[MA901U] niet overal even scherp

Pagina: 1
Acties:

• Pnothy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-01-2024
Hoi,

Ik heb een maand geleden alweer bijna een nieuwe PC gekocht bij informatique. Hierbij had ik een IIyama VM Pro 452 genomen omdat ik dacht dat dat wel een mooi beeldschermpje was. Nu kwam ik er na het installeren van windows achter dat het beeld nogal raar is. Op 1280x1024@85Hz is het het duidelijkst, maar ook op andere resoluties treedt dit probleem op. Het is vrij lastig te vertellen, maar het beeld is ahw niet overal even scherp. Nu heb ik al wel gelezen dat de randjes soms niet zo scherp zijn als het midden, maar dit gaat over het hele scherm. Het zijn a.h.w. schuine banen die afwisselend wat scherper en wat minder scherp (vaag) zijn.

Het lijkt op een soort diagonaal ruitpatroon van scherpe baantjes van ongeveer een halve cm breed, met daartussen vlakjes waar het beeld dus beetje waziger is. Dit is vooral irritant als je webpagina's of lappen tekst bekijkt, want ieder woord ziet er half scherp en half wazig uit.

Ik heb Informatique gebeld en de monitor erheen gestuurd, na een week heb ik nu een nieuwe met exact hetzelfde probleem! Ik begin bijna aan mezelf te twijfelen aangezien ik dit nergens kon vinden en het op een GF2MX op een andere PC precies hetzelfde was (dus kon het imho niet aan de videokaart (Asus Ti4400) liggen.

Heeft iemand dit ook al weleens gezien? Mocht iets niet duidelijk zijn vraag gerust, want het is gewoon erg lastig te omschrijven en foto's maken van monitor is niet echt te doen zonder dat het fucked up wordt...

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:53

johnwoo

3S-GTE

Ik heb nu bijna 2 jaar een VMPro 452, hier altijd goed beeld gehad, en ik draai hem altijd op 1280x1024@85. Staat er misschien een andere monitor/voeding/speaker in de buurt die voor interferentie zorgt?
Daar is hij namelijk best gevoelig voor; ik moest mijn oude speakertjes ook minstens ~40 cm ervandaan zetten (of in de kast ernaast met metalen zijkant) anders kreeg ik storing (trillend beeld of horizontale strepen die van onder naar boven lopen). Op LANs gaf dit ook problemen als er een andere monitor dichtbij stond...
Overigens heb ik er nu geen last meer van met een DTT2500 digital setje; maar die speakertjes zijn dan ook allemaal magnetisch afgeschermd *D

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

• Pnothy
Nou ja, dat is niet het geval... ik heb het wel even geprobeerd. Maar normaal moet de inspire 5300 ook gewoon magnetisch afgeschermd zijn. Alles stond net dus meer dan 50 cm van de monitor af, en het treedt nog steeds op.

• Pnothy
Ik heb deze monitor (opnieuw) aan 2 andere computers gehangen. Een P233 met een simpel PCI 4MB videokaartje en windows 98, en een athlon 650 met een GF2MX400 en windows XP. Beide machines vertonen op de monitor ook het probleem. Ik kan echt niet tot een andere conclusie komen dan dat het weer aan de monitor ligt :? Twee keer hetzelfde probleem met een monitor waar anderen nooit problemen mee hebben...

Het viel mij verder wel op dat de monitor bij aankomst toen ik hem uit de verpakking haalde niet echt erg piekfijn eruit zag. Het piepschuim was op diverse plaatsen al gebroken, er zat een deukje in de doos, en onderaan net boven de voet zit de voorkant niet eens netjes tegen de achterkant aan! (zit spleet van ongeveer 3-5 mm, maar wel stevig vast met schroef :r Tenslotte is ook nog het plastic omhulsel van de handleiding al beschadigd. Hebben ze me bij IIyama een tweedehandsje aangesmeerd? Of heeft de TPG ermee zitten gooien?

In ieder geval, morgen maar weer Informatique bellen. Aan de kleine hoeveelheid reacties is iig voor mij wel duidelijk dat dit echt geen probleem is wat vaak voorkomt bij deze monitor...

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Op zaterdag 20 juli 2002 01:42 schreef Pnothy het volgende:
Ik heb deze monitor (opnieuw) aan 2 andere computers gehangen. Een P233 met een simpel PCI 4MB videokaartje en windows 98, en een athlon 650 met een GF2MX400 en windows XP. Beide machines vertonen op de monitor ook het probleem. Ik kan echt niet tot een andere conclusie komen dan dat het weer aan de monitor ligt :? Twee keer hetzelfde probleem met een monitor waar anderen nooit problemen mee hebben...
heb je de monitor al op een andere stroomgroep gezet? of in een ander huis?
Het viel mij verder wel op dat de monitor bij aankomst toen ik hem uit de verpakking haalde niet echt erg piekfijn eruit zag. Het piepschuim was op diverse plaatsen al gebroken, er zat een deukje in de doos, en onderaan net boven de voet zit de voorkant niet eens netjes tegen de achterkant aan! (zit spleet van ongeveer 3-5 mm, maar wel stevig vast met schroef :r Tenslotte is ook nog het plastic omhulsel van de handleiding al beschadigd. Hebben ze me bij IIyama een tweedehandsje aangesmeerd? Of heeft de TPG ermee zitten gooien?
je hebt waarschijnlijk een refurbished monitor gekregen. raad eens wie jou ouwe monitor krijgt nadat ie is gerepareerd? :P