[CM] 'n fan mod, en een komende mod..

Pagina: 1
Acties:

• Keesr
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2017
Heb laatst een Leadtek GeForce Ti4200 gekocht en wou hem overclocken, ik dacht als ik nou een fannetje erin hang blijft hij lekker koel en kan ik em hoger clocken, en ja hoor >:)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwrobins/onzin/zijkant-hq.jpg

Even niet letten op de afwerking, hij zit nu vast met Zilvertape moet nog een keer een fingergaurd kopen en daar heb ik nu geen zin in :o

Nu even over de komende mod, me broer heeft laatst een kast voor zijn verjaardag gekregen van een vriend en die willen we gaan modden :) Zal vast even een paar pictures geven:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwrobins/onzin/voorkant-dp2.jpg
Voorkant van de kast ;)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwrobins/onzin/voorkant-dp.jpg
Voorkant van de kast, maar dan los :9~
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwrobins/onzin/zijkant-dp.jpg
Zijkant tesamen met een mobo op z'n kop :P
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwrobins/onzin/voeding-dp.jpg
Plaatje van de voeding.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwrobins/onzin/moederbord.jpg
De plek waar het nieuwe moederbord moet komen!
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwrobins/onzin/mobo-dp.jpg
Het oude moederbord die er zo je kunt zien al uit is :P

Nu wou ik weten of ik in die mijn Epox 8K7A+ in krijg, met wat sleutelen zal het wel te doen zijn maar hoe krijg ik hem het beste vast :? Moet ik eerst aftekene en dan gaatjes boren of hoe :?

*Waits for answer.

Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I

• Keesr
Verder nog een vraagje, zou ik die voeding gewoon kunnen gebruiken ? Er zit wel een aansluiting aan net zoals in mijn Aopen HQ-08 kast, als ik daar een Nieuw Mobo aanhang zou ie het dan gewoon doen :?

Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
kruisjes :{

[edit]

Ze doen t, geil ding die servercase :9~

Verwijderd

haj,

die kast ziet er wel flex uit, die brede dan...
je fanmod is simpel maar doeltreffend, heppie temps oid

in die brede kast, hoe zat dat mobo erin, 'middenin' of tegen de een 'echte' zijkant?

edit:

en oja, wat is dat voor mobo, zonder duidelijke proc maar met vaaaag veel sloten??>:)

• V i P
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-08 22:49
Op vrijdag 19 juli 2002 19:46 schreef LeonM het volgende:
Hier doen de plaatjes het gewoon...

Apart moederbord trouwens. Zo'n ding heb ik nog nooit gezien. (zal ook wel niet voor huis-tuin-en-keuken gebruik bedoeld zijn ;))

• Keesr
Op vrijdag 19 juli 2002 19:46 schreef LeonM het volgende:
Niks kruisjes :)

--- --- --- --- --- --- ---
Op vrijdag 19 juli 2002 19:46 schreef DCL_Redhead het volgende:
haj,

die kast ziet er wel flex uit, die brede dan...
je fanmod is simpel maar doeltreffend, heppie temps oid

in die brede kast, hoe zat dat mobo erin, 'middenin' of tegen de een 'echte' zijkant?
Kijk bij 6de plaatje, daar zat het moederbord, die grote bruine sloten op plaatje 7 zaten onderaan.

Zo zat ie erin :D

--- --- --- --- --- --- ---
Op vrijdag 19 juli 2002 19:47 schreef _ViP_ het volgende:

[..]

Hier doen de plaatjes het gewoon...

Apart moederbord trouwens. Zo'n ding heb ik nog nooit gezien. (zal ook wel niet voor huis-tuin-en-keuken gebruik bedoeld zijn ;))
Is een server moederbord voor Dual Pentium Pro, zaten SCSI schijven in dat kan ik zien aan de 10 meter SCSI UW die erin zit :P

• LeonM
Wat moet je voor die servert hebben?

Verwijderd

haj,

nog eens goed gekeken naar dat mobo,..
denk dat die bovenste bruine of die bruine sloten naast de geheugen sokkelskes van die sloten zijn waar je een cpu kaart in prikt, een kaart met cpu en vaak nog een hele pc, maar waarom dan die geheugen en die chips vraag ik me dan weer af?

edit:

je laatste reply nog nie gelezuh,
sorry voor de bullshit

• Keesr
Op vrijdag 19 juli 2002 19:51 schreef LeonM het volgende:
Wat moet je voor die servert hebben?
Hoe bedoel je wat moet hebben voor die voor die servert? Wil je de kast hebben :? >:)

• LeonM
Op vrijdag 19 juli 2002 19:54 schreef Keesr het volgende:

[..]

