Hoelang houd jij je console?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-01 09:09
Ik vroeg me af hoelang iedereen zijn console (spelcomputer) gemiddeld heeft (gehad). Heb jij je NES nog steeds of heb je je nieuwe GC >:) alweer verkocht?

Mijn stats zien er alsvolgt uit (+/-):

Atari 2600 (9-12 jaar)
Nes (12-14)
Megadrive (14-16)
SNES (16-17)
PSX (17-19)
N64 (19-20)
GBC (21-22)
DC (22-?)
GBA (22-?)

Volgens mij houd ik mijn console gemiddeld zo'n 2-3 jaar. Op zich niet echt lang dus ...

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:30
verwend kind.

'k heb m'n SNES sinds '92/'93/'94, kweet niet zeker meer.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
khad ee hoop jaar een snes "geleend" van iemand, toen ze na 3 jaar ging verhuizen kwam ze hem terugvragen (kende dat hele kind niet meer :D)

Verwijderd

Op vrijdag 19 juli 2002 16:00 schreef CU2morO het volgende:
khad ee hoop jaar een snes "geleend" van iemand, toen ze na 3 jaar ging verhuizen kwam ze hem terugvragen (kende dat hele kind niet meer :D)
yeah right :P

• 3style
Oke die NES heb ik met een gelukje gekregen, vervolgens de NES ingeruild (met wat games) voor een Megadrive. Die weer geruild (met wat geld) voor een SNES. Die weer voor een PSX enz... ik heb mijn consoles niet echt lang gehouden, daardoor had ik een goede inruilwaarde, daarnaast kun je (ook op jonge leeftijd) met werken en sparen aardig ver komen...

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

NES kocht ik toen ik een jaar of 9 a 10 was. Die verkocht voor een SNES op 13 jarige leeftijd. Weer verkocht zodat ik een scooter kon kopen. (1200 gulden SNES + Copybox 32M). Met die scooter ging ik pizza's rijden zodat ik de N64 kon kopen. Toen ik 18 of 19 was weer een NES gekocht voor 100 gulden. Toen FF7 voor de PSX uitkwam heb ik er daar ook 1 voor gekocht. Later heb ik die PSX weer geruild tegen een SNES + copybox. Toen ging een collega van mij zijn PSX verkopen voor 450 gulden met 30 spellen, heb ik die ook weer teruggekocht. DC heb ik afgelopen november dacht ik gekocht. Mijn GBA heb ik sinds de launchdag in juni (?) 2001. Mijn GameCube tenslotte kocht ik op 1 mei dit jaar.

En ik verkoop geen enkele console meer die ik nu heb.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

pff
ik heb een nes en gb gehad, tevens een megadriveII :)
gb is altijd handig ff als je lange tijd in de auto zit gamen ofzo, helaas is ie kaput nu

Verwijderd

Ik heb al een snes + copybox vanaf het begin, speel ik nog steeds op. Verder heb ik 2 jaar een psx gehad, 5 jaar een gb en ongeveer 6 jaar een nes. De DC heb ik ongeveer 2 jaar.

Beste consoles zijn voor mij de SNES en de DC. Gewoon goeie en vooral orginele games.

Verwijderd

4 jaartjes geleden mijn supernes verkocht, zodat ik de nieuwe goddelijke machine kon aanschaffen: de playstation :)

jammer dat de ps het in verre niet haalt bij de snes...

• GTA3
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
ikke : nes, 1 t/m nu :P Kopen, krijg je em met 2 spellen, super mario 2 en ninja turtles., 2 pads.

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Khep m'n ouwe consoles allemaal verkocht. Eigenlijk best wel jammer want ze brachten geen drol op en als ik soms de spelletjes wil spelen waarmee ik ben opgegroeid dan kan dat niet meer :'(

• Jerry
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Ik heb nog steeds mijn Sega Megadrive en ook nog mijn Gameboy (de normale niet de color/advance) :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

• Proxy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-03-2025
Snes vanaf begin, heb ik nog steeds
Game Gear vanaf begin, heb ik nog steeds (nou ja, mijn broertje dan)
Nintendo 64 vanaf begin, heb ik nog steeds

• Apocrypha
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Ik heb mijn gameboy uit '91 nog :). Snes had ik van '93 tm '96. PSX had ik van '95 tm nu( allleen nu speel ik er niet meer op vanwege PS2) PS 2 van '02 tm nu.

