Processor aan gort gedraaid?

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-07 10:50

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Hoi,

De laatste tijd is mijn pc bij vlagen erg langzaam. Dit gebeurt ook als ik geen programma's open heb staan. Als ik dan MPower draai geeft die aan dat mijn CPU 100% belast wordt, terwijl niks openstaat. Snapt iemand hier iets van.......?

Groet,
Luc

Verwijderd

Probeer Ctrl-ALT-Delete eens en kijk wat er echt openstaat en CPUpower gebruikt. :P

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:11

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
er moet een applicatie of virus op de achtergrond draaie die alles leegtrekt
bij ctrl + alt + delete kun je idd beter zien hoe hoog de belasting is.

Tweakers Discord

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wederom, waarom denkt toch iedereen dat hun hardware kapot is, terwijl het vrijwel altijd een softwarematig probleem is. Zoek idd het programma wat continue je processor time vergt, en kill t.

Verwijderd

Win XP?

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Zie de sig.

Erg vreemd. CPU Power kan ik nergens vinden.

Groet,
Luc

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
CTRL+ALT+DEL zegt ook 100% belast, maar bij processen staat ook een proces genaamd Desktop Shootin en die zit rond de 98% en de andere processen allemaal 00%

Sluit ik proces Desktop Shootin af dan zit ik rond de 20%.........

Verwijderd

Nee, dat zul je ook niet.....
Ctrl-ALT-Delete en dan processes....kijk dan welk getal er onder CPU staan (in xp/2000 teminste) en sluit wat er niet hoort! :P

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op vrijdag 19 juli 2002 20:46 schreef RailLuc het volgende:
CTRL+ALT+DEL zegt ook 100% belast, maar bij processen staat ook een proces genaamd Desktop Shootin en die zit rond de 98% en de andere processen allemaal 00%

Sluit ik proces Desktop Shootin af dan zit ik rond de 20%.........
Wat doet dat proggie dan. :?
Ik ken het niet en het is niet een prog dat noodzakelijk is voor Windows.

Spyware?
Ik zou Ad-aware installeren en kijken of je veel rotzooi op jouw pc hebt.

[Off-topic]

Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten.
Het is daarom niet nodig om in iedere post de groeten te doen. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Ik had hetzelfde met winxp, van de 1 op andere dag ging alles zo langzaam als stront, ik moest gewoon een minuut wachten voordat een browser windows was geopend.Heb een formatje gedaan en xp er weer opgezet en het draai nu weer heel lekker! Ik denk zelf dat het een virusje was of iets dergelijks maar ik adviseer je, backup je stuff en format je c en ff een her install van win xp.

suc6

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

geef je specs eens dan en: [topic=309815/1/25]

Verwijderd

Op vrijdag 19 juli 2002 21:20 schreef ThaMan het volgende:
Ik had hetzelfde met winxp, van de 1 op andere dag ging alles zo langzaam als stront, ik moest gewoon een minuut wachten voordat een browser windows was geopend.Heb een formatje gedaan en xp er weer opgezet en het draai nu weer heel lekker! Ik denk zelf dat het een virusje was of iets dergelijks maar ik adviseer je, backup je stuff en format je c en ff een her install van win xp.

suc6
pzies..

je kan uren gaan zitten zoeken naar het probleem.. en het dan oplossen (als dat jou voldoening geeft moet je dat dan ook zeker doen).. maar vaak is het tien keer sneller als je ff met een nieuwe windows begint.. want vaak is zon probleem zoeken naar de spelt in de zo beroemde hooiberg ;)

Verwijderd

Desktop Shooting is een virus. Heb het zelf ook gehad, en maakte kopien op diverse locaties. NAV 2002 loste het voor me op.

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:21
Opnieuw installeren is de eerste keer sneller. Maar als je dan de volgende keer weer hetzelfde probleem hebt moet je weer opnieuw installeren. Als je nu het probleem een beetje tijd hebt gegeven om opgelost te worden dan kan je die tweede keer weer een uur besparen van alles opnieuw installeren omdat je nu hetzelfde probleem in 5 minuten opgelost hebt.

Tis maar waar je voor kiest.

Ontopic: antwoord staat een paar posts hierboven :)

Verwijderd

Hoeveel mb geheugen heb je er in zitten?? Ik heb er ook last van als ik een spel voor minstens een uur heb gespeeld en waarna blijkt dat 'ie z'n swap file weg aan het schrijven is, dit is erg reken intensief maar dat moet je ff laten gaan. Of anders spellen op een lagere resolutie spelen.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op vrijdag 19 juli 2002 23:21 schreef LiSm het volgende:
Hoeveel mb geheugen heb je er in zitten?? Ik heb er ook last van als ik een spel voor minstens een uur heb gespeeld en waarna blijkt dat 'ie z'n swap file weg aan het schrijven is, dit is erg reken intensief maar dat moet je ff laten gaan. Of anders spellen op een lagere resolutie spelen.
swappen is niet rekenintensief, de schijven zijn gewoon VEEL trager als normale mem.

