[SQL] Openen *.mdf en *.ldf bestanden

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:38
Een collega heeft me gevraagd om een aantal SQL-queries op te stellen, ik heb van hem een aantal .mdf en .ldf-bestanden gekregen, waarmee ik de databaseinhoud zou kunnen zien. Met welk programma kan ik deze bestanden openen? Even rondkijkend op google leert dat de MDF-bestanden de databasebestanden zijn en dat de LDF-bestanden de logbestanden zijn.

Verwijderd

MDF en LDF bestanden zijn van de MS SQL SERVER Database. Het makelijkste is om even MSDE (Gratis Desktop variant) te downloaden of van je Office 2k / 2k2 cd te halen en deze te gebruiken.

• Delphi32
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 21:58

Delphi32

Heading for the gates of Eden

Maar er zit bij de MSDE toch helemaal geen query/db analyse tools :? Dan heeft TS er nog weinig an!

Verwijderd

Mja, aan die collega vragen dat je de SQLServer installatie mag hebben (incl license) want aan .mdf bestanden heb je weinig zonder SQL-DMO library en sqlserver.

Je kunt in de enterprise manager een database 'attachen', daarbij selecteer je de .mdf file. De ldf kun je wegkegelen.

Verwijderd

Op vrijdag 19 juli 2002 15:09 schreef Delphi32 het volgende:
Maar er zit bij de MSDE toch helemaal geen query/db analyse tools :? Dan heeft TS er nog weinig an!
Je kan gewoon query's en commando's draaien via de commandline. Maar wellicht is het beste nog om de client tools van SQL server te gebruiken en de MSDE als DB.