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

White Dust

PlaneScape: Torment

Ik heb laatst een Atari 2600 gekregen :)
Nouja, het waren 2 Atari's, één die het niet meer deed maar waar de behuizing er nog als nieuw uitzag en één die het nog wel deed maar de behuizing was ook een beetje lelijk geworden :P dus ben ik even een beetje systemen aan het overzetten geweest... nu heb ik een als nieuw uitziende Atari 2600 die het ook nog doet :) het is me zelfs gelukt om de garantie sticker heel te houden waar het laatste schroefje achter zat :+

Verwijderd

Ik heb al mijn consoles nog...ik heb al mijn computers nog zelfs, op de oudere PC's na. PC's hebben geen nostalgische waarde. Ik heb mijn allereerste computer nog (een ZX81).

• robertos
  • Laatst online: 21-05-2024
mijn
nes - toen ik 5 was
snes - toen ik 7 was
n64 - toen ik 12-13 was
dc - toen ik 14 was
gc - toen ik 16 was :o

zoiets ongeveer

The question is not what we are, nor where we are, but rather: where should we go?

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-01 22:58

PromWarMachine

Forsaken Archer

'k Heb al vanaf m'n 7e een gameboy, het zijn er intussen wel een stuk of 4, maar de meesten waren 2e hands. De eerste was nieuw, maar die is gejat :(

Verder heb ik een half jaartje op de SNES gespeeld ofzo, die vond ik niet zo bijzonder. Daarna eigenlijk nooit meer op een console gespeeld, ben nu blij met m'n Athlon XP 1800+, tot nu toe geen spel denkbaar dat niet draait :P

Dividend for Starters

• Bl4ckviper
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08-2025

Bl4ckviper

BlaBlaBla

ik heb nog steeds me nes.. alleen doek der nix meer mee.. ligt ergens in de kast..

Ben ook niet van plan om een console te kopen want ik vind pc-spellen toch beter.. :)

Be fast .... Be furious....

• yamAUchi
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

ik heb alle consoles die ik ooit heb gekregen/gekocht nog

(een philips ding met cartridges, (antiek))
(SNES,GBC,GBA,DC,GC)
(en een kapotte PSX)

vind het zo zonde om een console te verkopen, heb je krom gelegen voor een duur spel.. ga je het daarna voor 1/10e weer verkopen, en je mist alles later.

over 20 jaar ga je op zolder zoeken en kom je een snes tegen.. of een nes.. of een gc. dat is toch geweldig :)

kan je je kinderen lekker laten spelen op je snes ;)

(en hun maar zeuren om de allernieuwste nintendo everfast1024!)

[ the server is down, life after student-dorm sucks ]

Verwijderd

Op vrijdag 19 juli 2002 18:51 schreef yamAUchi het volgende:
ik heb alle consoles die ik ooit heb gekregen/gekocht nog

(een philips ding met cartridges, (antiek))
Videopac heet dat :) heb ik ook nog 2

• Johny58
  • Laatst online: 20-01 22:00
NES vanaf het moment dat ie net uit was en ik heb m nog steeds, het zelfde geldt voor de SNES, GameBoy, GameGear en N64.

Heb tussendoor nog 2x een sega mastersystem gehad... maar daar waren best wel weinig (goeie) spellen voor.

En binnekort een GameCube ,als me portemenee zich een beetje heeft hersteld van de vakantie :)

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik vind het geld wat je er voor krijgt niet de moeite waard om het te verkopen :) Vandaar dat ik ze allemaal nog heb :)

Verwijderd

Ik heb ooit, lang geleden, denk een jaar of 8 ofzo geleden (kan dat) een NES gekregen van mijn oma, met Turtles 1 erbij (dus zonder geweer)

En toen is mijn pa meteen MegaMan 2 gaan kopen.

