Toon posts:

Timeouts met pingen wat kan het zijn

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben hier dus bij een kenissen en ik moet voor hun effe een netwerkie in elkaar knutselen met een mxstream verbinding delen.

ik heb nu het modem getweaked en ik kan nu op pc1 (win2k) lekker internetten via de 10/100 switch.

maar nu probeer ik pc2 (winxp) ook in te stellen maar dit lukt dus niet. altijd als ik een ping doe dan geeft ie een timeout terug.

ip pc1: 10.0.0.1/255.255.255.0
ip pc2: 10.0.0.2/255.255.255.0

via pc1 kan ik wel gewoon modem pingen en internetten, maar pc2 pingen geeft timeouts.

ik hep al 2 kaartjes geprobeerd(allebij sitecom, dus realtek) en aan de kabels ligt het ook niet.

ik heb ook al in hardware de kaart 2x weggegooid en hij werd door xp weer auto geinstalleerd.

wat kan ik nog proberen?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Waar ping je heen :?

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
als ik met 10.0.0.1 naar 10.0.0.2 ping -> timeout
als ik met 10.0.0.2 naar 10.0.0.1 ping -> timeout
als ik met 10.0.0.1 naar modem ping -> OK
als ik met 10.0.0.2 naar modem ping -> timeout

Verwijderd

Topicstarter
ping naar localhost gaat op allebei de computers goed

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

standaard vraag (had et laatst bij iemand):

heb je geen sodtwarematige firewalls draaien oid?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:45

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Probeer de snelheid van de niet werkende NIC es in te stellen op 10Mbps/Half Duplex , dit zou het kunnen oplossen.

• CaMmY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-08-2025

CaMmY

Water, Gerstemout en Hop

Heb je de kabel gekocht of zelf geknepen, ik had nml. ook een keer een paar uur lopen kloten omdat ik het verkeerde kabel schema gebruikt had waardoor ik timeouts kreeg.

/me Een echte patomaan

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 juli 2002 17:30 schreef freakstar het volgende:
Probeer de snelheid van de niet werkende NIC es in te stellen op 10Mbps/Half Duplex , dit zou het kunnen oplossen.
helaas, werkt niet

kabels kloppen want die heb ik omgewisseld en pc1 werkt met alletwee de kabels....

en pc 2 met geneen.....

ik ben nu nog even aan het klooien want ik heb wel een verkeerd geuninstallede zonealarm gevonden, maar ik geloof dat ik hem nu wel weg hep, nogsteeds hetzelfde probleem.

Verwijderd

ziiten je pc's beide op direct op de router (ingebouwde switch?) of hangt er nog een switch tussen??

gebruik ff met een crosskabeltje tussen beide machines... kan je dan wel pingen naar elkaar >>> router instelling!!!

Verwijderd

Topicstarter
het is gelukt en het lag er dus aan dat de map van zonealarm was verwijderd ipv via het uninstal programma.

thank ya all
Pagina: 1