Toon posts:

[PHP] Waarom werkt dit niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer de textkleur van een pagina te wijzigen, als deze word opgeroepen door het script. Het kan met javascript maar ik probeer het te doen zonder dat ik de html die opgevraagd wordt te wijzigen of aan te passen.
(test.html is de pagina die verandert moet worden)

momenteel kom ik alleen op>>
<? $bodytag = str_replace("ffffff", "000000", "<body text=ffffff>"); include('test.html'); ?>

maar tot op heden werkt dit niet, waarom?

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
omdat je nu een variabele $bodytag hebt en verder alleen een html file include?

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

Verwijderd

je denkwijze is wel erg krom, maar probeer eens het volgende. Laad de file in dmv bijvoorbeeld fopen(). Doorloop deze input, wijzig de kleurtjes en geef DAN pas je output. Zoals jij het probeert lukt het nooit

Verwijderd

Topicstarter
ok, dus dan krijg je >>
$fp = fopen ("test.html", "r+");
$bodytag = str_replace("ffffff", "000000", "<body text=ffffff>");
echo.....

maar welke moet ik dan echo'en de $fp, of $bodytag?
want bij mij lukt het niet zo.

Verwijderd

Topicstarter
werp a.u.b nog ff een blik op het script waar ik mee kwam :)

Verwijderd

Hexadecimale kleurwaarden beginnen met een #.

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:50

mulder

ik spuug op het trottoir

PHP = serverside. Dat betekent de client doet een request, de server bekijkt die, zegt tegen PHP ik wil die file, php kijkt naar die file. Door de parser, een er komt een kant een klare html file uit. Die stuurt de server naar de client. De kleur is zeg maar al op de server verandert. Als je op de client de kleur wilt veranderen zul je dus van clientside code moeten gebruiken: javascript dus. En da's voor de buren.

Edit: of lees ik nu niet goed...

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

Op vrijdag 19 juli 2002 18:34 schreef Don Facundo het volgende:

Edit: of lees ik nu niet goed...
Dit script is inderdaad niet echt logisch, daarom ging ik er van uit dat die string met de body tag een variabele is of iets dergelijks, anders heeft die string replace functie geen zin natuurlijk, dan had je het net zo goed direct kunnen neerzetten.

Als er iets in test.html gewijzigd moet worden slaat dit script inderdaad de plank helemaal mis. Ik dat geval moet je eerst het bestand inlezen, dan een replace doen, en daarna pas de inhoud naar de browser sturen.

Verwijderd

er klopt geen hout van kijk eens in de docu bij str_replace ofzo... dit doet dus NIET wat je wil...

kijk trouwens meteen maar bij fread...

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Begin bij het begin.
Ga eerst php leren, dan de werking van includes/IO-met-files en de werking met strings.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.