Was met Sinterklaas :)

En die staat hier nu nog steeds op zolder. Heb alleen veel te weinig spellen naar mijn zin... :)

• jelmo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-11-2025

jelmo

A.K.A. jelmo

ik hou em meestal tot dat het te laat is om te verkopen :+

I don't ride fast, i fly low

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 18:39

NoTimeRemains

I know

ik (en me vader) hebbe nog ouwe crep staan: eentje met cassette bandjes, een paar atari's (ook de jaguar), gb die ik al heb sinds dat ie gereleashed is in NL en t nog steeds doet(!), en nog wat antieke dinge staan op zolder!

Maar de favo was de Atari 2600!!! :7

Tis idd geweldig om weer ns de zolder op te gaan en dan een oud ding ergens vinden beginne te spele en dan denken aan de tijd dat je vader je hielp met de joystick vast te houden {deze opmerking was serieus bedoeld} en jij maar op die knop ragge *D!

*HIValicious gaat zn ATARI weer zoeke ;)

This is the Way.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 17:46
Atari 2600
Nes
Gameboy
Megadrive
CDI
PSX
PS2

• 3style
Op zaterdag 20 juli 2002 00:47 schreef Un4GiveN het volgende:
Atari 2600
Nes
Gameboy
Megadrive
CDI
PSX
PS2
Heb je ze nog allemaal of inmiddels al verkocht?

• Waterlelie
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

C64 en die heb ik nog en gaat ook nooit meer weg (inc cardridge tape diskette en troep)

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Verwijderd

ik heb ze allemaal nog .... vanaf de megadrive heb ik ze allemaal ... gister (eindelijk) de Dreamcast gescored ...

ow en ik heb de Xbox niet omdat ik misselijk wordt van de geforceerde manier hoe dat ding in de markt wordt gedrukt .... met geld erbij kan iedereen een console in de markt zetten :(

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:27
'k heb sinds 1993 een atari lynx en sinds 1995 een atari jaguar!
sindsdien nooit een andere console ofzo gekocht.
Verzamel nog wel steeds spelletjes die ik nog niet heb maar die worden ook steeds duurder :-(
iemand hier nog interesse in spelletjes ruilen?

Freelance Drupal Developer

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-12-2025

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Ik hou ze gewoon todat ze ermee ophouden wat gelukkig nog niet is gebeurt.
Ik heb nu nog:
GB Classic +/- 7 games
NES 3 games :P (games vekocht om een SNES te kopen)
2 SNESsen +/- 16 games en een Copybox
N64 +/- 12 games
PSX +/- 300 games >:)
DC +/- 10 games
Gamecube 7 games
PS2 1 game (FFX die ik trouwens vreselijk vindt zuigen :( )

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Verwijderd

GBC (3 jaar geleden gekocht)
N64 (3 jaar geleden gekocht)
GBA (sinds vorig jaar)
ik heb één dag een PSX gehad maar dat vond ik een onding dus die heb ik de dag erna meteen geruild
wanneer ik het geld heb ga ik snel een gamecube kopen

• Slurpie Blauw
  • Laatst online: 15-12-2025
Op vrijdag 19 juli 2002 18:56 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Videopac heet dat :) heb ik ook nog 2
volgens mij de philips g7000 met games als houwelen henkie en super cobra(met die helicopter)

Anyway mijn stats:
nes(2jr)
snes(7 jaar en heb em nog steeds, alleen geen joypads meer)
n64(2 jr, heb em nog, maar speel nauwelijks)
gb(2 jr, heb weggegeven)

zoals je ziet toch wel nintendo fan :P

• MaDLiVe
  • Laatst online: 17:52

MaDLiVe

.-Observer-.

Als er een nieuwe betere console komt die mij trekt koop ik die.....

Meestal is dat wel 6 jaar dus.

