I think there is a world market for maybe five computers ... six tops. Thomas Watson, chairman IBM, 1943
Ik denk dat je iets met rechten moet uithalen!Op vrijdag 19 juli 2002 15:32 schreef -=Arjan=- het volgende:
Het zal wel een ontzettende n00b vraag zijn, maar na search en google kwam ik er niet uit...
Ik heb een script gemaakt dat 13 keer een ander script aanroept telkens met andere parameters. Dus iedere keer andere database met hardcoded login.
Dat is nou net het probleem : Hoe kan ik voor zorgen dat anderen niet de inhoud van het script kunnen inzien om zo de wachtwoorden voor de databases te weten te komen ? Dus ook niet de users uit dezelfde group..
Is het mogelijk om dit script te compilen oid ?
chmod/chown/etcetera!
Verwijderd
chmod 711 <scriptnaam>Op vrijdag 19 juli 2002 15:32 schreef -=Arjan=- het volgende:
Het zal wel een ontzettende n00b vraag zijn, maar na search en google kwam ik er niet uit...
Ik heb een script gemaakt dat 13 keer een ander script aanroept telkens met andere parameters. Dus iedere keer andere database met hardcoded login.
Dat is nou net het probleem : Hoe kan ik voor zorgen dat anderen niet de inhoud van het script kunnen inzien om zo de wachtwoorden voor de databases te weten te komen ? Dus ook niet de users uit dezelfde group..
Is het mogelijk om dit script te compilen oid ?
dan kan het enkelt nog uitgevoerd worden
chmod 711 <scriptnaam>
dan kan het enkelt nog uitgevoerd worden
Dan doet een ander member uit de oracle groep toch gewoon weer chmodDus ook niet de users uit dezelfde group..
I think there is a world market for maybe five computers ... six tops. Thomas Watson, chairman IBM, 1943
Verwijderd
Lijkt me dat je dan schrijfrechten nodig hebt om attributes van files te veranderen. En die heb je dus niet.