Firewire naar IDE

Pagina: 1
Acties:

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:55
Ondat ik veel mensen aan de deur krijg met het zoveelste virus op hun pc, wil ik dit als volgt gaan aanpakken.

Ik heb een firewirekaart in een van mijn systemen, en wil dmv een "ide-to-firewire" adapter de hd van de besmette pc aansluiten op mijn pc, en de hd dan doorscannen.

Nu is mijn vraag: waar zijn deze converters te verkrijgen?

Ik heb zelf wel een externe FireWire hd, maar ik zoek specifiek het laatste stukje (een externe box is niet handig)

Voeding is niet perse nodig, die tap ik wel van het besmette systeem af. Het is maar dat ik op redelijke afstand (FireWire max 4 meter) de systemen kan opschonen.

Weet dus iemand waar ik dat ding kan kopen?

- hardware always changes.. -

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:44

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 19 juli 2002 16:50 schreef Jester het volgende:
Het is maar dat ik op redelijke afstand (FireWire max 4 meter) de systemen kan opschonen.
Ik zou iets verder dan 4 meter doen. Bij sommige virussen is zelfs bij 8 meter het besmettingsgevaar tamelijk groot :+

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-04 13:35

boesOne

meuh

Op vrijdag 19 juli 2002 16:51 schreef Exirion het volgende:

[..]

Ik zou iets verder dan 4 meter doen. Bij sommige virussen is zelfs bij 8 meter het besmettingsgevaar tamelijk groot :+
Nee, afrader.. Acht meter was in het dos tijdperk nog wel safe, maar nu zou ik een firewire naar wlan adapter halen.. De meeste virussen zijn nog niet airborne.. :z

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• Jester
Hehe, lol :P

Maar helaas nog geen serieus antwoord op mijn vraag...

• Taurec
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-03 23:38
MMmm je zou zo'n box kunnen "slopen" .. en de inhoud gebruiken,

Maar is een IDE Mobile Rack niet makkelijker ??

• Jester
Op vrijdag 19 juli 2002 18:23 schreef Taurec het volgende:
MMmm je zou zo'n box kunnen "slopen" .. en de inhoud gebruiken,

Maar is een IDE Mobile Rack niet makkelijker ??
Mobile rack is niet echt optie: ten eerste is de kast al vol (ANUS Terminator K7) en ten tweede zit je dan met dikke (rounded) IDE kabels te kloten. FireWire is een dun kabeltje, en aan 't eind zit er pas een groot device-je. Dus FireWire is mooiste optie

Pagina: 1