15" monitor geeft vaag beeld

Pagina: 1
Acties:

• DatraxZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:38

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Topicstarter
ik heb hier een panasonic 15" CRT monitor staan die steeds weer vaag beeld blijft geven.Het zit zo , hij geeft vaag beeld , dus heb ik dat scherm even opengevezen , juiste schroefjes gezocht om beeldscherpte te regelen , alles goed en wel gelukt , hij gaf weer scherp beeld.Echter na enige tijd (een uur of 2 ongeveer) begint het beeld geleidelijk aan terug vaag te worden.Om niet steeds de kast te moeten openvijzen , heb ik ter hoogte van het regelschroefje een gaatje gemaakt zodat het gemakkelijk is om bij te regelen.
Dit is echter geen manier van werken.
Weet iemand hiervan de oorzaak en een eventuele oplossing om het beeld terug 24/7 scherp te krijgen. (heb al gedemagnetiseerd enz )
thx
DatraxZ

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Magnetisatie heeft er niets mee te maken. Het is de focussering die gaar is. Die maakt onderdeel uit van de hoogspanningseenheid. Die is duur, en vervanging zal al gauw niet lonend meer zijn. Als er geen garantie meer op zit kun je beter een nieuwe kopen.

• DatraxZ

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Topicstarter
zou dat kunnen komen door redelijke schokken? Een maat van mij heeft die monitor ooit is meegenomen op de bus en het probleem is een week later begonnen.

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Op vrijdag 19 juli 2002 18:26 schreef DatraxZ het volgende:
zou dat kunnen komen door redelijke schokken? Een maat van mij heeft die monitor ooit is meegenomen op de bus en het probleem is een week later begonnen.
Lijkt me niet echt waarschijnlijk. Kraak in de focusseringspotmeter lijkt me nog het waarschijnlijkst. Het kunnen ook nog brakke soldeerverbindingen zijn, je zou kunnen proberen de aansluitingen van de hoogspanningseenheid opnieuw te solderen. Als die monitor niet al te duur is (een 15 inch is dat waarschijnlijk niet) zou ik er maar niet al te veel moeite meer voor doen.

Verwijderd

idd je zou gelijk kunne hebben dan wel waarschuwing minimaal 2 tot 3 dage nstekker uit het stopcontanct van de monitor, want die hoogspanning blijft ong 3 dagen hangen e nals je dan eraan gaat solderen kun je een flinke optater krijgen(mischien wel dood als het egt fout gaat)

• DatraxZ

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Topicstarter
ok thx voor jullie advice
greetz
Pagina: 1