Hoe bedoel je wat moet hebben voor die voor die servert? Wil je de kast hebben :?>:)
Ik wil m zo compleet mogelijk

Start je ICQ ;)

• Keesr
Op vrijdag 19 juli 2002 19:55 schreef LeonM het volgende:

[..]

Ik wil m zo compleet mogelijk

Start je ICQ ;)
Jammer voor je maar ik doe hem niet weg :P Ik ga em lekker modden, mobo dat geef ik denk ik weg aan een kerel uit ut dorp. Zoek eens bij de lokale computel boeren daar heb die vriend van me broer em ook vandaan :)

--- --- --- --- --- ---

En redhead, die sloten heb je volges mij wel gelijk in, die sloten erboven zijn ergens anders voor, ik weet wel waarvoor maar ik kan ut niet uitleggen :*

Hier een fototje van het plaatje wat erin zit:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwrobins/onzin/slotje.jpg

Dit is hem, dit is geen CPU hoor :o, het is iets wat wat doet voor de CPU maar weet alleen niet meer precies wat, rare naam namelijk :)

Verwijderd

haj,

die chip die je liet zien, maak eens een pic van de andere kant, ik denk dat het cache-memory is, heb ik vande week nog ergens ingezet

Verwijderd

Dat is de co-processor (8>

• daaf258
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-07 13:40

daaf258

For Aiur

Zo'n soort kast ben ik ook aan het modden.
Het was een computer uit 1992 die ik bij iemand vandaan heb waar ik een computer kwam installeren. Hij wist niet wat ie met die oude moest doen. De compu was dan ook niks waard. (zat wel scsi in :P ). Maar de kast is echt supergeil. Een standaard zwart gespoten kast. En server model (en zeer oud).
Ik moet ook nog mobo en alles erin hangen maar ik dacht zelf aan gaatjes boren en dan vastmaken met moertje boutje en dan tussen het mobo en het middenstuk van de kast een rondje plastic te doen, dus om de bout.
Dan zit de mobo toch nog een stukkie van het middenstuk.

- specs - audioscrobbler -

• Keesr
Op vrijdag 19 juli 2002 20:10 schreef daaf258 het volgende:
Zo'n soort kast ben ik ook aan het modden.
Het was een computer uit 1992 die ik bij iemand vandaan heb waar ik een computer kwam installeren. Hij wist niet wat ie met die oude moest doen. De compu was dan ook niks waard. (zat wel scsi in :P ). Maar de kast is echt supergeil. Een standaard zwart gespoten kast. En server model (en zeer oud).
Ik moet ook nog mobo en alles erin hangen maar ik dacht zelf aan gaatjes boren en dan vastmaken met moertje boutje en dan tussen het mobo en het middenstuk van de kast een rondje plastic te doen, dus om de bout.
Dan zit de mobo toch nog een stukkie van het middenstuk.
Thx voor de tip, zal ik binnekort eens proberen, je wilt trouwens die voeding fan niet zien, dies 12~15 centimeter, en 5 centimeter dik. Echt super, panaflo is ut merk volges mij, verder zaten er nog 2 delta fans in.

Ik denk trouwens dat ik er waterkoeling inzet, lijkt me wel kewl en in die kast moet dat goed kunnen.

• daaf258
  • Laatst online: 28-07 13:40

daaf258

For Aiur

Op vrijdag 19 juli 2002 20:26 schreef Keesr het volgende:

[..]

Thx voor de tip, zal ik binnekort eens proberen, je wilt trouwens die voeding fan niet zien, dies 12~15 centimeter, en 5 centimeter dik. Echt super, panaflo is ut merk volges mij, verder zaten er nog 2 delta fans in.

Ik denk trouwens dat ik er waterkoeling inzet, lijkt me wel kewl en in die kast moet dat goed kunnen.
NP.
Kga de achterkant opnieuw maken voor de juiste gaten op de juiste plek :o. En nog veel meer gekkigheid maar waterkoeling, nee ik denk ut nog niet. Eerst maar ff de kast onder handen nemen ;).

- specs - audioscrobbler -

• Keesr
De plek waar die voeding zat en ruimte is voor HD's, daar kun je lekker radiator en een water resevoir maken, daarna gaten boren en dan de slangen door de want, how nice :P

Verwijderd

VET MAN! :9~
EEN OUDE DIGITAL ALPHA SERVER KAST! :9~

Op mijn stage waren die nog werkend. Leuk met een drive array erlangs. Alleen jammer dat het Alpha is, kun je weinig mee met win2k. NT4 & OpenVMS wel.

I ENVY U!

