Toon posts:

Vraag aan alle Matrox G400 eigenaren!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een Matrox G400 32MB SH aangeschaft en nu zie ik in het display properties schermpje en in powerstrip dat er 32MB SDRAM opzit! Moet dit niet SGRAM zijn en is SGRAM niet sneller dan SDRAM?? (prestaties vallen ook nogal tegen namelijk, quake2 loopt niet eens soepel als ik hem max overgeklokt heb)
Tevens zie ik in powerstrip dat de databus grootte 128-bit is en als ik op de matrox site kijk zie ik daar bij de specs staan dat hij een 256-bit dualbus zou moeten hebben.
Klopt dit allemaal nou wel en zouden jullie G400 eigenaren ook eens kunnen kijken wat er bij jullie staat?
Ik ben benieuwd en bij voorbaat dank!

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
ik heb ook een g400 SH maar dan met 32mb SGRAM
SGRAM is inderdaad iets sneller
maar deze kaart bestaat ook met sdram

Verwijderd

Topicstarter
Nog meer mensen die hier wat vanaf weten? Volgens mij staat op de Matrox site alleen dat hij SGRAM heeft!
Als dit echt een trager typetje is ga ik terug naar de winkel.

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
ik heb hiervoor de g400 16 mb SDRAM gehad dus...

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Ik had een 32 MB SD-ram. Er zijn dus idd kaarten met sg en sdram.

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
ik heb een g400 max met sgram. de prestaties zijn wat mij betreft prima.

• DawnRazor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-06 08:40
Hier een G400 dualhead met Sgram...

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-08 00:32

Shuriken

Life is all about priorities

Retail versie :SGRAM
OEM versie: SDRAM

Vandaar hetzelfde verhaal als met Hercules MX en de Radeon. Op de OEM versie is bezuinigd.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik had een DH met SGRAM.. waarom heb je eigenlijk geen DH gekocht? De G400 DH heeft de aller aller aller aller beste TV-out die ik ooit gezien heb. De TV-out van mijn huidige V7700Dlx (tja die G400 is een goede kaart alleen ik wilde meer snelheid) is ook goed maar lang niet zo goed als die van DH.. die is gewoon uniek door de DualHead technologie. Erg handig voor DiVXjes :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dual bus = 256 bit
Dus heb je een oprit van 128 bit en een afrit van 128 bit. (kort door de bocht)
128 + 128 = 256
Misschien meet het progje iets anders dan de reclameverpakking.

• JoNaTHaN(NL)
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-07-2024
Bij mij is me matrox G400 dh ook met 32mb SGRAM

Verwijderd

Ik heb een matrox g400 dh met sgram alles is perfect alleen de snelheid in quake 3 valt wat tegen, unreal is hardstikke soepel !

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 oktober 2000 19:07 schreef stanley het volgende:
Ik heb een matrox g400 dh met sgram alles is perfect alleen de snelheid in quake 3 valt wat tegen, unreal is hardstikke soepel ![/quote]UUHHHMMMM, de G400 is ook niet geschikt voor mensen die van gamen houden.

Dam kan je beter een GeForge 2 nemen

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Wekkel
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Het begint weer eens wat zonder inhoud te worden. Ik kan op een K6-2 450, 96 Mb met G400 prima UT spelen met een fps van 25-30 gemiddeld. Waarom een G400 dan nu weer niet geschikt is voor gamen is mij een raadsel. Is gamen alleen aan de orde bij fps van 100 of meer??? Het wordt hier steeds gekker (en rijker, gezien de dodo's met al die GF2 kaartjes...)

Verwijderd

Topicstarter
helemaal niet zonder inhoud en het is helemaal geen raadsel. games draaien bagger met die G400, zelfs een 4 jaar oud spel als Quake2 draait niet helemaal soepel. UT draait inderdaad wel goed opzich maar dat spel is dan ook gewoon fantastisch geprogrammeerd en draait volgens mij op een pentium166 met een 8 mb videokaartje nog soepel. Echt goed gebouwd dat spel. Dat kan je van Quake3 niet zeggen.

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:14
probeer eens al die opties in het matrox menu (bij beeldscherm in conf.scherm) behalve bus mastering uit te zetten, daardoor ging die van mij een heel stuk sneller :)

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

quake3 doet het bij mij OOK uit de kunst. Ik vind het dan ook wat vage kritiek op de G400.....

Verwijderd

Topicstarter
ja maar jij ben dan ook gewoon een dom zielig nerdje.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ach, gaan we weer persoonlijk worden?? Trieste zaak, als je het niet met gewone argumenten afkan. Zeker geen VERSTAND van zaken? Dit vormt nu precies het voorbeeld van de teloorgang van het Tweakers forum, dit soort reply's. Verwacht nu geen persoonlijke Flame van mij terug, I'm way beyond!

Iemand nog wat zinnige info te melden over de 3d prestatie van een G400?

Verwijderd

NouNou Astrid jij durft zeg, iemand die een zinnige manier bijdraagt aan de discussie op zo'n manier afzeiken ;(. Als ik het kon zou ik je bannen! Waardeer mensen liever om de zinnige dingen die ze zeggen inplaats van ze uit te schelden!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
ja! en doe iets aan die icon van je astrid!

maar dat de oem versie van de g400 alleen maar sdram is, is onzin. Omdat mijn g400max nog niet binnen was, had ik zolang een oem exemplaar gekregen met SGram! dat was dus een 32mb DH.

• LiGHtNiNG!
  • Laatst online: 18-08 18:09

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Blah blah blah... een G400(MAX) is prima om zo eens een spelletje mee te spelen.. we selecteren niet allemaal meteen de hoogste resolutie die beschikbaar is hoor, mijn ogen moeten nog langer mee, en naar mijn mening is alles boven 1024x768 op een 17" (die de meeste mensen hebben) gewoon overkill waar je toch niks van ziet.. zodoende ben ik voorlopig heel tevreden met mijn G400MAX DH en een IIyama Vision Master Pro400 ..

En ik speel het weliswaar niet zo vaak maar zolang ik meer FRAGS kan halen dan een ander met een GF2 op een sneller systeem kan je me nog meer vertellen met Q3.. het ligt toch echt meer aan de persoon dan aan het spel in de meeste gevallen maar ja... my 2 cts..

Laat maar.. .

Pagina: 1