Toon posts:

[TV CARD] Kaart werkt, geluid niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn pinnacle tv kaart aan de praat, echter krijg ik geen geluid te horen.

Ik heb er zo'n doorlus kabel bij gekregen.
Waar moet ik de instellingen in de menu opzetten.

Zijn vele optie;s maar ik krijg gewoon geen geluid.

Geluidskaart is btw SB Live 1024

Verwijderd

Die doorlus kabel moet je ff van de tvkaart naar de line in van je geluidskaart. En kijk ff bij de volume regeling of de volume wel open staat.

Ik heb zelf zo'n kaart gehad maar heb hem verkocht dus kan ik je niet precies vertellen waar je de boel moet instellen.

Trouwens in de handleiding van de tv kaart staat ook wel hoe je de boel moet instellen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik de volume gecontrolleerd, omdat die vaak gemute zijn.
Staat allemaal goed.

Ik heb de audio doorlus kabel aangesloten op de Oranje port van de SB Live.
Die zit naast de digital out.

Ik heb er helaas geen boekje bij gehad. Ik heb hem overgekocht van iemand.

Maar ik dacht dat misschien hier iemand dit probleem ook had gehad.
Dus kon ik makkelijk aan een antwoord komen.
Ik ga wel even bij Uncle Pinnacle dot com langs.

BTW Search leverde 344 resultaten op, maar 1 die geen geluid had. Alleen die draaide Linux :)

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:22
Ik heb ook dit probleem :( Een oude folder met dscaler doet het wel, maar als ik een nieuwe folder aanmaak heb ik geen geluid meer. Ook mijn Terratv software heeft geen geluid. Snap er geen hol van

Hop,hop,hop!

Verwijderd

Op de blauwe aansluiting aansluiten wil wel es helpen |:( |:(

RTFM!

De oranje aansluiting is de digitale uit en de uitgang voor de center-speaker

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:48

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

ik heb een ouwe miro pctv kaart (is ook van pinnacle systems), daar doet het geluid het ook niet goed, niet met interne audiokabel noch met externe. hij geeft wel geluid, maar op een zo extreem laag volume dat je het alleen hoort wanneer je zowel je speakers als windows volume op max zet, en dan moet je nog met je oor tegen de speaker aan gaan liggen om vaag door de ruis heen het geluid te horen.

ik heb al nieuwe drivers gezocht, maar niet gevonden (meegeleverd is 95, ik draai 98se).
in de handleiding wordt wel gewaarschuwd voor incompatibibliteit met "nieuwe" videokaarten. dat komt er op neer dat ie met een 5 jaar oude ATI mach64 4 mb kaart wel doet, maar met een nvidia tnt viper 550 niet (althans geen fullscreen etc.), maar dat heeft geen effect op het geluid.

de kaart functioneerde in het begin wel goed en ik heb nooit echt kunnen ontdekken waardoor het is misgegaan. misschien toch verouderde drivers?
en dat mer

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Is line in niet gemute. Zo niet, zet het volume van line in eens hoger

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:48

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 12:05:
Is line in niet gemute. Zo niet, zet het volume van line in eens hoger
bij mij niet, en ik denk bij topicstarter ook nie, dat heeft ie gecheckt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1