• Heideroosje
  • Laatst online: 19-03-2024

Heideroosje

Welcome To Paradise

Op vrijdag 19 juli 2002 20:02 schreef Keesr het volgende:

[url="http://members.home.nl/hwrobins/onzin/slotje.jpg"][afbeelding][/url]
Dat moet je in een slot flikkeren als je er geen proc in zet

Verwijderd

Op vrijdag 19 juli 2002 20:10 schreef Lomu het volgende:
Dat is de co-processor (8>
Nope dit is een dummy voor dual board als je geen cpux in 2e cpu slot doet.... (8> (8>

• Kr3Kr
  • Laatst online: 01-08 16:48

Kr3Kr

Melpomene

ziet er wel gaaf uit dat apparte Mobo

alleen zal ik als ik jou was wel een andere Fan er in doen want deze ziet er niet echt mooi uit.

Gregor van Egdom Krekr

• Keesr
Op vrijdag 19 juli 2002 21:37 schreef krekrrr het volgende:
ziet er wel gaaf uit dat apparte Mobo

alleen zal ik als ik jou was wel een andere Fan er in doen want deze ziet er niet echt mooi uit.
Komt nog wel een keer, dit is tijdelijk :) Het zit nu nog met plakband vast, als ik een keer op de beurs kom neem ik voor 100 euro mod spul mee en dan gaat ik knutselen >:)

• Keesr
-> Zandstralen <-

Is dat mooi om een p.c mee te spuiten of ziet dat niet uit :? Heb hier namelijk dat gereedschap wel liggen, pak ik een keer zwarte,donkerblauwe verf en dan zandstraal ik em :)

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-06 19:43

paradoXical

The ParadoX

Tis dus mijn kast ;)

De bedoeling is dat er waterkoeling in gaat komen.. Maar misschien zet ik aan beide kanten een moederbord in de kast.

Rects dus mijn overclocked systeem, en links een simpele Pentium 466 als internet pc voor in de avond (low noise)

Zit ook een 420 watt voeding bij die ik nog wil gaan gebuiken..

Oh broertje, leuk dat je ff pics gepost heb, wilde ik ook nog doen :D Geen tijd :(

Er zaten btw standaard 3 delta fans in de kast en 2x een 100mm panflon :9~

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• Keesr
Binnekort even verven, paar ledjes bij het HD rek plaatsen en dan mijn mobo erin :)

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:09
Waarom is die bovenste foto in spiegelbeeld ??

Repareren doe je zo.

• TMDevil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-07 15:59

TMDevil

Blaat

ik heb ff nix gelezen van deze post aangezien ik 1 heeeeeele brande vraag heb,
is die een kast van een Digital Alpha? zo ja wat is het type voeding dat je d'r in heb zitten. Ik heb zelf namelijk ook een alpha met inhoud enkeld de voeding is kapot, het gaat om voedings model: EP071223, 400Watt....
als je de zelfde voeding heb mag ik hem dan misschien van je over nemen??? please???

n54 power!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:09
Dat kassie een leuk kleurtje geven raampje erin fannetje erop, ik zou wel weten wat ik ermee zou doen. >:)

Verwijderd

Vet dat mobo :9~

• Keesr
Op zaterdag 20 juli 2002 12:18 schreef Sine het volgende:
Waarom is die bovenste foto in spiegelbeeld ??
Die is helemaal niet spiegelbeeld, gewoon genomen!

Verwijderd

Op zaterdag 20 juli 2002 16:48 schreef Keesr het volgende:

[..]

Die is helemaal niet spiegelbeeld, gewoon genomen!
en toch nog in spiegelbeeld ... links zit rechts rechts zit links :)

• Keesr
Hij is echt niet in spiegelbeeld, heb hem met camera omhoog gehoude:

| < Zo stond camera
_ < Zo hoort hij

Duidelijk ofnie? :)

• insan1ty
  • Laatst online: 15-03-2023
Op zaterdag 20 juli 2002 17:20 schreef Keesr het volgende:
Hij is echt niet in spiegelbeeld, heb hem met camera omhoog gehoude:

| < Zo stond camera
_ < Zo hoort hij

Duidelijk ofnie? :)
huh?
je camera stond omhoog, dus gaan de letters in spiegelbeeld?

• Keesr
Camera is dus 90 graden gedraaid, je krijgt dan zo'n portret foto *D

• Keesr
Hmm nu snap ik het niet meer |:(

Zij hebben het over de bovenste, 2de is wel in spiegelbeeld.

Hmm, slaapverwekkend dit :z

Verwijderd

Op zaterdag 20 juli 2002 18:39 schreef Keesr het volgende:
Hmm nu snap ik het niet meer |:(

Zij hebben het over de bovenste, 2de is wel in spiegelbeeld.

Hmm, slaapverwekkend dit :z
2e gaat het om ja :)

Verwijderd

Op vrijdag 19 juli 2002 20:02 schreef Keesr het volgende:

[..]

