Videologic Sirocco

Pagina: 1
Acties:

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Strikie

Athletics

Topicstarter
Ola,

Ik ben nu al zo'n 3 weken opzoek naar de videologic Sirocco.
Deze staat bij alternate voor iets van 380 euro's tekoop,
maar helaas kunnen ze deze niet meer leveren. Ook comptechworld zou ze moeten hebben volgens de online shop,
maar deze kan ze ook niet meer leveren.
Aan gezien ik echt die speakers wil hebben ---> v.n omdat
het 2.1 speakers zijn en ik denk de beste.
Na een aantal keer te hebben gemaild met Videologic en een aantal zaken in de U.K en Duitsland weet ik niet meer wat te doen, volgens videologic zijn er nog van op de markt, maar waar weten ze zelf ook niet :(

Nu hoop ik dat iemand van jullie mij de gouden tip geeft ,
of dat iemand gewoon weet waar ik wel moet wezen, of ook even zou willen meezoeken :)

Thanx GreentumB

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Ik denk dat Duitsland de beste kansen biedt.

Misschien kun je hem via [url="http://www.hardware-guide.de/hardware/kompon/search_gr_23.htm"]deze prijsvergelijksite[/url] vinden.

ed nog 1 linkje [url="http://www.jobamedia.de/shop/index.html"]http://www.jobamedia.de/shop/index.html[/url]

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-03 22:30

JT

VETAK y0

En anders kan je voor die prijs een setje Tannoy monitoren kopen :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• cErEaL_KS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08-2025
Of de Klipsch Promedia 2.1 (¤ 275) of nog beter de 4.1 (¤ 410).. 30 euro meer voor zeer goede boxen.
Ik heb zelf de 4.1 en bevalt me enorm.
Je kunt ze bij de importeur bestellen [url="http://www.klipsch.nl"]www.klipsch.nl[/url]

Smash forehead on keyboard to continue

• JT

JT

VETAK y0

Op vrijdag 19 juli 2002 16:49 schreef cErEaL_KS het volgende:
Of de Klipsch Promedia 2.1 (¤ 275) of nog beter de 4.1 (¤ 410).. 30 euro meer voor zeer goede boxen.
Ik heb zelf de 4.1 en bevalt me enorm.
Je kunt ze bij de importeur bestellen [url="http://www.klipsch.nl"]www.klipsch.nl[/url]
Die Tannoy's zijn beter. Dat zijn namelijk studiomonitoren en geen pc speakers. Maar je kan ze heel goed daarvoor gebruiken. Ik zou trouwen geen Klipsch nemen omdat je voor 200 euro minder de Logitech Z560 kan nemen die ongeveer even goed is, maar zelfs die zou ik niet nemen als muziek belangrijk is. Dan zou ik die Videologics nemen of nog liever hifi.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• cErEaL_KS
Op vrijdag 19 juli 2002 16:54 schreef JT het volgende:
Die Tannoy's zijn beter. Dat zijn namelijk studiomonitoren en geen pc speakers. Maar je kan ze heel goed daarvoor gebruiken. Ik zou trouwen geen Klipsch nemen omdat je voor 200 euro minder de Logitech Z560 kan nemen die ongeveer even goed is, maar zelfs die zou ik niet nemen als muziek belangrijk is. Dan zou ik die Videologics nemen of nog liever hifi.
De set van Logitech is niet even goed.. (vind ik ;))
Ik heb ook naar de Logitech's geluisterd en kwam tot de conclusie dat de bass meer 'boomy' en overheersend is, de midrange iets zwakker, en het hoog een stuk minder, omdat ze ook geen tweeters hebben..

Maar de prijs/kwaliteit verhouding van de Logitechs is uiteraard zeer goed)
Just my 2 cents

• JT

JT

VETAK y0

Op vrijdag 19 juli 2002 17:00 schreef cErEaL_KS het volgende:

[..]

De set van Logitech zijn niet even goed.. (vind ik ;))
Ik heb ook naar de Logitech's geluisterd en kwam tot de conclusie dat de bass meer 'boomy' en overheersend is
Moet je hem beter plaatsen, weg van je bureau, hoeken en muur.
de midrange zwakker
Die zijn juist ongeveer even goed, kijk maar naar de meetgegevens op 3dsoundsurge, dus dat klopt niet helemaal.
en het hoog een stuk minder omdat ook geen tweeters hebben..
Bij 20 khz zat hij pas een paar db off axis....dus dat vind ik dan ook een beetje vreemd...

