Toon posts:

Nvidia driver probleem2(goede forum)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het installeren van de nieuwe Nvidia drivers ver 6.31 of ook 6.34 krijg ik continue de melding fout met desk.cpl in configuratiescherm als ik onder geavanceerde eigenschappen>adapter de instellingen wil veranderen of bekijken het hele scherm sluit gewoon en ik kom er niet in.
Mijn kaart is een Hercules geforce MX
Iemand dit probleem ook gehad?
Ik heb me keurig aan de installeer instructies die Nvidia meelevert gehouden.
Ik kan natuurlijk altijd terug naar mijn oude Hercules drivers (5.30) maar dat zou dus betekenen dat ik nooit de drivers kan updaten en dat lijkt mij nonsens.
Wie o wie??

Verwijderd

Ik heb ook een Hercules MX en ben nog geen problemen tegen gekomen bij het switchen tussen de drivers van de fabricant en die van Nvidia (zowel onder 98 als onder 2K).
Gewoon een kwestie van de Herculesdrivers de-installeren (liefst in veilige modus) vanuit Software in het Configuratiescherm, opnieuw opstarten en de Nvidia drivers installeren.

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zou proberen om eerst je huidige driver te deinstallen door standaard VGA videodriver te installen. Reboot en detonator installen. (moet eigenlijk altijd volgens manual bij detonators)

Zo niet, dan moet je de nvidia*.inf files wegpleuren, dit staat beter beschreven in de geforcefaq... www.geforcefaq.com :-)

Verwijderd

Topicstarter
allemaal al geprobeerd ook volgens alle faq's, stap voor stap.
trouwens als ik de 626 drivers of de org. Hercules drivers installeer via adapter>wijzigen>stuurprogramma bijwerken werkt alles prima hoor ,dus zover voor al dat faq-gelul met eerst uninstallen en oude bestandjes verwijderen,dat is toch ook niet logisch als je er goed over nadenkt want het enige wat wordt vervangen zijn wat bibliotheekjes en wat inf bestandjes dus als er al oude zijn worden ze gewoon door nieuwere overschreven hoor.
Ik geloof niet meer zo klakkeloos in al die faq's die schermen met de snelste instellingen voor je kt7 ik heb weer allerlei zaken in mijn bios moeten terugstellen om weer een performance te halen
5554 3dmarks op met een duron 600@950 met mijn herculesje en dat kreeg ik toch echt niet voor elkaar met al die fijne faq-tips
Je moet niet vergeten dat al die gasten een faq samenstellen gebaseerd op gegvens van een paar computers en zoals we allemaal weten iedere maar dan ook iedere comp. is anders.
Desondanks is mijn probleem nog steeds niet opgelost.
Ik hoopte eigenlijk dat hier iemand was die hetzelfde probleem had ervaren want dan ben je natuurlijk een stuk verder.
Kortom de laatste Nvidiadrivers die bij mij werken zijn 626.