[FreeBSD] Installatie problemen met Adaptec 1510B

Pagina: 1
Acties:

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:38

krietjur

Where am I?

Topicstarter
Ik wil FreeBSD 4.6 installeren op m'n server, maar ik loop hierbij tegen een probleem aan. Allereerst even wat gegevens:
- Mylex DAC960PD Raid Controller (PCI)
- Adaptec 1510B SCSI Controller (ISA)

Aan de Mylex hangen drie 2 GB schijfjes, aan de Adaptec hangt een CD-Rom speler. Ik wil FreeBSD vanaf cd installeren, maar dit lukt me niet. FreeBSD ziet wel de 3 harde schijven op de Mylex, maar de cd-rom speler (op de Adaptec) doet het niet. Op de site van FreeBSD heb ik het volgende gevonden over mijn SCSI Controller:

Adaptec 1510 series ISA SCSI controllers (not for bootable devices)

Ik kan dus niet booten vanaf cd.. Maar hoe krijg ik nu die SCSI Controller aan de praat zodat ik wèl kan installeren?

• MadCow*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-08-2025

MadCow*

<= icon space for rent

2 boot flops maken en ftp install doen (images staan op cd als je die hebt)
en na het base systeem te hebben geinstalleerd een reboot en dan extra progs vanaf de cdrom installeren

Veni, Vidi, Et je n'en crois pas mes yeux! (ik kwam, ik zag, en ik geloofde mijn ogen niet!) - J. Caesar (Asterix en de gladiatoren) | Nu vernieuwd met toegevoegde lazyness.

Verwijderd

Op vrijdag 19 juli 2002 17:32 schreef krietjur het volgende:
Ik wil FreeBSD 4.6 installeren op m'n server, maar ik loop hierbij tegen een probleem aan. Allereerst even wat gegevens:
- Mylex DAC960PD Raid Controller (PCI)
- Adaptec 1510B SCSI Controller (ISA)

Aan de Mylex hangen drie 2 GB schijfjes, aan de Adaptec hangt een CD-Rom speler. Ik wil FreeBSD vanaf cd installeren, maar dit lukt me niet. FreeBSD ziet wel de 3 harde schijven op de Mylex, maar de cd-rom speler (op de Adaptec) doet het niet. Op de site van FreeBSD heb ik het volgende gevonden over mijn SCSI Controller:

Adaptec 1510 series ISA SCSI controllers (not for bootable devices)

Ik kan dus niet booten vanaf cd.. Maar hoe krijg ik nu die SCSI Controller aan de praat zodat ik wèl kan installeren?
Live install van internet :)