="center">
<param name="effect" value="reverseGlow">
<param name="fontstyle" value="regular">
<param name="fontsize" value="12">
<param name="color" value="#0099FF">
<param name="hovercolor" value="#6633CC">
<param name="font" value="Helvetica">
<param name="text" value="FAQ / INFO">
<param name="bgcolor" value="#800000">
<param name="sound" valuetype="ref" value="timer.au">
</applet>
</strong></b></font></p>
De verwijzing naar het center gedeelte ligt er wel, maar hij doet het niet..Typisch een vaag geval. Ziet iemand wat ik niet zie hier, want ik zie het niet meer.
Ik heb ook al "_center" geprobeerd, helpt ook niet..

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

target="center" :?

There is no art to find the minds construction in the face

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:22

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Op vrijdag 19 juli 2002 21:49 schreef Muppet het volgende:
target="center" :?
Als dit niet de meest nutteloze post van het jaar is... Allemachtig, als je het niet weet, zeg dan niks :{

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Topicstarter
kom jongens, geen nutteloze reacties
ik zit hier ff te brainstormen op dit akkefietje..

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

We zijn hier niet zo frontpage aanwijsknopperig :D

Verwijderd

waarom zit er om een die <applet> een <font> tag?

verder weet ik ook niks van frontpage :z

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:53

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

je code lijkt gewoo goed te zijn:
[url="http://www.lissaexplains.com/hover.shtml#buttons"]http://www.lissaexplains.com/hover.shtml#buttons[/url] (nice site ;))
en [url="http://www.sitecrafters.com/support/fp/hoverbanner.asp#target"]http://www.sitecrafters.com/support/fp/hoverbanner.asp#target[/url]

lijken dit exact zo aan te geven.

je kunt checken of er een fout buiten het applet ligt door gewoon een html a href-link te maken en deze target="center" te geven.

verder kan het zin hebben om de naming te wijzigen, mogelijk zou center een gereserveerd woord kunnen zijn in frontpage of enkel dit applet:
probeer iets als 'centerframe' of gewoon 'main'

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Suepahfly
  • Laatst online: 13-08 14:09
:r Frontpage

Doe mij maar DW mx

Maar idd code lijkt op eerste gezicht goed.
Toch zo ik helemaal geen gebruik maken van die "aanwijknop met effect"

Je kunt beter een paar gifjes gebruiken met "dhtml effect"
(wat overigens stieken toch javascript is)
dit laadt namelijk sneller

• HunterPro
  • Niet online
Op vrijdag 19 juli 2002 23:42 schreef Suepahfly het volgende:
:r Frontpage

Doe mij maar DW mx

Maar idd code lijkt op eerste gezicht goed.
Toch zo ik helemaal geen gebruik maken van die "aanwijknop met effect"

Je kunt beter een paar gifjes gebruiken met "dhtml effect"
(wat overigens stieken toch javascript is)
dit laadt namelijk sneller
Flamen. Niet leuk. Frontpage kan best leuke dingen; het is alleen niet geschikt als je 'meer met HTML' wilt. Maar als ik zie dat zelfs mijn pa er (redelijk) sites mee kan maken, vind ik dit toch een stapje voor van microsoft op o.a. macromedia.
Verder vraag ik me af of het handig is met Macromedia Dreamweaver MX te werken voor zoiets simpels (zeker als je niet meer met internet-designen doet), tenminste als je het legaal houdt, aangezien Dreamweaver MX niet een van de goedkoopsten is, en Frontpage bij een hoop office-uitvoeringen meegeleverd is. Notepad zit bij windows, om de code redelijk te strippen ;)
En vervolgens geef jij een 'antwoord' op de topicstarters' vraag. Maar is het een antwoord? Volgens mij niet. Dit is een oplossing van 'Ja me auto wil niet in z'n achteruit!' 'ja, moet je even een Honda kopen, die doet het wel, bij mij ook!'.

[edit]
BTW, topicstarter: het is me opgevallen dat je nogal veel topics opent, en vrij weinig reageert op problemen van anderen. Natuurlijk kan ik maar 60 dagen terugkijken, jij weet voor jezelf beter hoe je in elkaar zit. Wel wil ik je er graag aan herinneren dat dit een forum door ons voor ons is; het is niet alleen nemen, voor een hoop mensen (ik bijvoorbeeld) vooral geven. Geloof me, het is leuk om mensen hun problemen op te lossen of iig dit geprobéérd te hebben. Zeker als dan blijkt dat jouw oplossing de goeie was :)
is btw ook goed voor je Karmapuntentm :P

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 juli 2002 23:51 schreef |HunterPro| het volgende:

[..]

[edit]
BTW, topicstarter: het is me opgevallen dat je nogal veel topics opent, en vrij weinig reageert op problemen van anderen. Natuurlijk kan ik maar 60 dagen terugkijken, jij weet voor jezelf beter hoe je in elkaar zit. Wel wil ik je er graag aan herinneren dat dit een forum door ons voor ons is; het is niet alleen nemen, voor een hoop mensen (ik bijvoorbeeld) vooral geven. Geloof me, het is leuk om mensen hun problemen op te lossen of iig dit geprobéérd te hebben. Zeker als dan blijkt dat jouw oplossing de goeie was :)
is btw ook goed voor je Karmapuntentm :P
[ontopic]
Ik heb de frontpage aanwijsknoppen vervangen door gewone tekst met een achtergrond kleurtje. Lijkt net zo prima.
[/ontopic]

[offtopic]
Ik stel hier regelmatig een vraag, omdat GoT voor mij wel een vraagbaak is ( hoort eigenlijk niet zo ), en dat je zegt dat je ook moet 'geven' is helemaal terrecht. Wat ik persoonlijk dan vervelend vindt is dat een topic vaak al voorzien is van 10 of meer reacties. Soms zie ik wel topics met minder reacties maar dat zijn topics waarvan ik geen kaas gegeten heb. Ik ga er overigens toch wel van uit dat dit forum vrijelijk toegankelijk voor vragen, en of mensen daarop antwoorden is natuurlijk een tweede. Slotje er op kan altijd nog.

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Op vrijdag 19 juli 2002 21:53 schreef Prammenhanger het volgende:

[..]

Als dit niet de meest nutteloze post van het jaar is... Allemachtig, als je het niet weet, zeg dan niks :{
Jonge jonge zeg sorry zat maar half te lezen, zeg al niks meer. Maar als ik het zo lees is mijn antwoord net zo hulpzaam als jij tot nu toe bent geweest.

There is no art to find the minds construction in the face

Pagina: 1