Ecodan warmtepomp

• cErEaL_KS
Op vrijdag 19 juli 2002 17:02 schreef JT het volgende:

Moet je hem beter plaatsen, weg van je bureau, hoeken en muur.
[..]
Tsja, staat er ook in dat de sub moeilijk af te stellen is en snel overheerst :)
Die zijn juist ongeveer even goed, kijk maar naar de meetgegevens op 3dsoundsurge, dus dat klopt niet helemaal.
[..]
Tsja, dit waren mijn persoonlijke bevindingen
Bij 20 khz zat hij pas een paar db off axis....dus dat vind ik dan ook een beetje vreemd...
Nou, ik heb toch zeker gemerkt dat ze in de hoge tonen gewoon minder klinken..
Er zit wel een mooie bass in de logitech's als je hem niet te hard zet, maar dat is meer de klankkleur en is persoonlijk

Smaak blijft persoonlijk, maar ik heb ook op veel forums gelezen dat mensen die ook beide setjes hadden beluisterd hetzelfde bevonden, en ook zeiden dat voor dat geld het ook zeer goede boxen zijn en gewoon goed klinken.

Heb je ze zelf wel beide beluiserd?

Zie ook: [url="http://216.37.9.58/ubb/Forum23/HTML/000970.html"]http://216.37.9.58/ubb/Forum23/HTML/000970.html[/url]

/edit: kan niet meer typen :'(

• JT

JT

VETAK y0

Op vrijdag 19 juli 2002 17:07 schreef cErEaL_KS het volgende:

[..]

Tsja, staat er ook in dat de sub moeilijk af te stellen is en snel overheerst :)
Nou, nergens in een review hebben ze met de positie gekloot van de sub behalve 1 site...en die zeiden dat je hem zelfs te zacht kan laten klinken als je hem goed plaatst.
maar ik heb ook op veel forums gelezen dat mensen die ook beide setjes hadden beluisterd hetzelfde bevonden,
Ik heb zelf weer anders gehoord :o
Heb je ze zelf wel beide beluiserd?
Nope, maareen tekort aan middentonen zoals jij zegt kan je opmeten, maar het kan ook door de plaatsing komen of akoestiek.

Wat ik zelf wil ga doen, ga ik binnenkort ff een topicje voor openen, is mensen zoeken met Klipsch, Creative 510D en zelf krijg ik maandag de Logitechs. Dan wil ik ze alle 3 op dezelfde posities gaan neerzetten en dan eerst op de pre-outs van me pa zijn Marantz amp aansluiten om muziek te testen en daarna op mijn eigen Yamaha DD/DTS pre outs aansluiten om surround te testen en dan natuurlijk nog gaming en daarvan een review maken.

Ecodan warmtepomp

• Strikie

Strikie

Athletics

Topicstarter
Oke , Duck thanx voor de links, jobamedia staan ze nog in het assortiment :) hopelijk kunnen ze ook leveren....
Heb ze een mailtje gestuurd, die tannoy klinken ook wel goed in mn oren, hopelijk hier thuis ook :).
Die Tannoy's zijn dat gewoon 2 losse speakers zonder versterker?----> JT
Ik zoek dus duidelijk een 2.1 set en geen 4 of 5.1.
Die klipsch zijn ook vast goed maar ik vind die Videologic zo vet vanwege die aparte versterker.....

Dus als iemand nog een suggestie heeft like Duck hou ik me aanbevolen :)

Welke geluidskaart zou passen bij deze speakers?
Heb nu de 5.1 van creative ,voor een 2.1 set moet dit
toch voldoende zijn?

• cErEaL_KS
Midrange kan kloppen, is voor mij ook persoonlijk, maar de hoge tonen en boomy bass heb ik zelf bevonden.. sommigen houden van een overdreven bass, maar als je er veel naar muziek op verschillende sets luisterd zul je het zelf ook goed horen

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op vrijdag 19 juli 2002 17:18 schreef Greentumb het volgende:
[...]
Die Tannoy's zijn dat gewoon 2 losse speakers zonder versterker?----> JT
Ik zoek dus duidelijk een 2.1 set en geen 4 of 5.1.
Die klipsch zijn ook vast goed maar ik vind die Videologic zo vet vanwege die aparte versterker.....
Waarschijnlijk bedoelt JT de Tannoy Reveals, die kan je zowel passief als actief (met ingebouwde eindversterkers) kopen. De prijs van de actieve varinat ligt wel iets hoger (circa 600 euro per paar dacht ik) Zie [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/518460/1?limit=50"]hier[/url] voor een eerder topic (met grote overeenkomst, grappig genoeg :) )

Overigens vraag ik me af of je een actieve monitor speaker wel eenvoudig kunt aansluiten op een PC. Ik denk dat er geen volume knop op zit, dus moet je het volume softwarematig regelen (maw kans om je speakers op te blazen als bepaalde software met de instelling kloot).

