Toon posts:

router.. wat nu (heb topic gelezen)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ehm ik heb een router, (we delen internet met fam. (4 personen) ennee ik heb de programma's voor gameservers/webservers, maar:
ik schijn een binnen-netwerk-ip adres te hebben, anderszijds niemand van buitenaf kan er dus in!!
volgens een vriend van mij moest ik dan de software van de router aanpassen... rob zegt: eeeh watte?
ik snap der helemaal nix van :?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:56
Op vrijdag 19 juli 2002 16:02 schreef peac-e het volgende:

ik snap der helemaal nix van :?
van jou verhaal snap ik ook helemaal niets :+
Op vrijdag 19 juli 2002 16:02 schreef peac-e het volgende:
:
ik schijn een binnen-netwerk-ip adres te hebben, anderszijds niemand van buitenaf kan er dus in!!
mischien bedoel je poort forwarding :?
[topic=184484/1/100]

Verwijderd

Topicstarter
xal et is lezen, tnx
ben hier nog niet echt wegwijs gelooft ik

Verwijderd

Nee klopt maar ik zal eens beginnen met fatsoenlijke Nederlandse zinnen te typen ipv
Xal et is lezen....
Dit is trouwens niet als flame bedoeld maar het is gewoon een tip dan kunnen wij je ook beter helpen. :) Voor de rest: Welkom op GoT!! :)

Verwijderd

Topicstarter
ok, sorry

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 13:47
Welke router heb je?
Portmappen is heel erg simpel. :) Lees het gewoon ff door.

Verwijderd

Topicstarter
een netgear, gateway router, 4-poorts
we hebben een internet abbonement via zeelandnet, en ook die router via hun gekockt, maar zij verwezen me hierheen.

voor het nummer enzo moet ik ff kijken, ik weet niet of dat nodig is

• Novah
Als het niet lukt moet je het ff zeggen, lees eerst ff dat verhaal door.

Verwijderd

Topicstarter
sure, ik ben er al meebezig
volgens mij moet ik blij zijn met mijn win. XP?

• Novah
OS maakt niets uit bij je router, als je OS maar netwerken ondersteunen is er geen probleem.

Verwijderd

Topicstarter
dan is het goed :)
maar moet ik ook de wachtwoorden van de router enz. hebben?? ik heb er verder namelijk geen idee van, zou ik op moeten zoeken denk ik

Verwijderd

Denk dat ie poortmapping bedoelt .

offtopic:
neem aan dat je de router via het prikebord bij ZL gekocht
heb.

Verwijderd

Topicstarter
uhm niet echt, gewoon officieel besteld enzo

Verwijderd

offtopic:
bij zeelandnet ? doh das nieuw .... of ik loop achter :9

Verwijderd

Topicstarter
haha :D
=======

goed maare verder..
ik heb dat winroute lite ( en pro voor de zekerheid )
hoe moet het nu?

Verwijderd

;) wat voor een router heb je? ;) misschien makkelijk

Verwijderd

Topicstarter
even kijken:

ik doe add mapped port, naam is allemaal wel leuk

- when incoming packet's number is:
o equal to ....
o in range from ....

heb het bijna door, als ik een website vanaf me eigen computer wil draaien: is dat 80 toch?
en wat als ik een gameserver wil doen?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 juli 2002 16:40 schreef Godzilla het volgende:
;) wat voor een router heb je? ;) misschien makkelijk
uh zie een paar berichtjens naar boven geloof ik

Verwijderd

maar wat wil je nu eigenelijk?
je wilt op je pc een gameserver draaien?
leg eens uit wat nu de bedoeling is.

je hebt de router al aan de praat?
heb je dhcp ingesteld op die router?

Verwijderd

<off topic>
Router bij Zeelandnet gekocht??? Volgens [url="http://www.zeelandnet.nl/kabel/index.php?page=12"]http://www.zeelandnet.nl/kabel/index.php?page=12[/url] worden voor particuliere abonnementen netwerkconfiguraties niet ondersteund... maar goed... :?
<\off topic>
Maarre welke poorten je open wilt zetten (de router zal wel een ingebouwde firewall hebben) ligt aan wat je wilt gaan doen... Zie documentatie software :)

Verwijderd

Topicstarter
ik speel sinds een jaartje ofzo games via internet, ( cs/ hl enz. ) ik wil er een eigen gameserver voor maken, maar als ik dat dus doet kunnen mensen van buiten het thuis netwerk niet connecten, dus vandaar dat ik hier fijn zit te posten!

