Ten eerste is ipppd wat anders dan pppd. Ipppd is een hack of een rewrite (welke van de twee weet ik niet) van pppd, voor ISDN (maar dat spreekt eigenlijk al voor zich).
Ten tweede biedt inderdaad KISDN een mooie oplossing voor noobs om een verbinding op te zetten (gebruikte ik eerst ook altijd).
Ten derde is het (als je meer van Linux af wil gaan weten) leuker om het natuurlijk allemaal zelf te doen. Na heel veel geklooi een jaar geleden is me dat ook eindelijk gelukt. Ik vond dat hier weinig howto's over waren (was nog in mijn noob tijd) dus ik vind het niet raar dat dit topic is geopend. Je moet precies weten welke daemons nodig zijn om ISDN aan de praat te krijgen onder Linux. In de eerste plaats moet je het tegen je kernel zeggen dat je je isdn subsystem wil starten met:
Aan te raden is dat je het hele ISDN4Linux pakket eventjes opnieuw zelf compileerd en aanpast aan je eigen benodigdheden. Daarna moet je ipppd gaan runnen. Beide gebruiken ieder één configfile en ipppd heeft er nog een file bij nodig met de authenticatie informatie. Dit staat mooi beschreven in de man-pages.
Ik zou zo zeggen, ga eerst zelf eens klooien met deze pakketten, werk sommige howto's (welke dus niet altijd echt gericht zijn) en docs door en kom dan hier met een specifiekere vraag over het aan de loop krijgen van je gehele ISDN subsystem.
Veel succes!