IBM GXP 120 hoge uitval ?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-03 13:50
hey,

Heeft iemand hier al een gecrashte GXP 120 gehad? Ik zat net namelijk aan de telefoon met computerland, waar ik maandag een Matrox d740x had gekocht, welke ik graag om zou willen ruilen tegen een IBM GXP 120 en daar beweerden ze dat ze met dozen terugkwamen. Terwijl ik dacht dat ze juist beter waren dan die GXP 60 serie..

En als je 2 IBM schijven in raid 0 opstellig wilt laten werken moeten ze dan exact hetzelfde model zijn ? dus wel beide GXP 120 maar de een wat nieuwer/ouder ofzo, andere serie iig. (ivm gecrashte GXP 75 die ik naar de RMA moet sturen..)

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

De meeste zijn goed(volgens mij willen ze je die maxtor verkopen omdat die duurder is)

Wat je dus moet doen is die Ibm goed testen gelijk nadat je hem binnen hebt(je kan hem namelijk dan nog even snel inruilen)

dus grote hoeveelheden bestanden overzetten, checkdisk and so on

Luister goped naar disk of die rare geluiden(lees: tikt of schaapt)
Hoor je niks anders als alleen maar een beetje zoemen dan is er nix aan de hand

Vraag ook of het een retail is of een oem oem heeft 1 jr retail 3
btw: de service bij ibm zit wel goed

Dit is even wat ik je kan aanraden, het zijn gewoon goede snelle stille goedkope disks maar dus wel ff checke dat je geen Maandagmorgen rommel hebt.

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• The System
  • Laatst online: 24-03 13:50
Waterlelie bedankt voor je reactie,

kan iemand vertellen hoe die RMA van IBM werkt ? moet dat via de internationale site gaan of kan ik gewoon zonder iets online te doen het opsturen naar IBM ?

Verwijderd

RMA gaat via de site([url="http://www.storage.ibm.com"]www.storage.ibm.com[/url]), je hebt er GEEN DFT code nodig om een RMA te kunnen aanvragen.
Verzenden doe je naar Herkenbosch, dus lekker fijn in het knusse Nederland

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
En je krijgt echt wel 3 jaar op een OEM schijf!
95% van de schijven is OEM en praktisch alle andere HD fabrikanten geven 3 jaar, kleine kans dat IBM dan 1 jaar geeft.

En nee de 120GXP is NIET slecht.
GVD ik wordt het zo zat dat iedereen jankt over die IBM schijven, ze zijn gewoon goed, maar vanwege de rotte 75GXP serie schreeuwd iedereen het meteen van de daken als er een IBM kapot is.

Dat Computerland dozen vol terug krijgt moet je met een korreltje zout nemen, en hun koelen de HD's vast niet, dat is gewoon een belangrijk issue.
Dat komt ook nog wel bij andere merken.
Kheb pas op me werk 2 vrij recente Quantum schijven kapot gehad die niet gekoeld werden.

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

Op vrijdag 19 juli 2002 22:28 schreef Gman het volgende:
95% van de schijven is OEM en praktisch alle andere HD fabrikanten geven 3 jaar, kleine kans dat IBM dan 1 jaar geeft.

GVD ik wordt het zo zat dat iedereen jankt over die IBM schijven, ze zijn gewoon goed, maar vanwege de rotte 75GXP serie schreeuwd iedereen het meteen van de daken als er een IBM kapot is.

Dat Computerland dozen vol terug krijgt moet je met een korreltje zout nemen, en hun koelen de HD's vast niet, dat is gewoon een belangrijk issue.
Kheb pas op me werk 2 vrij recente Quantum schijven kapot gehad die niet gekoeld werden.
Beetje minder kan ook wel he?, heeft IEMAND hier geroepen dat die schrijven slecht zijn?

Het enige wat ik duidelijk wil maken is dat je wel moet op passen dat er slechte tussen !KUNNEN! zitten, in dat geval zul je er zo snel mogelijk achter moeten zien te komen..

Ps, ik werd idd bijna van me stoel afgeblazen toen ik die reatie van jou las :)

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Verwijderd

Op vrijdag 19 juli 2002 22:28 schreef Gman het volgende:

De 60 GXP presteerde qua betrouwbaarheid danook slechter als gemiddeld. Geen wonder dat je je dan gaat informeren.
Qua performance zijn ze geoonweg erg goed en bovendien zeer concurrerend qua prijs.

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

Op vrijdag 19 juli 2002 23:49 schreef linus-1 het volgende:

[..]

