Toon posts:

AMD PR of + ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie door de bomen het bos niet meer in de search....

Daarnet even op de site van Alternate geweest om te kijken naar een andere CPU.....Het verschil tussen MP en XP snap ik nog, maar wat is het verschil tussen een
- Athlon XP 2000+ voor 245 eurootjes (1667 mhz)
- Athlon XP PR2000+ voor 169 eurootjes (1666 mhz)

????

En welke zou ik dan moeten halen volgens jullie?

Verwijderd

Het enige wat ik kan ontdekken is dat de + versie boxed is, maar dan nog is er een groot prijsverschil.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 juli 2002 17:31 schreef Rexonium het volgende:
Het enige wat ik kan ontdekken is dat de + versie boxed is, maar dan nog is er een groot prijsverschil.
Ja, dan weet ik wel wat ik koop! :)

Verwijderd

Op vrijdag 19 juli 2002 17:32 schreef mondeo1000 het volgende:

[..]

Ja, dan weet ik wel wat ik koop! :)
ik zou gewoon de goedkoopste nemen en er een goede koeler bij zoeken, bespaard dan toch wel redelijk wat geld :)

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 08:58

Allardie

AT..

geen idee wat het verschil is

pr2000 zal wel staan voor vergelijkbaar met pentium op 2000 mhz, maar dat betekent die + ook.......... vaag dus :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie net dat de XP2000+ 3DNOW!-Professional heeft. De PR 2000+ heeft 3DNOW! (dus zonder professional)

Iemand een idee wat dat betekent?

En blijkbaar heeft de XP2000+ geen SSE

Schiet mij maar lek.

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:42
XP2000+ heeft wél SSE, alleen geen SSE2.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

gewoon vaag gedoe van Alternate. er zit geen verschil tussen de processoren, maar de dure versie is boxed en daar zit dan een koeler bij en casebadges ofzo geloof ik.

edit:
volgens mij was 3DNow! Professional hetzelfde als SSE

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 juli 2002 18:19 schreef -ScuL- het volgende:
XP2000+ heeft wél SSE, alleen geen SSE2.
Ah ok, dan staat het gewoon niet op de site van Alternate.
Blijft de vraag of, en zo ja, welke performance verschillen er zijn.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op vrijdag 19 juli 2002 18:07 schreef Allardie het volgende:
geen idee wat het verschil is

pr2000 zal wel staan voor vergelijkbaar met pentium op 2000 mhz, maar dat betekent die + ook.......... vaag dus :?
ahum, die PR staat voor Professional, zoals hierboven gezegt is, verder is het gewoon een 2000+ en dus gelijk aan een oude "athlon" op 2000MHz, niet een Intel Pentium x @ 2000Mhz.

Professional, ik wist niet dat AMD dat soort dingen verkocht, heb er nog nooit iets over gehoort, alleen dat er een MP en XP was... maar een XP pro?

of ze doen MS na, Xp home en Xp Pro :+ :P

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 juli 2002 18:20 schreef zimbab het volgende:
gewoon vaag gedoe van Alternate. er zit geen verschil tussen de processoren, maar de dure versie is boxed en daar zit dan een koeler bij en casebadges ofzo geloof ik.

edit:
volgens mij was 3DNow! hetzelfde als SSE
Dank je wel....dat verheldert de boel

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Op vrijdag 19 juli 2002 18:22 schreef ThaNetRunner het volgende:

[..]

ahum, die PR staat voor Professional, zoals hierboven gezegt is, verder is het gewoon een 2000+ en dus gelijk aan een oude "athlon" op 2000MHz, niet een Intel Pentium x @ 2000Mhz.

Professional, ik wist niet dat AMD dat soort dingen verkocht, heb er nog nooit iets over gehoort, alleen dat er een MP en XP was... maar een XP pro?

of ze doen MS na, Xp home en Xp Pro :+ :P
PR staat niet voor professional, maar voor Performance rating.
Op vrijdag 19 juli 2002 18:21 schreef mondeo1000 het volgende:

[..]

Ah ok, dan staat het gewoon niet op de site van Alternate.
Blijft de vraag of, en zo ja, welke performance verschillen er zijn.
er zijn dus geen performance-verschillen.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Er bestaat helemaal geen AMD PR 2000+, alleen de MP/XP2000+, check anders ff de AMD site [url="http://athlonxp.amd.com/faq/"]hiero[/url] (helemaal onderaan). Die 'PR' heeft die shop er zélf voor gezet maar dat is een verkeerde aanduiding.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Foutje van de winkel.
Cyrix meette vroeger de snelheid van haar processoren ook in performance ratings zoals AMD dat nu doet.
Mijn Cyrix PR200+ loopt eigenlijk op 150 MHz.
AMD doet hetzelfde alleen heet het gewoon bijv. Athlon XP 1600+, geen PR1600+, dat is de naamgeving zoals Cyrix deze hanteerde.

• Vorkie
  • Niet online
Op vrijdag 19 juli 2002 18:24 schreef zimbab het volgende:

[..]

PR staat niet voor professional, maar voor Performance rating.
dat weet ik wel, alleen waarom ze dat ervoor zetten en waarom er professional in voorkomt, keek net eventjes

en volgens hun hebt de gewone Xp 1800+ ook 3dnow! pro

ennuh 3dnow is geen SSE
3dnow is weer een andere functie... die intel niet heeft..

/edit
wow ze hebben een p3 1Ghz @ slot 1 :?

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 juli 2002 18:24 schreef Abbadon het volgende:
Er bestaat helemaal geen AMD PR 2000+, alleen de MP/XP2000+, check anders ff de AMD site [url="http://athlonxp.amd.com/faq/"]hiero[/url] (helemaal onderaan). Die 'PR' heeft die shop er zélf voor gezet maar dat is een verkeerde aanduiding.
Dat dacht ik in het begin ook, maar aangezien ik kan kiezen tussen die 2 (en het grote prijsverschil) begon ik te twijfelen.

• Vorkie
  • Niet online
Op vrijdag 19 juli 2002 18:27 schreef mondeo1000 het volgende:

[..]

Dat dacht ik in het begin ook, maar aangezien ik kan kiezen tussen die 2 (en het grote prijsverschil) begon ik te twijfelen.
ik denk, ja ik denk

dat er een nieuw werknemertje is die het geupdate heeft en niet helemaal weet hoe dat werkt, waardoor de oude en nieuwe invoers door elkaar staan

Verwijderd

Zit geen verschil tussen die 2 CPU's.... fout van de winkel. Tis inderdaad beetje verwarrend.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Alternate maakt geen foutjes :)

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 03:57

KneoK

Not in a million lightyears

Op vrijdag 19 juli 2002 18:13 schreef mondeo1000 het volgende:
Ik zie net dat de XP2000+ 3DNOW!-Professional heeft. De PR 2000+ heeft 3DNOW! (dus zonder professional)

Iemand een idee wat dat betekent?

En blijkbaar heeft de XP2000+ geen SSE

Schiet mij maar lek.
Alle XP's hebben 3dnow proffessional...

[url="http://www.amd.com/us-en/Processors/ProductInformation/0,,30_118_756_3734^3738,00.html"]Klik hier[/url]
Pagina: 1