Lijstje:
Nes (lang heb em nog steeds)
Snes (5 jaar)
Gameboy Classic (sinds den beginne heb ik nog steeds :X )
N64 (3 jaar)
PSX (3jaar)
GBC (heb ik nog steeds--> vanaf den beginnen)
PS2 (sinds den beginnen.-->heilige november=----> )
GBA (2 jaar---->)
NGC (sinds den beginne-->>)

Ik heb nog nooit een sega console gehad, wel een msx en die heb ik nog steeds incl. cassette tapes en 2 cardridges. :D

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 22-01 14:56
Heb alle consoles nog ben veelste veel gehecht aan die dingen en aan de tijden toen ik er mee speelde.
Zoals de Supernes tijd ooow heerlijk was die.
De volgende consoles heb ik nog:

1 atari 2600
2 nes
3 Game Boy
4 snes
5 Game Boy color
6 Ultra 64 ( oke oke de nintendo 64 dan klote naam! )
7 Virtual Boy
8 Play station
9 Playstation 2
10 Game Boy Advance
11 Gamecube

Hmm en nog een aantal game and watch spelletjes.
Nintendo Roelsssssss :P

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Verwijderd

jongens niet schrikken van dit lijstje hoor, ik draai nog niet zo lang mee;
Ik kreeg een snes begin 96 (ja ik weet het toen kwam de N64 uit :z). toen kreeg ik, dacht ik, in 98 de N64 (of was het 99?). 2e hands uit de viavia, 1000 piek toen voor N64 met 12 spellen. Daar heb ik echt controlers op stuk gespeeld, dat wil je niet weten.... Dagen PD, Zelda, BK, etc gespeeld. Die Controlsticks gingen helaas wel 'uitlebberen' na een tijd, dat was vet irritant, een vriend van me heeft zo'n control stick die je niet meer kunt gebruiken, omdat ie zo ver is uitgelebberd... Dus bij PD kom je niet meer vooruit als je die controlstick helemaal naar voren duwt :P
Toen heb ik op 3 mei een GC gekocht, was nog ff spannend, want ik had niet gereserveerd, maar gelukkig had de Dixons er nog 3, allemaal in het zwart dus dat was mooi meegenomen.
Ik heb op rommelmarkten verder nog een NES en een Atari 2600 gescoord, voor in het museum. Tank rulez... :z

Verwijderd

1994 ofzo een Nes, die hadden me pa en ma voor me gekocht (toen was ik acht) Wat dus bleek, nadat ze hem gekocht hadden voor mijn verjaardag, gingen ze elke avond als ik op bed lag spelen omdat ze het zelf zo leuk vonden :), zoveel profijt van gehad, daarnaa hebben ze in 96 snes gekocht, voor zichzelf en voor mij (als excuus tegen andere mensen :) 1999 N64, 2000 PSX, 2002 GC. En nooit wat hoeven te betalen qua console omdat ze ut zelf graag doen, ze zitten nu Agent under Fire te doen beneden op de GC :), hebben Illusion of Time op de kop getikt voor 30 euro! Ga ik ook ff gebruik van maken, i luv classics :)

• stormblade32
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-07-2014

stormblade32

_-"Stormblade"-_

Ik verkoop ze nooit altijd nog leuk om te hebben. Nostalgie is ook erg belangrijk. Speel nog altijd graag secret of mana.

IK verkoop ze alleen als de nieuwe console backwards compatible zijn.

Famicom (de Nes in Europa ) + Super Nintendo + N64 + Gamecube + Gameboy Advance + Dreamcast + PC Run and hide because the storm will come.

• 3style
Het valt me op dat niemand een Mega CD (of de combinate megadrive / CD) heeft gehad (of een 32X). Een vriend van me had de Mega CD tijdens de launch direct gekocht voor zo'n 1000 piek, met "Night Trap". Helemaal gehyped, maar wat een rotzooi. Toch waren Silpheed en Sonic CD nog wel lachen.

• GZ
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

Die dingen waren toch altijd erg duur. Net zoals de NeoGeo. Dat ding kostte ook 1200 gulden geloof ik. En een spelletje 529 :o .

Maar die NeoGeo zag er wel supermooi uit. Dat was toch 24 bits of zo?