De 60 GXP presteerde qua betrouwbaarheid danook slechter als gemiddeld. Geen wonder dat je je dan gaat informeren.
Qua performance zijn ze geoonweg erg goed en bovendien zeer concurrerend qua prijs.
Ja, 1,5%maxtor tegen 2.6%(oid)ibm60gxp whats in a name

Valt dus nog wel mee

Verwijderd

ik moet zeggen dat ik op mijn werk toch wel veel problemen heb gehad met IBM schijven thuis ook
ik koel ze niet heb ik ook nooit gedaan heb er in 4 maanden 3 versleten, IBM's dan heb er nu seagate inzitten en die doen het perfect worden ongeveer 36 graden op raid 0
zonder koeling en dat l*l verhaal van die IBM helpdesk dat jeje schijven maar 8 uur per dag aan mocht laten staan vondt ik echt maf ik heb mijn schijven 24/7 aanstaan op mijn werk ook en nog geen problemen! seagate vindt ik persoonlijk een heel goed merk! ik wil hier ook weleens meningen van andere over horen

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

UITVALSPERCENTAGE'S 40GB 7200rpm HARDE SCHIJVEN
• Seagate Barracuda ATA IV : 0,7 %
• Maxtor DiamondMax Plus D740X : 1,18%
• IBM Deskstar 120 GXP : 1,6%
• Western Digital Caviar WD400BB : 1,99%
• IBM Deskstar 60 GXP : 3,18%
[url="http://www.tweakers.net/nieuws/21893?highlight=120gxp"]bron[/url]

• creative8500
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Op zaterdag 20 juli 2002 00:06 schreef Tha_SilencE_UT het volgende:
ik moet zeggen dat ik op mijn werk toch wel veel problemen heb gehad met IBM schijven thuis ook
ik koel ze niet heb ik ook nooit gedaan heb er in 4 maanden 3 versleten, IBM's dan heb er nu seagate inzitten en die doen het perfect worden ongeveer 36 graden op raid 0
zonder koeling en dat l*l verhaal van die IBM helpdesk dat jeje schijven maar 8 uur per dag aan mocht laten staan vondt ik echt maf ik heb mijn schijven 24/7 aanstaan op mijn werk ook en nog geen problemen! seagate vindt ik persoonlijk een heel goed merk! ik wil hier ook weleens meningen van andere over horen
seagate heeft idd een errug laag uitvalspercentage :)

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

Op zaterdag 20 juli 2002 00:11 schreef cREATiVe8500 het volgende:

[..]

seagate heeft idd een errug laag uitvalspercentage :)
Ze hoeven er ook maar 1 te maken waar Ibm er 100 maakt :) :D

Verwijderd

dus toch ik zal dan net elke keer een schijf hebben gehad die net in dat percentage uitval heeft gezeten :P
heheik moet zeggen dat ikzelf dik tevreden ben met mijn 80Gb barracuda IV schijfie :)

• Rival24
  • Laatst online: 22:54

Rival24

I'll Be Back

Op zaterdag 20 juli 2002 01:03 schreef Waterlelie het volgende:

[..]

Ze hoeven er ook maar 1 te maken waar Ibm er 100 maakt :) :D
Het gaat over percentages |:(

Anyways, dit is maar van één winkel, dus wil dat niet zoveel zeggen. Doe idd wat waterlelie in zijn eerste post zei.

• M2XzeeD
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04-2025
Wat ook helpt zijn hd coolers
spire heeft hele mooie voor niet zoveel geld tussen de 7 en de 10 euro
want ibm schijven willen nogal heet worden waardoor ze daardoor de geest geven. en anders moet je ff kijken hoe duur de seagate schijven zijn, die zijn ook goed.

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

Op zaterdag 20 juli 2002 17:42 schreef rival24 het volgende:

[..]

Het gaat over percentages |:(

Anyways, dit is maar van één winkel, dus wil dat niet zoveel zeggen. Doe idd wat waterlelie in zijn eerste post zei.
Ibm 1%van1000 schijven is 10 dode schijven
Seagate 1%van100 is 1dode schijf

Jouw reactie snap ik ff nie :P

Dus Ibm heeft relatief meer uitvallers :)

• Peertje NL
  • Laatst online: 06-03 15:00
bij mij draait alles ongekoelt
100GB BB WD 7200rpm
60GB Maxtor D740x 7200rpm
40GB IBM 60GXP 7200rpm

bij mij viel de 75gxp serie 100% uit, 5 van de 5

nu heb ik 1 60GXP in mijn bak waar constant van geleecht werdt op een lan (2 dagen lang) en doet het nu nog steeds

Reality beats fiction by far!

Verwijderd

een mooi slotje op deze thread lijkt me wel nuttig.
Er zwerven nu al zoveel topic over ibm schijven uitval blah blah. Als je eens goed had gezocht dan kan je zien dat
de 120gxb hier gelukkig geen last van heeft !