Jammer voor je maar ik doe hem niet weg :P Ik ga em lekker modden, mobo dat geef ik denk ik weg aan een kerel uit ut dorp. Zoek eens bij de lokale computel boeren daar heb die vriend van me broer em ook vandaan :)

--- --- --- --- --- ---

En redhead, die sloten heb je volges mij wel gelijk in, die sloten erboven zijn ergens anders voor, ik weet wel waarvoor maar ik kan ut niet uitleggen :*

[url="http://members.home.nl/hwrobins/onzin/slotje.jpg"][afbeelding][/url]

Dit is hem, dit is geen CPU hoor :o, het is iets wat wat doet voor de CPU maar weet alleen niet meer precies wat, rare naam namelijk :)
:o gijle case hoor tsjeez (zoiets krijg ik ook... een oude grote lompe IBM (UNIX bak)

dit is een "fake" cpu dit is een slot 1 mobo waarschijnlijk

Ik zou het oude mobo er in laten zitten! misschien kan er wel een dual PII 450 op dat is snel!!! en dan 8x32mb er op wood gaat snel

• Keesr
Op zondag 21 juli 2002 10:48 schreef T-Mug het volgende:

[..]

:o gijle case hoor tsjeez (zoiets krijg ik ook... een oude grote lompe IBM (UNIX bak)

dit is een "fake" cpu dit is een slot 1 mobo waarschijnlijk

Ik zou het oude mobo er in laten zitten! misschien kan er wel een dual PII 450 op dat is snel!!! en dan 8x32mb er op wood gaat snel
Ik prop mijn AMD XP 1600+ met 256mb DDR in tesamen met de leadtek Ti4200 :)

• paradoXical

paradoXical

The ParadoX

Op zaterdag 20 juli 2002 12:57 schreef TMDevil het volgende:
ik heb ff nix gelezen van deze post aangezien ik 1 heeeeeele brande vraag heb,
is die een kast van een Digital Alpha? zo ja wat is het type voeding dat je d'r in heb zitten. Ik heb zelf namelijk ook een alpha met inhoud enkeld de voeding is kapot, het gaat om voedings model: EP071223, 400Watt....
als je de zelfde voeding heb mag ik hem dan misschien van je over nemen??? please???
Het is een 420 watt voeding van digital jah, icq me and3ers ffies

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Verwijderd

hee strakke kast, ken je leuk modden ghehehe....ff pics posten als je mod klaar is!!! in ieder geval alvast suc6 >:)

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Leuk, zo'n oude Alphaserver.
HP heeft dezelfde kasten, en d't zit zelfs een LCD-tje in.
(1 x 20)

Nooit gedacht dat iemand zo'n lawaaiding zou willen modden, maar als het je allemaal gelukt is, wil ik wel de foto's zien.

SUC6!

>Select * FROM users WHERE clue > 0

Verwijderd

Ga je welles naar een lanparty? ;) sterkte dan :+ hoop dat je geen trappen af moet, anders is een extra paar handen wel gewenst zeker >:)

• Keesr
Op maandag 22 juli 2002 16:12 schreef 33K het volgende:
Ga je welles naar een lanparty? ;) sterkte dan :+ hoop dat je geen trappen af moet, anders is een extra paar handen wel gewenst zeker >:)
Dan zorg ik gewoon dat er skateboards onder komen, schuif ik heb van de trap af >:) Als ik naar lanparty ga een keer en me p.c zit daar in prop ik er auto wielen onder >:P

• Keesr
Dan zorgen we gewoon dat er skateboards onder komen, schuifven we het van de trap af >:) Als ik naar lanparty ga een keer en me p.c zit daar in prop ik er auto wielen onder :P

• paradoXical

paradoXical

The ParadoX

Er zitten 4 hele stevige wieltjes onder de kast, lijkt me geen probleem de kast ergens mee naar toe te nemen..

• Keesr
Nou we gaan volges mij haast een keer beginnen, ik maak wel foto's als ik wat gedaan heb :)

Verwijderd

Op vrijdag 19 juli 2002 19:39 schreef Keesr het volgende:
Nu wou ik weten of ik in die mijn Epox 8K7A+ in krijg, met wat sleutelen zal het wel te doen zijn maar hoe krijg ik hem het beste vast :? Moet ik eerst aftekene en dan gaatjes boren of hoe :?

*Waits for answer.
ik heb in een compaq proliant me MSI k7T266 Pro2 gezet door gaatjes te boren.

als steunpootjes heb ik rubberen pootjes voor onder stoelen, ze worden ook wel gebruikt om deuren niet tegen de muur aan te laten slaan :) moederbord zit met een paar moeren en bouten vast :7
Pagina: 1