====

en ik kreeg idd pas een mailtje dat het niet werd ondersteund, hetgeen gewoon ge--- is, want ze hebben zelf de tips gegeven, zelf ervoor gezorgd dat wij dat ding thuis kregen, en zelf alles geconfigureert enz. enz.

====
en alles doet het overigens (router enzo) kan gewoon internetten/gamen/chatten e.d.

• Xandrios
Ik heb ook een netgear router. Mijn versie heeft ook een wireless AccessPoint erbij, maar verder wel hetzelfde geloof ik.

Poortmappen:

[url="http://members.home.nl/siet/router.JPG"]Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/siet/routerklein.JPG[/url]

Klik op het plaatje voor een grote versie :)

Verwijderd

Topicstarter
jah precies, zo hebheb die mensen van zeelandnet dat dus ook zo'n beetje gedaan, maar nu..?
en, hoe kom ik daar!?

• Xandrios
Op vrijdag 19 juli 2002 16:57 schreef peac-e het volgende:
jah precies, zo hebheb die mensen van zeelandnet dat dus ook zo'n beetje gedaan, maar nu..?
Als jij bij 192.168.0.45 het IP-adres invult van de game-server, kunnen mensen van buitenaf jou gameserver bereiken :)
Dit doen ze dan door het IP-adres van je internet verbinding (van zeelandnet dus) in te vullen, en de router "geeft dat door" naar het interne 192.168.0.nogiets adres :)

[edit] Je komt daar door op 1 van de pc's die aangesloten zitten op de router het IP-adres van de router in te vullen in een browser....
Ik doe dus net alsof [url="http://192.168.0.1/"]http://192.168.0.1/[/url] een site is, en dan kom ik op de router :)

Verwijderd

dus je wilt games spelen, via de router, ja dat ligt er maar aan hoe je router werkt

je kunt bepaalde poorten open zetten in de configuratie, je moet dus de poort weten van de software, en die dan invullen ergens, en dan moet die forwarden naar je de machine waar het dus die software opdraait, alleen moet je wel weten wat het ip adres is van die machine

Verwijderd

Topicstarter
..

hoe kan ik achterhalen wat het ip is van mijn router?

Verwijderd

Topicstarter
eh, ik denk dat ik dat ongeveer weet, het ip van mijn router. maar als ik dat invul in mijn browser dan doet de compjoeter niet echt veel

Verwijderd

Topicstarter
maare, heb ik nu helemaal nix aan dat winroute?? want nu moet ik weer wat anders gaan doen??!
zeg maar nu snap ik er wat van? :?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Volgens mij is het principe toch goed uitgelegd. Probeer het nog maar eens.

• Xandrios
Op vrijdag 19 juli 2002 17:12 schreef peac-e het volgende:
eh, ik denk dat ik dat ongeveer weet, het ip van mijn router. maar als ik dat invul in mijn browser dan doet de compjoeter niet echt veel
Je moet devolgende gegevens van diegene die de router heeft geinstalleerd hebben:
IP adres van de router (normaal 192.168.0.1 of 10.0.0.1)
Username om te kunnen inloggen op de router
Password om te kunnen inloggen op de router

Als je deze gegevens weet, kun je je port forwards instellen :)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 12:45

job

Op vrijdag 19 juli 2002 17:20 schreef peac-e het volgende:
maare, heb ik nu helemaal nix aan dat winroute?? want nu moet ik weer wat anders gaan doen??!
zeg maar nu snap ik er wat van? :?
je hoeft winroute ook helemaal niet te gebruiken.
die netgear router is genoeg.

die netgear is een hardwarematige router. winroute is software matig. omdat je dus die netgear al hebt, heeft winroute geen zin.
heb je geen handleiding bij de router gekregen??

