[RAID] GA-7VXRP & RAID werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Flying_Thunder
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hoi allemaal, ik weet dat dit een veel voorkomend probleem is, en ik heb ook de search benut maar ben er nog niet uitgekomen. Ik heb dus 2 40 gb schijven die ik in een raid 0 opstelling heb staan, maar die worden niet herkend door XP. Als ik dat F6 gebeuren oversla, zegt hij dat ik geen hd heb. Doe ik dat F6 wel met de floppy met Promise (Lite, van de cd) drivers dan laait hij die drivers zegt hij, en dan krijg ik een zwart scherm met een knipperend streepje waar hij op blijft hangen. Overigens draai ik nu wel Win 98 gewoon goed, herkent als 75 gig schijfje. Mijn system specs:

GA-7VRXP {EDIT} < Tikfout gemaakt in de threadtitle! {/EDIT}
AMD Athlon Thundebird 1400 MHz
512 MB PC2700 DDR 2.0 Corsair
2*40 Maxtor ATA133 (Ik weet dat het niet perfect schijnt te zijn voor RAID mahjah in 98 gaat het wel snel).
LeadTek Winfast Ti200 128 MB

Ik hoop dat jullie de oplossing hebben, met vriendelijke groeten.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Heb je dit topic al gelezen : [topic=552015/1/100] ?

Misschien heb je er iets aan :)

• Flying_Thunder
  • Niet online
Ja hehe, ik heb wel een beetje rond gekeken, ook in de search, maar de *anderen* hebben hun probleem snel opgelost met nieuwe drivers en F6, ik niet :'(

Verwijderd

Wat vreemd....
Liep bij mij in één keer door....
Je hebt wel de IDERAID driver 2076 van de CD gepakt toch??
De hele inhoud van de driver directory (zie pad hieronder)op een flop zetten en hij zoekt zelf de goeie eruit.

KT333_11/other/promise/2076/ideraid/driver

Kan je nog kiezen uit meerdere tijdens de XP installatie. Pak je de MB versie voor XP

WinXP Promise MBFastTrak133 Lite (tm) Controller

Verwijderd

Heb je geprobeerd XP te installeren of had je al een versie draaien en werkt het nu niet meer?? BTW hoe zit het met je sig??

• Flying_Thunder
  • Niet online
Ik ben er weer, mijn sig is veroudert (heb het nieuwe spul pas vandaag gehad) en heb hem nog niet bijgewerkt. Excuus hiervoor. Over die driver directory, ik heb die dir, maar dan met Winxp ernog achter gepakt, toen zeed XP dat hij setuptxt.oem miste, dus toen had ik gewoon de bestandjes uit KT333_11/other/promise/2076/ideraid/driver gepakt, plus het mapje Winxp op een floppy. Hij gaf daar over geen errors, dus ik neem aan dat dat goed was ?

• Flying_Thunder
  • Niet online
Nou ik heb die hele dir gekopieerd en nu start hij gewoon opnieuw op na dat ik op Enter heb gedrukt (voor doorgaan, ik heb dan al een selectie gemaakt voor de driver). Opvallend is, is dat wanneer ik op F6 druk, hij zegt dat ik nu de mogelijkheid heb om drivers te laden voor <geen>.

Waarschijnlijk ziet hij mijn hd niet eens ?

BTW het was een clean install zware jongen, gewoon geformatteerd en dan instal zeg maar.

Verwijderd

Op vrijdag 19 juli 2002 20:18 schreef Flying_Thunder het volgende:
Ik ben er weer, mijn sig is veroudert (heb het nieuwe spul pas vandaag gehad) en heb hem nog niet bijgewerkt. Excuus hiervoor. Over die driver directory, ik heb die dir, maar dan met Winxp ernog achter gepakt, toen zeed XP dat hij setuptxt.oem miste, dus toen had ik gewoon de bestandjes uit KT333_11/other/promise/2076/ideraid/driver gepakt, plus het mapje Winxp op een floppy. Hij gaf daar over geen errors, dus ik neem aan dat dat goed was ?
Ik weet wel dat de informatie in de readme-file van de driver niet klopte. Volgens die file moest ik voor Windows 2000 de inhoud van KT333_11/other/promise/2076/ideraid/driver/win2000 (het kan ook /win2k geweest zijn, maar dat terzijde) kopiëren naar de floppy, maar dat werkte dus niet. Als je de hele inhoud van KT333_11/other/promise/2076/ideraid/driver kopiëert dan zou hij met F6 gewoon moeten doen. Dan moet er tijdens de installatie een keuzemenu verschijnen, waarin je de juiste driver kunt selecteren.
Nou ik heb die hele dir gekopieerd en nu start hij gewoon opnieuw op na dat ik op Enter heb gedrukt (voor doorgaan, ik heb dan al een selectie gemaakt voor de driver). Opvallend is, is dat wanneer ik op F6 druk, hij zegt dat ik nu de mogelijkheid heb om drivers te laden voor <geen>.
Dat is toch raar, want volgens mij haalt hij de informatie voor het keuzelijstje gewoon uit die setuptxt.oem file; ik geloof niet dat hij op dat moment naar de drive zelf kijkt. Wat een mogelijkheid zou kunnen zijn is dat ie voor een XP installatie eigenlijk gebruikt maakt van de Win2k drivers, zodat het kopiëren van alleen de XP map onvoldoende is. Het is maar een idee, maar probeer eens wat er gebeurt als je de volledige map KT333_11/other/promise/2076/ideraid/driver/ met alle subdirectories op de floppy zet.

