[Linux RH7.2] Script content hiden

Pagina: 1
Acties:

• -=Arjan=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 18:37
Het zal wel een ontzettende n00b vraag zijn, maar na search en google kwam ik er niet uit... ;(

Ik heb een script gemaakt dat 13 keer een ander script aanroept telkens met andere parameters. Dus iedere keer andere database met hardcoded login.

Dat is nou net het probleem : Hoe kan ik voor zorgen dat anderen niet de inhoud van het script kunnen inzien om zo de wachtwoorden voor de databases te weten te komen ? Dus ook niet de users uit dezelfde group..

Is het mogelijk om dit script te compilen oid ?

I think there is a world market for maybe five computers ... six tops. Thomas Watson, chairman IBM, 1943

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 09:15
Op vrijdag 19 juli 2002 15:32 schreef -=Arjan=- het volgende:
Het zal wel een ontzettende n00b vraag zijn, maar na search en google kwam ik er niet uit... ;(

Ik heb een script gemaakt dat 13 keer een ander script aanroept telkens met andere parameters. Dus iedere keer andere database met hardcoded login.

Dat is nou net het probleem : Hoe kan ik voor zorgen dat anderen niet de inhoud van het script kunnen inzien om zo de wachtwoorden voor de databases te weten te komen ? Dus ook niet de users uit dezelfde group..

Ik denk dat je iets met rechten moet uithalen!

chmod/chown/etcetera!

My weblog

Verwijderd

Op vrijdag 19 juli 2002 15:32 schreef -=Arjan=- het volgende:

chmod 711 <scriptnaam>

dan kan het enkelt nog uitgevoerd worden

• -=Arjan=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 18:37
chmod 711 <scriptnaam>
dan kan het enkelt nog uitgevoerd worden
Dus ook niet de users uit dezelfde group..
Dan doet een ander member uit de oracle groep toch gewoon weer chmod :?

I think there is a world market for maybe five computers ... six tops. Thomas Watson, chairman IBM, 1943

Verwijderd

Lijkt me dat je dan schrijfrechten nodig hebt om attributes van files te veranderen. En die heb je dus niet.