Toon posts:

W3404 ArcServe 2000 + BAOF

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er staan hier 3 W2k-servers. Met ArcServe 2000 wordt hiervan een backup gemaakt. Ondanks het gebruik van oa. BAOF (Backup Agent Open Files) krijg ik ca. 80 keer de warning "W3404 Unable to open file [filenaam] EC=sharing violation". Deze warnings verschijnen op de lokale server (waarop ArcServe is geinstalleerd) en op de servers die via het netwerk worden gebackupt. Door deze warnings krijgt de backupjob de status "Incomplete".

Ik heb SP4 + een QOxxxx (E3404) patch geinstalleerd maar de meldingen blijven komen.

:( Ik heb Computer Associates reeds gemaild met dit probleem (ca. 1,5 week geleden) maar krijg geen reactie.

Weet iemand een oplossing? |:(

Verwijderd

misschien niet de oplossong maar voor tijdelijk misschien een idee:

deselecteer de bestanden waarop deze melding wordt weergegeven.

krijg je tijdelijk toch de melding backup succesfull, dan zie tenminste sneller wanneer er een nieuw probleem voordoet.

Waarom Bel je CA niet gewoon op waarschijnlijk krijg je dan eerder antwoord, dit is mijn ervaring tenminste.

Sorry dat ik je verder niet kan vertellen waar het probleem zit.

Ik hoop dat je er tochiets aan hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie, maar het is inderdaad niet de oplossing die ik zoek. Hier had ik zelf ook al aan gedacht.

Waarom ik CA niet bel? Kosten ¤ 95,-, dat zijn kosten voor support op een reeds aangeschaft product welke niet goed werkt!! -> Principekwestie, alhoewel ik begrijp dat ik mijn principes moet laten varen als ik niet snel met een oplossing kom. ;)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:31

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Domme vraag, maar *welke* files kan 'ie niet backuppen ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• RedRose
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

RedRose

Icebear

Op vrijdag 19 juli 2002 14:56 schreef Koffie het volgende:
Domme vraag, maar *welke* files kan 'ie niet backuppen ?
En... welke services draai je op de servers??

/edit: bijvoorbeeld voor Exchange is de BAOF niet genoeg...

Sundown Circus

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 juli 2002 15:00 schreef RedRose het volgende:

[..]

En... welke services draai je op de servers??

/edit: bijvoorbeeld voor Exchange is de BAOF niet genoeg...
Voor Exchange draait de Exchange Agent om op Brick-Level backups te kunnen maken. Dit gaat ook volledig zonder foutmeldingen goed.

Enkele files die niet goed gaan zijn:
- [andere server] c:\WINNT\SYSTEM32\CONFIG\default.
- [andere server] c:\WINNT\SYSTEM32\CONFIG\sam.
- [andere server] c:\System Volume Information\catalog.wci\CiCL0001.000
- [andere server] c:\System Volume Information\catalog.wci\CiP10000.000
- [andere server] c:\System Volume Information\catalog.wci\CiC20000.000
- [andere server] c:\WINNT\NTDS\ntds.dit
- c:\documents and settings\all users\application data\Microsoft\Network\Downloader\qmgr0.dat

en ga zo maar door.....

De services die draaien zijn niet zo spectaculair, naast de standaard services de services die behoren bij:
- MS Exchange 2000
- ArcServe
- McAfee Netshield + VirusScan + Groupshield
- MS TS
- MS Office 2000

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

- [andere server] c:\WINNT\SYSTEM32\CONFIG\default.
- [andere server] c:\WINNT\SYSTEM32\CONFIG\sam.
- [andere server] c:\System Volume Information\catalog.wci\CiCL0001.000
- [andere server] c:\System Volume Information\catalog.wci\CiP10000.000
- [andere server] c:\System Volume Information\catalog.wci\CiC20000.000
- [andere server] c:\WINNT\NTDS\ntds.dit
Dit lijken me toch echt system specific bestanden, die 'ie gewoon niet open krijgt.
Denk dat de open file manager daar ook weinig aan kunt doen.

zoals tussen de regels door te lezen valt, kun je je beter focussen op het feit waarom 'ie dit soort files niet wil backuppen ..