Verwijderd

Nou het kan natuurlijk zo'n teringworm zijn, is me vaak zat overkomen dat dan niks meer loopt of heel traag. Maarja neem aan dat je wel een updates virusprog hebt. En inderdaad nieuwe windows beginnen doet vaak wonderen.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Desktop shooting? [url="http://216.239.39.100/search?q=cache:osUxFrXTGAgJ:vil.nai.com/vil/content/v_99560.htm+desktop+shooting&hl=en&ie=UTF-8"]Dit[/url] is waar Google mee op de proppen kwam; je bak is, zoals al eerder gezegd, geïnfecteerd dus :{

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

ik heb bijna altijd 0% als ik windows heb :P
en winamp draai :P

Verwijderd

Op zaterdag 20 juli 2002 18:29 schreef Dannyke het volgende:
ik heb bijna altijd 0% als ik windows heb :P
en winamp draai :P
Wat voor meter heb je dan ?? je pc heeft bijna altijd 1 % (Windhoos moet toch draaien ?????)

F*cking N00B`s

Verwijderd

Op zaterdag 20 juli 2002 18:36 schreef debugdevil het volgende:

[..]

Wat voor meter heb je dan ?? je pc heeft bijna altijd 1 % (Windhoos moet toch draaien ?????)

F*cking N00B`s
Windows taakbeheer :P
is van microsoft dus zal wel niet kloppen hè

Verwijderd

Op zaterdag 20 juli 2002 18:37 schreef Dannyke het volgende:

[..]

Windows taakbeheer :P
is van microsoft dus zal wel niet kloppen hè
ik heb nog nooit een pc gezien die 0 % aangaf in windows taakbeheer :?

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
het kan toch ook 0.1-0,4% zijn en dat aangeeft als 0% :+
en 0,5-1.0 als 1% :+

Verwijderd

Op zaterdag 20 juli 2002 21:12 schreef debugdevil het volgende:

[..]

wat heb je dan voor een pc bij mijn pc wel hoor met 30 processen 0%cpu belasting.

Verwijderd

Op zaterdag 20 juli 2002 21:12 schreef debugdevil het volgende:

[..]

'k heb net even gekeken bij taakbeheer van XP pro. 0% daarna 1% enz. enz. 24 processen.

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
NAV 2002 heeft niks gedetecteerd en staat toch op continue draaien of hoe het heet.

Over NAV 2002 dan ff, weet iemand hoe ik instel dat hij de liveupdate automatisch draait als ik online ben? Automatic update staat wel aan, maar de laatste update was van 4 juli en nu is het al de 20ste.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op zaterdag 20 juli 2002 21:28 schreef klausewitz het volgende:

[..]

'k heb net even gekeken bij taakbeheer van XP pro. 0% daarna 1% enz. enz. 24 processen.
laatste keer offtopic

mijnes ken niet 0%, zal schandelijk zijn dat mensen hier 0% hebben, die hebben geen }:O foei

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Ik heb dat ook, 0%, 1%, 0%, 4%, 50%, 1%, 0%, 1%, 0% .......

:D

Weet iemand het antwoord op de 2 posts hoger staande vraag?

Verwijderd

updaten, volledige systeemscan doen en alles is opgelost :)

Verwijderd

Op zondag 21 juli 2002 11:09 schreef RailLuc het volgende:
Ik heb dat ook, 0%, 1%, 0%, 4%, 50%, 1%, 0%, 1%, 0% .......

:D

Weet iemand het antwoord op de 2 posts hoger staande vraag?
nav moet je gewoon zelf updaten, anders zit je te gamen of wat dan ook, en dan in ene begint ie te downen en je bandbreedte aan et opslurpen... |:(

trouwenes, ik meet met MBM5 ook weleens 0%, waarschijnlijk meet niks echt correct bij lage cpu belasting.... maar 0% onder winamp ?? ken ik nie... ik iig heb vaak iets van 16% belasting op men t-bird 1100

grappig eigenlijk, want ik ben al tijden af gestapt van anti virus software.... ik beschouw mezelf als het grootste gevaar voor men comp :P :D en hou virussen wel op een afstand met gezond verstand ;)

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Hmmm,

Het is opgelost met Ad-Aware en NAV

Verwijderd

ik heb dit probleem ook gehad.

Hello-Kitty.exe draaide 99%/100% belasting.... :(

en dat gebeurt natuurlijk weer net onder Warcraft 3 |:(