Toon posts:

Speakers in Amerika kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 559 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft er ervaring met het kopen van speakers in Amerika? Ik ben op zoek naar de JBL S center. Deze is nergens in Europa meer te krijgen en nog wel in een online shop in Amerika! 888-Camcorder Ik verzin de naam ook niet! Hoe zit het met belasting en invoerrechten? De verzendkosten bedragen 100 dollar maar dan is hij nog steeds geodkoper dan dat deze hier was?

Hoe groot is het risico op een doos bakstenen? |:( |:(

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-03 13:03
Denk dat het wel meevalt.
Zitten er bakstenen in dan zal je wel geen belasting/invoerrechten hoeven te betalen :)
Mochten er bakstenen inzitten en je betaalt per creditcard dan kan je altijd de betaling ongedaan maken.

Veel succes

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Op vrijdag 19 juli 2002 17:44 schreef larsieboy het volgende:
Wie heeft er ervaring met het kopen van speakers in Amerika? Ik ben op zoek naar de JBL S center. Deze is nergens in Europa meer te krijgen en nog wel in een online shop in Amerika! 888-Camcorder Ik verzin de naam ook niet! Hoe zit het met belasting en invoerrechten? De verzendkosten bedragen 100 dollar maar dan is hij nog steeds geodkoper dan dat deze hier was?

Hoe groot is het risico op een doos bakstenen? |:( |:(
Je zult 19% BTW moeten betalen bij invoer. Dat is dus niet mis. Maar ja, als ze hier niet meer te krijgen zijn en daar nog wel heb je niet veel keus.

Verwijderd

ben ik eigenlijk ook wel heel benieuwd naar...
bepaald model speaker wat ik heel graag wil hebben verkopen ze in Europa niet :(
Jammer genoeg kan je 'm dus ook niet beluisteren voordat je 'm koopt en is het dus een beetje een gok of hij gaat bevallen. En dan nog die verzendkosten idd... hoe kom jij eigenlijk bij die 100 dollar? Met welke maatschappij is dat en van hoe zwaar/groot ben je uitgegaan?

Ik denk trouwes dat je niet bang hoeft te zijn voor bakstenen als je gewoon bij een bedrijf koopt... particulier is een klein risico, maar bedrijven flikken zoiets niet.

Verwijderd

Topicstarter
De speaker die ik wil is de center speaker uit de range. De front en rear speakers heb ik al! Dus nu nog de daarbij horende center! Alleen die is dus niet in Europa te krijgen!
Die 100 dollar kwamen zij mee toen ik vroeg wat het ging kosten! Heb nog niet ergens gekeken of dit normaal is voor een pakketje van dit formaat en gewicht!

Verwijderd

ik denk niet dat het intresant is om dat naar hier te halen!
taksen , belastingen vervoerskosten , ...

Tenzij je toevallig die richting uitgaat op vakantie , dan kan jem meebrengen.

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-05 02:34
Waarom wil je perse die centerspeaker.
ok waarschijnlijk omdat je ok de main van de zelfde serie hebt, maar je kan ook gewoon een speaker kopen die niet van dezelfde serie komt en toch een goed klankbeeld geeft.

Omdat JBL wel een erg amerikaans geluid geeft (nogal schel vind ik zelf) ben je eigenlijk wel gebonden aan een zelfde soort klinkende center.
JBL heeft natuurlijk centerspeakers met hetzelfde soort klankbeeld, maar ook van het amerikaanse merk Boston Acoustic zijn hele goede centerspeakers te verkrijgen.

Boston Acoustic is niet zo'n heel erg bekend merk in Europa, maar is minstens net zo bekend als JBL in Amerika. (website is trouwens http://www.bostonacoustics.com)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
www.fullcompass.com is volgens onze light-mod ook een goede winkel aan de andere kant v/d sloot.
Kan je altijd hem nog de schuld geven :P

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-05 02:34
Boston Acoustics is geen winkel, maar een speakermerk
Pagina: 1