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• 3style
[b]Op zondag 21 juli 2002 19:31 schreef
Maar die NeoGeo zag er wel supermooi uit. Dat was toch 24 bits of zo?
Ja die NeoGeo CD was 24 bit. Alleen de hardcore console gamers hadden dat ding geloof ik, hij was volgens mij ook import. Spellen waren alleen asociaal duur en bijna alleen maar 2d vechtspellen.

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Ik heb in 1990 dacht ik een GameBoy gekocht, in 97 een playstation, in 98 een GameBoy Pocket, in 2000 een Dreamcast. Bij de introductie van de GBA direct 1 gehaald, PS2 kwam afgelopen augustus in mijn bezit en de GameCube heb ik op 4 mei jl gekocht.
Mijn psx heb ik inmiddels overgedragen aan mijn zus, die wel een console wilde, maar er geen geld aan wilde uitgeven :P

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Verwijderd

Euh.........Hoe zat het ook al weer???

-NES (19....lang geleden en heb 'm nog ergens onder een hoop stof)
-SNES (1994 met t WK, maar na een jaar weer verkocht)
-PSX (1995/6 weet niet meer precies, maar de spellen waren toen heel duur(Nu aan m'n neefje gegeven))
-PS2 (2001 tot nu(Weer dure spellen :()

Zoiets was het geloof ik :)

Edit:
Ow ja... Heb ook nog ergens een GB legge (19lang terug - nu)

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01 22:10
Ik heb precies één console thuis staan, en dat is een hele goeie:

Nintendoe entertainment system 8 bit.

Hmm ik heb hem volgens mij een jaar of 11. En ik heb hem nog steeds aan gesloten staan. Welliswaar in de logeerkamer.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Verwijderd

Ik heb geen console gehad als kind..... alleen zo'n Pong computertje die je op je tv kon aansluiten en een Atari Lynx en die heb ik nog steeds (hoewel die inmiddels wel kapot is) ;(
Ben rond mijn 10e (1990) begonnen met computeren op de pc, eerste spel wat ik speelde was een pacman cloon en tetris. :)

• TimDJ
Op zondag 21 juli 2002 22:26 schreef Boba_Fett het volgende:
... en een Atari Lynx en die heb ik nog steeds (hoewel die inmiddels wel kapot is) ;(
Als ie toch stuk is... heb je misschien nog wat spellen in de aanbieding? >:)

Verwijderd

Op maandag 22 juli 2002 12:20 schreef FAD het volgende:

[..]

Nou eigenlijk niet, als ik weer geld over heb ga ik em laten maken, of ik koop ergens een 2e hands Lynx. :)

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01 15:07

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
ik hou ze gewoon.. heb hier een originele gameboy van dag 1 na de release in NL in '89 :)

verder nog een Supernintendo, een Atari Lynx, een Playstation en een Gameboy Advance sinds ruim een jaar

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• TimDJ
Op maandag 22 juli 2002 12:22 schreef Boba_Fett het volgende:

[..]

Nou eigenlijk niet, als ik weer geld over heb ga ik em laten maken, of ik koop ergens een 2e hands Lynx. :)
Heel verstandig :)

• 3style
Op maandag 22 juli 2002 12:20 schreef FAD het volgende:

[..]

Niet om reclame te maken, maar op ebay.nl zijn tientallen Atari Lynx games te koop. Varierend van 5-10 euro...

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-01 22:42
Euhm tot op heden is er pas 1 ooit weg gegaan en dat was de GB en die heb ik later alsnog gekocht
en zoals je hieronder in mijn sign ziet zijn het er nogal wat de meeste zijn direct bij het uitkomen van de console gekocht ( dus te duur betaalt )
maarik doe er geen enkele weg en koop er nog meer als ik er niet te duur tegenkom die ik nog niet heb :D

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• TimDJ
Op maandag 22 juli 2002 13:01 schreef 3style het volgende:

[..]

Niet om reclame te maken, maar op ebay.nl zijn tientallen Atari Lynx games te koop. Varierend van 5-10 euro...
Maar dat zijn meestal de spellen die bij intertoys gelegen hebben en die ik dus ook al heb :). Ik kijk er verder wel eens rond. In ieder geval bedankt voor de tip!

Pagina: 1