ik zal wel even online kijken of ik die handleiding kan vinden.
welke type heb je??

volgens mij is het ip van de router: 192.168.0.1

username is: admin
het paswoord is: password

dan krijg je een menutje, waar je verscheidene instellingen kan doen. port forwarding aanzetten. dan moet je wel weten welke poorten de server gebruikt voor upload en download

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

peac-e
-> Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

Schop je topic es niet zo de hele tijd :(
heb je geen handleiding bij de router gekregen??
Vraag ik me ook af want topicstarter is er een zooi van aan het maken :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alles nog! handleidingen, verpakkingen enz.
alleen het ip van de router is dus echt niet 192.168.0.1
das het ip van m'n pa z'n pc??

btw; rt314 netgear gateway router

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 09:28

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Zoek je default gateway op middels "ipconfig /all" command in je command prompt. De command prompt krijg je door bij start->run "cmd" in te tikken. (voor XP althans)

*empty*

Verwijderd

Topicstarter
k.. cool maar welk ip is nu van die router?

[/edit] woeps, k das dus 192.168.0.1, MAAR dat is ook het ip van mijn pa z'n pc dus..!?

• MR_VIPER

MR_VIPER

* MR_VIPER says: Joo better learn jor ownz networkz beforez joo can do this job.

Jou netwerk hangt veels te krom in elkaar. Ik zou eerst eens zorgen dat je duidelijk hebt wat je allemaal in je netwerk hebt en met welke adressen. Als je default gateway de machine van je pa is dan betekend dat dat je jouw internet via die pc laat lopen en niet via de router. Breng dus eerst maar eens in kaart wat je hebt. Zet bij alles de IP-adressen subnet's en default gateways. Als dan duidelijk is wat je hebt dan kun je misschien de vraag een stuk duidelijker maken. En anders bel je de helpdesk van zeelandnet want zij hebben aangesloten dus weten zij als het goed is wat ze gedaan hebben (of je moet niet kunnen belllen omdat je toch nog wat illegaals op dat netwerk doet of zelf aan rotzooien bent geweest)

*empty*

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:18
Op zaterdag 20 juli 2002 09:08 schreef peac-e het volgende:
k.. cool maar welk ip is nu van die router?

[/edit] woeps, k das dus 192.168.0.1, MAAR dat is ook het ip van mijn pa z'n pc dus..!?
zucht..... geef je pa's pc ff een ander IP, en log daarna in op 192.168.0.1 wat je router is. En houd dat IP voor je router alleen (kun je het niet vergeten ook...)

en idd wat MR_VIPER zegt, ga dr nog eens goed over nadenken ,want je netwerk is zo idd een zootje

Verwijderd

Topicstarter
gezeik verdammt
schiet zo echt niet op hier

• jadjong
  • Niet online
Op zondag 21 juli 2002 09:32 schreef peac-e het volgende:
gezeik verdammt
schiet zo echt niet op hier
En dat ligt ook totaal niet aan jezelf.

1) Trek bij je vader de netwerkkabel eruit
2) doe de goede poortmappings
3) geef je vader een ipadres wat nog niet in gebruik is.
4) host een gameserver en wacht totdat zeelandnet begint te zeiken over teveel dataverkeer.
5) klaar

Verwijderd

Topicstarter
k, dat poortmappen:

how???
want iedereen zegt wel fijn ja poortmappen dit en zus en zo, maar wat moet ik precies doen?? wat moet ik precies invullen e.d.

• MR_VIPER

MR_VIPER

Je hebt weer omhoog geschopt. Dat ff offtopic.

Ontopic:

Heb je de handleiding gehad. Zo ja lees die dan eerst eens door. Heb je je netwerk al goed in kaart gebracht? Zo ja proceed to next step.

Heb je de website van de maker van je router wel eens goed geraadpleegd. Hebben ze daar een support en een faq? Zoek dan even alles voor jouw router op mits je geen handleiding hebt. Verder is het makkelijk als we wat meer specs van die router hebben. Je hebt vele netgear's.

*empty*

Verwijderd

Topicstarter
wat boeiend allemaal, ik wil alleen dat poortmappen weten!
en wat dat allemaal met router gedoe enzo, dat kan toch ook met die winroute of ligt dat aan mij?!?!?