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Tja, Computerland. Geweldige zaak :(

Ben daar een keer geweest met folder, heeft i dit? nee is net uitverkocht. Heeft u dat? Nee, komt waarschijnlijk volgende week ofzo. Heeft u deze dan ? FF kijken...ehmmm nee, die hebben we ook niet.

4 dingen uit die folder, de mooiste aanbiedingen (scherpe prijs) waren toevallig allemaal niet op voorraad. Jaaa, wel die overgeprijsde ASUS of een Cheapo Daytona die niemand wil. Hoe lok je klanten de winkel in, he :R

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Ik merk het nog wel, ga me beide GXP120 schijven in een SilentDrive proppen aankomende dinsdag :P

• Brent
  • Laatst online: 17:08
Op zondag 21 juli 2002 18:25 schreef Gordijnstok het volgende:
Ik merk het nog wel, ga me beide GXP120 schijven in een SilentDrive proppen aankomende dinsdag :P
worden ze nog heter en gaan ze stuk |:( :+

dat moet je juist niet doen. ze zijn al silent genoeg, je moet ze eerder koeler.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Op zondag 21 juli 2002 18:29 schreef Breepee het volgende:
worden ze nog heter en gaan ze stuk |:( :+

dat moet je juist niet doen. ze zijn al silent genoeg, je moet ze eerder koeler.
Onzin, ze zijn momenteel 31c en kunnen makkelijk onder 50c draaien :)

Helaas wordt er hier op Tweakers nog wel eens zwaar overdreven, en hoort de gemiddelde HD gekoeld te worden door dikke 12cm fans etc.

Zelfde verhaal als met de betrouwbaarheid van de IBM's, welke behalve de GXP75 serie gewoon erg goed is.

Ik vraag me tevens af wat er zo silent is aan de drives. Ik heb dik geinvesteerd in silence fan's, en alles wat ik nog hoor is die zeer irritante hoge pieptoon welke elke 7200 schijf heeft.

Kijk als je nou je Delta op vollte kracht laat blazen, kan ik me voorstellen dat je zegt dat die stil is :P

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:43
ik heb er ook 1, hij bevalt prima :) lekker stil en goedkoop :)

Verwijderd

Ik heb 2*80 GB 120GXP draaien met ieder een Papst 80*80 op 12dB, gewoon voor de zekerheid. Een casefan wilde ik toch al, waarom dan niet het nuttige met het aangename verenigen?
Problemen of bijgeluiden heb ik nog niet mogen merken.
Mijn vorige 40 GB 60GXP heb ik na een jaar doorgeschoven in de familie. Die zijn er nog steeds gelukkig mee :P

• hootie
  • Laatst online: 28-10-2025
Kijk hier maar eens:

It's clear that our recommendation of the Deskstar 120GXP for server uses is misguiding since servers usually must remain up 24 hours a day. As a result, our recommendation for a server-oriented ATA drive falls back upon Maxtor's DiamondMax Plus D740X while the Western Digital WD1200BB (and especially the WD1200JB) remain the best all-around ATA units. We've added an addendum to the 120GXP article explaining the decision.

http://www.storagereview.com/

Specs

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:07
kan uit mijn ervaring alleen zeggen

heb zelf een 40 gb 60gxp al 2 x stuk gegaan en gesmeekt om een 120gxp en nog gekregen ook, so far so good

en ook al een tijdje een 120gb 120gxp nog geen probs so far (ff afkloppen, ik zei dit ook bij mij 60gxp volgende dag was die kapot)

Beiden schijven zijn gekoeld met 2 x 80mm fans erachter gemid 30 graden

heb meer vertrouwen in de 120 gxp's

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:50
The System schreef op 19 juli 2002 @ 14:54:
hey,

Heeft iemand hier al een gecrashte GXP 120 gehad? Ik zat net namelijk aan de telefoon met computerland, waar ik maandag een Matrox d740x had gekocht, welke ik graag om zou willen ruilen tegen een IBM GXP 120 en daar beweerden ze dat ze met dozen terugkwamen. Terwijl ik dacht dat ze juist beter waren dan die GXP 60 serie..

En als je 2 IBM schijven in raid 0 opstellig wilt laten werken moeten ze dan exact hetzelfde model zijn ? dus wel beide GXP 120 maar de een wat nieuwer/ouder ofzo, andere serie iig. (ivm gecrashte GXP 75 die ik naar de RMA moet sturen..)
Ik heb net een 40GB en 80GB 120GXP schijf gekocht. Ik kan je al vertellen dat ze met een 80mm fan ervoor lekker koel blijven. De 40GB 120GXP schijf heb ik samen met een 40GB 60GXP schijf in een RAID 0 array zitten, werkt fantastisch.