De losse versterkers van Videologic (tegenwoordig noemen ze zich "Pure" :r ) zijn wel leuk (voor PC begrippen zeer goed). Ook de Audax speaker units zijn best goed. Ik had eerst ook mijn zinnen gezet op de Crossfires, maar ben gezwicht voor de veel lager prijs van de Altec ADA-885.

• Strikie

Strikie

Athletics

Topicstarter
Heb net mn vriendin naar Duitsland laten bellen en wat denk je..... ze hebben ze nog :) ----> thanx Duck!
Die Tannoy's zien er ook leuk uit maar de prijs lijkt me toch iets te hoog.
Zodra ik ze in huis heb zal ik de buren eens flink gaan lastigvallen, en horen jullie hoe ze bevallen.

All pages copyright © 2002 Imagination Technologies Limited

• JT

JT

VETAK y0

Ik dacht dat die Tannoy's goedkoper waren :? 400 euro de set ofzo ? En volumeknop zit achterop, dus je regelt het 1 keer zo dat ze niet te hard kunnen en dan softwarematig.

Ecodan warmtepomp

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op zaterdag 20 juli 2002 10:45 schreef JT het volgende:
Ik dacht dat die Tannoy's goedkoper waren :? 400 euro de set ofzo ? En volumeknop zit achterop, dus je regelt het 1 keer zo dat ze niet te hard kunnen en dan softwarematig.
De adviesprijs is [url="http://www.tannoy.nl/Prijslijsten/KortPro.PDF"]350 euro per stuk[/url]. Natuurlijk zuller er diverse aanbiedingen bestaan (heb zo niets goedkopers gezien dan 575 per paar in Dl).

Dat van die volume regelaar wist ik niet. Maakt het iets flexibeler idd.

Op zich is zo'n studio monitor best wek leuk, helemaal de nieuwe Tannoy Ellipse:
Afbeeldingslocatie: http://www.tannoy.com/images/Ellipse8_m.jpg
:9~

edit. staat trouwens niets over een volume regeling in de [url="http://www.cortex.westhost.com/tannoy/files/REVACMAN.PDF"]user manual van de Reveal Active[/url]

• JT

JT

VETAK y0

Ach, tis best te doen voor pc speakers :P

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

ik meende toch echt gelezen te hebben dat hij deze speakers wilde [videologic Sirocco].
waarom begint iedereen dan weer gelijk andere merken te promoten ??????

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op zaterdag 20 juli 2002 11:08 schreef dutchtubby het volgende:
ik meende toch echt gelezen te hebben dat hij deze speakers wilde [videologic Sirocco].
Promoten en informatie (proberen) te geven zijn 2 verschillende dingen. Het is idd een beetje off topic (maar het 1 leidt vaak tot het ander :) )

• JT

JT

VETAK y0

Op zaterdag 20 juli 2002 11:08 schreef dutchtubby het volgende:
Misschien omdat hij ze moeilijk kon krijgen en op deze manier aan andere gelijkwaardige of betere speakers makkelijker kon komen ? |:(

Ecodan warmtepomp

• Strikie

Strikie

Athletics

Topicstarter
Ieder geval ben ik goed geholpen, en daar ging het om :)

En wat extra informatie is nooit weg, immers lezen kost niets :)

Wat mij betreft kan die een slotje krijgen

• JT

JT

VETAK y0

Op zaterdag 20 juli 2002 12:29 schreef Greentumb het volgende:
Ieder geval ben ik goed geholpen, en daar ging het om :)

En wat extra informatie is nooit weg, immers lezen kost niets :)

Wat mij betreft kan die een slotje krijgen
Als iets is afgesloten of verholpen dan word het niet gesloten hoor :) Correcte topics die correct blijven blijven gewoon open :)

Ecodan warmtepomp

• Strikie

Strikie

Athletics

Topicstarter
OO ok wist ik niet :) thanx----> JT

• Strikie

Strikie

Athletics

Topicstarter
Videologic Sirocco---------> besteld :)
Bij de videologicshop in Duitsland, komen volgende week binnen :9 .

• Strikie

Strikie

Athletics

Topicstarter
Nou ik heb ze nu een week of 2 staan hier en ze zijn echt reetegoed!!!!!!
Iedereen die een goede 2.1 speakerset zoekt--------> bestellen maar :)
Als je tenminste geld te veel hebt ......
Mooie volle bas. (half open is al meer dan genoeg)
de hoge tonen speakers geven een zeer strak geluid.
Van vervorming is geen sprake, staan alle volumeknoppen vol open vervormd ie nog niet. :)
Het enige nadeel dat ik heb kunnen vinden is de aan en uit knop , die zit aan de achterkant van de versterker, maar dat boeit me niet zo aangezien ik die niet gebruik.
Verder is het mogelijk een een 2e sub aan te sluiten, maar waar dat voor nodig=?
Lijkt me niet meer mooi klinken.

Pagina: 1