Verwijderd

Je moet eerst eens je handleiding doorlezen, volgens mij weet je nog niet zoveel van netwerken af en daarom zal ik even de situatie voor je proberen te schetsen zodat je het misschien wel snapt.

-Je hebt een router, die router heet 2 ip's, een van zeelandnet en een van je interne netwerk (het netwerk tussen de pc's bij jou thuis en je router).

-Het internet verkeer loopt allemaal via je router, als je dus een webserver/gameserver op wil zetten komt iemand die bij jou wil spelen als eerste aan bij de router op port 27015 bijvoorbeeld.

De router heeft dan geen idee wat ie moet doen, maar als je je router vertelt waar hij het verkeer naar toe moet sturen (jouw ip en zelfde port) zal je gameserver het al een stuk beter doen.

Je kan bij je router komen door op deze link te klikken:
[url="http://192.168.0.1/"]http://192.168.0.1/[/url] of deze: [url="http://10.0.01/"]http://10.0.01/[/url]

Nu krijg je de configuratie website te zien van je router, daarin kan je als eerste invullen op welke port ie moet letten, port 27015 bijvoorbeeld. Daarna vul je het ip van de computer in waarnaar de router het verkeer moet doorsturen, 192.168.0.3 (jouw eigen ip) en als laatste naar welke port van jouw pc (zelfde) 27015.

Succes :)

Verwijderd

Topicstarter
kijk... daar heb ik tenminste wat aan
tnx

maar 1 vraag nog: kun je dat dus ook met die winroute doen??
ik heb verder geen verstand van die router, en ik zit er liever niet aan als ik de boel sloop heb ikke ne probleempje

Verwijderd

Blijkbaar snap je het nog niet helemaal, winroute is een software router (het is dus een programma, geen hardware zoals je router). Software (winroute) is voor een pc geschreven. Winroute kan je dus gebruiken als een programma dat een router vervangt.

Maar omdat jij een router hebt aangesloten op je internet die het verkeer voor je zal moeten regelen (en dus naar goede ip en port moet doorsturen) heb je aan winroute dus helemaal nix.
Winroute is gemaakt voor mensen die een pc als router laten werken en die pc dus het internet verkeer laten regelen.

Verwijderd

Topicstarter
ooh ... zeg dat dus dan meteen fzo :|

-
maar goed, ik heb het nu wel door :D tnx

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Probeer eens [url="http://192.168.1.1"]http://192.168.1.1[/url] is bij mij ook zo (Svec en Linksys routers)

Verwijderd

Topicstarter
hmm ook niet!?
ik had het laatst wel!!? maar ik weet niet meer hoe..

• jadjong
  • Niet online
Op zondag 21 juli 2002 19:53 schreef peac-e het volgende:
ooh ... zeg dat dus dan meteen fzo :|

-
maar goed, ik heb het nu wel door :D tnx
Dat is al een paar keer gezegd
Op zondag 21 juli 2002 19:59 schreef peac-e het volgende:
hmm ook niet!?
ik had het laatst wel!!? maar ik weet niet meer hoe..
In de handleiding staat hoe je naar de router moet connecten en hoe je moet portmappen.

Verwijderd

Weet je het ip van je router wel?

anders zou je even met ipconfig /all (bij run/uitvoeren) kunnen kijken wat er als gateway staat ingesteld, dit zou dan het ip van je router moeten zijn. Als dat niet lukt kan je ook dit nog doen:

ga naar start->klik op run/uitvoeren->type: cmd->nu krijg je een zwart dos schermpje-> type nu: tracert startpagina.nl->het eerste ip wat je dan krijgt is het ip van je router.

dan open je een webbrowser ventertje en type je: [url="http://ip.van.je.rou"]http://ip.van.je.rou[/url]ter/ als het goed is doet ie het dan...

Verwijderd

Topicstarter
k jongens sorry voor de zooi, maar hij doet het..
alleen niet bij mij, maar wel op die van me zusje :?
ehm, ik weet alleen het wachtwoord niet eeheeee
Pagina: 1