Verwijderd

Topicstarter
Wellicht dat je gelijk hebt. Ik was in de veronderstelling dat nagenoeg elke file te backupen moet zijn! Denk dat ik maar een Disaster Recovery backup op een HDD maak en debackupjob verder aanpas.

Bedankt allemaal voor 't meedenken. *D

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

In principe wel, maar kan me echt niet indenken dat NT z'n SAM file vrij zou geven aan een agent ;)
Bij zo'n agent moet je eerder denken aan het mogelijk maken van backuppen van word docuemtnen die de users open hebben staan.

De bestanden die ik nu zie, zijn allemaal bestanden die alleen maar te benaderen zijn vie aan bootflop ofzo .. verder no way dat er iets anders dan system bij kan.

Succes ;)

• RedRose
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

RedRose

Icebear

Op vrijdag 19 juli 2002 16:33 schreef Koffie het volgende:
In principe wel, maar kan me echt niet indenken dat NT z'n SAM file vrij zou geven aan een agent ;)
Bij zo'n agent moet je eerder denken aan het mogelijk maken van backuppen van word docuemtnen die de users open hebben staan.

De bestanden die ik nu zie, zijn allemaal bestanden die alleen maar te benaderen zijn vie aan bootflop ofzo .. verder no way dat er iets anders dan system bij kan.

Succes ;)
Yup. (als in: pcies). Die files wil je ook niet restoren.
Op vrijdag 19 juli 2002 16:16 schreef OneAB het volgende:
Wellicht dat je gelijk hebt. Ik was in de veronderstelling dat nagenoeg elke file te backupen moet zijn! Denk dat ik maar een Disaster Recovery backup op een HDD maak en debackupjob verder aanpas.

Bedankt allemaal voor 't meedenken. *D
De disaster recovery + je server profile disk + Arcserve Backup (including Exchange + AD en die hele mik) <edit>+ je (uiteraard volledig up-to-date ;) ) documentatie)</edit> zouden in principe genoeg moeten zijn voor een goede herstel als er iets goed fout mocht gaan.

Sundown Circus

Verwijderd

CA bellen werkt prima, heb ze ooit 1 keer gebeld en had binnen 5 uur antwoord. Nadeel: ze lullen engels :)

Ik denk idd. dat die agent voor open files meer bedoeld is voor bestanden welke nog door _gebruikers_ in gebruik zijn.

//off topic

Exchange wil je niet op brick level backuppen, om van allerlei redenen.. Zie ook dit eens:
[url="http://www.swinc.com/resource/exch_faq_appxb.htm"]http://www.swinc.com/resource/exch_faq_appxb.htm[/url]

//edit

Zit even wat documentatie door te nemen bij CA, het lijkt er op dat het niet voldoende is om alleen de agent te installeren. Het lijkt een beetje op een RTFM probleem :)

Check deze eens:
[url="http://support.ca.com/as2000manuals/agents/BAOF/as2000BAOF.html"]http://support.ca.com/as2000manuals/agents/BAOF/as2000BAOF.html[/url]

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 juli 2002 20:47 schreef hezik het volgende:

Exchange wil je niet op brick level backuppen, om van allerlei redenen.. Zie ook dit eens:
[url="http://www.swinc.com/resource/exch_faq_appxb.htm"]http://www.swinc.com/resource/exch_faq_appxb.htm[/url]
De backup van Exchange op brick-level gaat overigens zonder problemen geheel goed. ook het restoren van berichten uit een bepaalde mailbox is geen enkel probleem.

BTW: De link die je poste gaat over Exchange 5.5!!

Verwijderd

Welke build heb je ? het kan zijn dat je een wat hogere build moet DL (+/- 100mb via de FTP site)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Op maandag 22 juli 2002 12:57 schreef Frankdatank het volgende:
Welke build heb je ? het kan zijn dat je een wat hogere build moet DL (+/- 100mb via de FTP site)
24Mb voor SP4... (sowieso wel aan te raden overigens)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 juli 2002 17:56 schreef zwelgje het volgende:

[..]

24Mb voor SP4... (sowieso wel aan te raden overigens)
Jongens... willen jullie ff lezuh!! -> zie 1e posting! :z
Pagina: 1