Toon posts:

[REDHAT] ntfs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voordat ik mijn vraag wil gaan stellen. Wil ik even duidelijk maken dat ik de search heb doorgekeken en een heleboel topics zag waar dit overging. Maar nooit een ECHT antwoord. Meestal allemaal gepraat maar wat in de praktijk veel te moeilijk is of glad niet werkt :'(

DE VRAAG: :)

Goed ik heb sinds 2 dagen Redhat linux 7.3 met de nieuwste kernel die ik met de redhat up2date heb gedownload. (zoals je hoort ben ik newbie) Toen ik het een beetje onder de knie had ben ik mijn harddisks gaan mounten (met hulp van tweakers.net natuurlijk :) ) FAT mounten ging prima. Maarja zoals veel te lezen is NTFS niet. Het gebruikelijke probleem: "not supported by kernel" Ik las in de search moeilijke praat over een KERNEL compilen. Of de kernel updaten. Mijn vraag is er geen makkelijkere oplossing? Bijv een patch :) (sorry ik heb altijd windows gebruikt :) ) Of moet ik echt mijn kernel gaan compilen. Misschien vinden de meeste dat een makkie. Maar ja ik gebruik het net 2 dagen dus ja daarom.

Heeft iemand een oplossing. Heel graag want mijn ftp is nu al 2 dagen uit de lucht en de gebruikers zijn er niet blij mee. :?

En zoniet hoe compileer ik mijn kernel :?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

De module om NTFS te lezen zit als het goed is gewoon in je distro-kernel, modprobe ntfs zou genoeg moeten zijn, om met mount -t ntfs /dev/hda1 /mnt/c een drive te mounten..

Over het schrijven :
If you enable the dangerous(!) write support, make sure you can recover
from a complete loss of data. Also, download the Linux-NTFS project
distribution from Sourceforge at [url="http://sourceforge.net/projects/linux-ntfs/"]http://sourceforge.net/projects/linux-ntfs/[/url]
and always run the included ntfsfix utility after performing a write to an
NTFS partition from Linux to fix some of the damage done by the Linux NTFS
driver and to schedule an automatic chkdsk when Windows reboots. You should
run ntfsfix _after_ unmounting the partition in Linux but _before_ rebooting
into Windows. During the next reboot into Windows, chkdsk will be run
automatically fixing the remaining damage. If no errors are found it is a
good indication that the driver + ntfsfix together worked to full
satisfaction. (-;

Please note that the experimental write support is limited to Windows NT4 and
earlier versions at the moment.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 juli 2002 21:15 schreef moto-moi het volgende:
De module om NTFS te lezen zit als het goed is gewoon in je distro-kernel, modprobe ntfs zou genoeg moeten zijn, om met mount -t ntfs /dev/hda1 /mnt/c een drive te mounten..

Over het schrijven :
[..]
ik ga het nu even proberen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een .patch bestand. Alleen waar open ik dit bestand mee??

• moto-moi

moto-moi

Op vrijdag 19 juli 2002 21:29 schreef lennert het volgende:
Ik heb nu een .patch bestand. Alleen waar open ik dit bestand mee??
Waar haal je die nu opeens vandaan :?

patchen doe je meestal met patch, maar dat heb je dus niet nodig voor ntfs, aangezien dat al standaard in je kernel zit..

Verwijderd

Topicstarter
ik moet toch iets downloaden? De driver das die patch :?
en wat bedoel je met modprobe

• moto-moi

moto-moi

Op vrijdag 19 juli 2002 21:38 schreef lennert het volgende:
ik moet toch iets downloaden? De driver das die patch :?
Ah.. Mjah, heb je het hele stukje wat ik daar neer heb gezet gelezen ? Da's geen kattepis, en ik geloof niet dat je dat wilt gebruiken :)
en wat bedoel je met modprobe
Die regel intypen als root, en dan kijken wat er gebeurt ;)
Dan laadt hij de driver ervoor, en zul je ntfs-partities kunnen mounten met het mount-commando..

Verwijderd

Topicstarter
dus ik moet intikken : modprobe ntfs?
(geprobeerd werkt niet)
Mis ik iets of let ik niet op :)

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 06:58

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Het lijkt erop dat RH 7.3 de modutils niet goed installeerd (als het daar aan ligt) ik heb het zelfde probleem bij een vriend van mij gezien en helaas krijg je de melding dat ntfs niet ondersteunt wordt door de kernel als je een ntfs schijf probeert te mounten...

wij hebben er toen geen oplossing voor gevonden (ook de patch die op het net staat lukte niet echt )

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• moto-moi

moto-moi

Op vrijdag 19 juli 2002 21:53 schreef lennert het volgende:
dus ik moet intikken : modprobe ntfs?
(geprobeerd werkt niet)
Welke foutmelding krijg je precies ?

je kunt eventueel even zoeken in /var/modules/(En dan je kernel-versie) naar een 'ntfs.o' bestand.. Als die niet bestaat, naja, dan wordt het moeilijk :+

• XTerm
  • Laatst online: 10-06-2025
Je let niet op, 3 mogelijkheden ::

> NTFS zit in de kernel, als je mount -t ntfs doet en hij zegt unsupported fs type, zit het niet in de kernel

> Je hebt het als module, modprobe ntfs, lukt dat niet en het bovengaande is waar heb je niets.

> Je hebt niets. Geen NTFS voor jou, ga naar /usr/src/linux, bestaat die dir niet, download de kernel, RTFineM tot je make menuconfig kan doen.
Daar zet je "Prompt for incomplete drivers" aan, een van de eerste submenu's.
Dan bij filesystems geef je support voor NTFS als
• of [M].
Zet Write support niet aan, want anders is jouw volgende topic 'Windows blijft mijn NTFS partitie checken en in linux kan ik er niet meer op'.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 juli 2002 21:58 schreef moto-moi het volgende:

[..]

Welke foutmelding krijg je precies ?

je kunt eventueel even zoeken in /var/modules/(En dan je kernel-versie) naar een 'ntfs.o' bestand.. Als die niet bestaat, naja, dan wordt het moeilijk :+
het bestand bestaat niet. Ik doe console dan root console en dan tik ik modprobe in. (ik doe net 2 dagen aan linux dus mischien doe ik iets fout)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 juli 2002 22:00 schreef XTerm89D het volgende:
Je let niet op, 3 mogelijkheden ::

> NTFS zit in de kernel, als je mount -t ntfs doet en hij zegt unsupported fs type, zit het niet in de kernel

> Je hebt het als module, modprobe ntfs, lukt dat niet en het bovengaande is waar heb je niets.

> Je hebt niets. Geen NTFS voor jou, ga naar /usr/src/linux, bestaat die dir niet, download de kernel, RTFineM tot je make menuconfig kan doen.
Daar zet je "Prompt for incomplete drivers" aan, een van de eerste submenu's.
Dan bij filesystems geef je support voor NTFS als
• of [M].
Zet Write support niet aan, want anders is jouw volgende topic 'Windows blijft mijn NTFS partitie checken en in linux kan ik er niet meer op'.
Ok ik ga het ff snel uitschakelen :)

Verwijderd

Topicstarter
Die directory heb ik inderdaad niet. Dus download de kernel zeg je. waar?

(sorry voor de leipe vragen maar ik zou het echt niet weten)
Pagina: 1