Toon posts:

Verkeerde weergave van HD MAxtor?

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag kon ik eindelijk beginnen met het in elkaar zetten van mijn computer (AMD Athlon 1900, 256 MB, Asus moederbord). Dit was de eerste keer dat ik zelf de computer in erlkaar zet maar tot nu toe loopt de computer.
Ik draai net (van de windows 98 opstart diskette) Fdisk om mijn harde schijf te installeren en partities te maken. Ik heb er een 80 GB van Maxtor in zitten maar in dos en fdisk is de grootst mogelijke partitie 1080 M. Omdat ik toch verder wilde heb ik die maar gedaan en ben begonnen aan het formateren wat wel véél langer duurt dan mijn oude Pentium 3.
Is dit een verkeerde weergave en herkent hij in windows wel 80 GB of is dit echt zo en heb ik iets verkeerd gedaan? Ik snap het in ieder geval niet.

PS. Hij is nu nog aan het formateren maar is zeker al half uur bezig.

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Waarom zo'n kleine partitie :? als je het programma start moet je grote schijven wel toelaten, dat vraagt ie als het goed is ook (of voor grote partities, weet even niet meer)

y/n gewoon y doen en een FAT 32/Active partitie maken en daarna formatteren, ik hoop dat dat beter gaat. suc6

ow jah check jumpers even.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:31

Croga

The Unreasonable Man

DGStefan;

Ik heb zelf dit probleem ook gehad met mijn Maxtor 80Gb... Zelfs de BIOS van mijn Promise kaartje herkent ze als 1080Mb schijven.....

De enige oplossing die ik heb kunnen vinden is het installeren van WinXP of Win2K..... Die herkennen alles wel juist.....

Verwijderd

Topicstarter
Hier ontgaat me iets.

Jumpers???

Ik kan ook geen grotere partitie maken dan dat.
Ik heb dat gedoe voor grote schijven ook ingeschakeld.
Hoe krijf ik het Fat 32? Dat is het dan toch meteen?
Ik heb geen verstand van jumpers dus......

Verwijderd

Topicstarter
WIn XP was ik toch van plan te installeren dus dat komt goed uit. Maar wat heb je dan gedaan op die kleine schijf? Of gaat dat automatisch goed. Het is dus een herkenningsfoutje?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Op vrijdag 19 juli 2002 18:17 schreef DGStefan het volgende:
Is dit een verkeerde weergave en herkent hij in windows wel 80 GB of is dit echt zo en heb ik iets verkeerd gedaan? Ik snap het in ieder geval niet.
Jup, dat is een verkeerde weergave.. FDISK werkt maar goed tot hdd's van 64GB.. Daarboven klopt de weergave niet, maar werkt het wel gewoon..

Overigens is dit alles bij microsoft terug te vinden, en ook via de search hier op het forum..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.