• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 17:00
Ik heb sinds vanmiddag een Fuji Finepix 2800Z.
Kreeg hem binnen op mijn werk, gelijk uitgeprobeert, werkt super relaxed, heel makkeljijk.

Daarna ff wat foto's van onze TD gemaakt, en toen de cam op de pc aangesloten. Toen kwam ik er direct achter dat je eerst de software moest installeren, want toen ik hem aanzette zonder software, kreeg ik een spontane BSOD (win98)

Weer teruggelopen naar de TD, Windows XP testmachine, software geinstalleerd zoals het moet, rebooten, ff w88 totdat XP klaar is met ratelen, kabel aansluiten, cam aan.
Krijg ik een venstertje dattie een "USB Device" heeft gevonden, maar er geen drivers voor heeft. Windows map doorzocht, cd doorzocht, niks.

Ik denk : XP support = gebrekkig, en loop naar een andere testmachine (win98). Daar krijg ik precies hetzelfde verhaal. Ik had inmiddels al zoiets van "ik doe het thuis lekker rustig volgens het boekje".

Nu zit ik dus thuis (win2K), alles nog eens doorgelezen, software geinstalleerd, reboot, aansluiten, cam aan, geen drivers.

Doe ik nu gewoon iets fout ?
Ben ik hier gewoon te stom voor ?
Of is die cam gewoon een beetje naar de klote ?

Weet iemand waar ik goeie drivers voor het ding kan krijgen ?

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hmm, ik heb met XP geen problemen gehad. Heb je alles gedaan volgens het boekje, staat je cam ingesteld op DSC USB modus? In welke volgorde doe je cam/kabel? Maakt nie zo veel uit dat laatste. Dat andere wel misschien. En drivers voor USB Device moet ie gewoon hebben of je hebt een vage XP/98 :P

• Dreamstar
Cam staat idd op DSC modus, maar op PC CAM doettie ook niks.

Hij kan gewoon nergens drivers vinden voor die "mass storage controller". Heb via google wel een vaag driver setje gevonden, maar die deden ook niks helaas :(

• getty
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-02 08:07
Is je drivercd niet gaar?

A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.

• Dreamstar
Niet dat ik weet, ik krijg geen fouten tijdens de installatie.

Jij hebt ook een 2800, waar stonden bij jou de drivers ?

• getty
Ik geloof %cdrom%\usbdrv\win2k, daar staat dan een setup programma.
Ik heb hem al onder 98, 2000 en XP aan de praat gekregen, nooit problemen mee gehad.

A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.

• Dreamstar
Zou je zo vriendelijk willen zijn om jou win2k drivers naar tim.stolpe@hccnet.nl te mailen ?

Misschien dat er in die van mij gewoon een klein foutje oid zit.

thnx iig

• getty
Hij is onderweg.

• Dreamstar
Hmmz, die drivers van jou helpen ook niet.

Volgens mij is dus mijn camera gewoon brak.
Dat wordt dus ff een Smartmedia card readertje regelen, en na campzone dat ding terugsturen naar Fuji

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:50
Mijn bakki drukte ik zo op xp, en reutelen, klaar...
Nix drivers, software, gaan met de banaan!

anders download van de fujisite de drivers voor als je problemen hebt met de usb drivers...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Pagina: 1