Verwijderd

Op vrijdag 19 juli 2002 21:09 schreef Flying_Thunder het volgende:

BTW het was een clean install zware jongen, gewoon geformatteerd en dan instal zeg maar.
Maareh als ik het goed begrijp: probleem opgelost dus?!

Verwijderd

zware_jongen:
Maareh als ik het goed begrijp: probleem opgelost dus?!
Hm, als ik het goed begrijp kwam Flying_Thunder ditmaal wel tot het keuzelijstje; alleen was dat keuzelijstje helemaal leeg. Maar ik vermoed dat hij gewoon niet alles uit de driver-subdirectory naar de floppy heeft gekopiëerd; anders kan ik dat ook niet verklaren.

xcopy KT333_11\other\promise\2076\ideraid\driver\ a:\ /s/e

• Flying_Thunder
  • Niet online
Ik heb net even Redhat Linux 7.3 geprobeerd, maar die ziet ook geen HD, hij merkt alleen mijn onboard lan op. Ik heb ook gepoogd die hele driver dir naar de flop te kopieren, maar dat resulteert in het zelfde. Dus het probleem is:

Ik druk op F6, er staat iets van dat ik nu de mogelijkheid heb om drivers te laden voor massa opslag voor:
<geen>
Dan druk ik E en dan kijkt hij in mijn floppy en er verschijnt een lijstje met drivers, ik kies de Promise MB driver voor XP, en hij leest fasttrak.sys van de flop. Daarna gaat hij weer wat bestandjes kopieren van de cd. Dan gaat hij over naar een zwart scherm met een knipperend streepje linksboven in, en dat is het verder gaat hij niet.

Linux vind ook geen HD drive, ik ga dalijk nog ff speciale drivers opzoeken. Opmerkelijk is dus dat de RAID niet eens gevonden wordt (wel door 98) EN wat ik net zag is dat er nog al een zootje spul op IRQ 10 zit, waar ook Promise op zit. Heeft dat er misschien mee te maken of niet ?

Bedankt voor jullie reacties!

• Flying_Thunder
  • Niet online
Ok Linux zal niet eens gaan want daar blijken geen drivers voor te zijn. Damn wat moet ik nou, ik wil geen 98 :'(

Verwijderd

download de driver voor xp van [url="http://www.gigabyte.com.tw"]www.gigabyte.com.tw[/url]

Zet deze op diskette gewoon de inhoud van de map xp kaal op de disk, win xp setup draaien en f6 voor raid optie disk in de floppy en enter laat de disk tijdens de installatie van xp in de drive zitten dan moet het goed gaan.

succes

• Flying_Thunder
  • Niet online
Heeft niet geholpen, toch bedankt.

• Flying_Thunder
  • Niet online
Jongens, dit raden jullie nooit. Ik heb heel mijn pc uit elkaar gehaald alle kaarten er uit, mocht niet baten. Ik denk ik vervang mijn RAM chip, zet ik mijn pc aan, PIEP PIEP PIEP en allemaal rook en al, ik als de tering die pc uit zetten, bleek dat het geheugen er scheef in zat, damn. De schade is beperkt, alleen het betreffende slot is overleden volgens mij, de rest werkt nog. RAID werkt nu ook, het lag aan de ram chip van Corsair, met een cheap 256 mb chipje laad windows nu WEL door, ik ben het nu aan het installen. Weet iemand misschien of dat slot nog te redden is, als het al dood is? Het geheugen dat er in zat leeft nog, dat draait nu.

Verwijderd

Als ik jou was zou ik (wel even in samenspraak met een modje, anders krijg je last van crossposts) een nieuw topic openen. Ik denk dat je met een nieuw topic meer reacties krijgt, omdat je nu toch een beperkt publiek benadert. Maar wat is er precies kapot aan het slot???

• Flying_Thunder
  • Niet online
Ja ik zat er ook al aan te denken, en ik weet niet of die bank dood is, maar toen ik men pc de 2e keer aanzette, en ditmaal de chip wel goed in de bank had gestouwd piepte hij weer als een gek, maar hij ging niet roken, maar ik ragde hem dan ook weer in 0.7 sec uit ofzo. Ben beetje bang, bordje is nog zo jong om te sterven :s Anyways ik zal een mod contacteren, bedankt voor all jullie goede steun!!!

Verwijderd

Je hebt toch garantie ???
Pagina: 1