• Firestormer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-10 16:56
[url="http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=20566"]http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=20566[/url]
Ik zat zo dit stukje je te lezen en mijn vraag is
kan dat wel ? meer stroom opwekken dan je verbruikt

Verwijderd

Ze halen in principe energie uit de nul-punts energie. Dus het is geen energie uit het niets. Maar dat je uit deze energie nu al 1000 watt kan halen is hoogst onwaarschijnlijk. Dit apparaat is gewoon nep. Misschien dat we in 2300 zo'n apparaat hebben, maar nu nog niet.

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-10 10:30
Lol, een electromotor drijft een generator aan, die een accu oplaad. Uit die accu kan je en stroom gebruiken en die electromotor aandrijven. Dat zou zo gewoon oneindig moeten kunnen doorgaan.

not.

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:43
hmm vreemd heb hier al een jaar geleden over gelezen (over dat apparaat dan was toen nog beta nu nog denk ik)

maar in iedergeval is er veel te vinden over zero point energy. ze vermoeden dat dat dezelfde energie is als de energie die voor de big bang gebruikt was

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Hebben we het hier niet over hetzelfde apparaat dat in [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/533244/1?limit=25"]dit[/url] topic werd besproken, en waarvan de makers de hoeveelheid opgewekte energie in een ronduit onzinnige term
(m2 / s) uitdrukten?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-10 07:26

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ik vind het niet zo'n leuk idee om te kloten met dingen die ook bij de Big Bang speelde voor hetzelfde geval krijg je een of andere wazige kettingreactie die we nu nog niet kunnen voorspellen.
Ik moet zeggen dat het verhaal op die site best leuk is. Omdat molekulen nooit stil staan volgens de quantum theorie kunnen we daar energie uit halen.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-10 15:44

Dido

heforshe

Droogkloot was me voor... het lijkt er wel heel erg veel op :)

Wat betekent mijn avatar?

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Geloof ik ook weinig van...ik dacht dat je heel erg veel energie nodig had om met 0-.`s energie te gaan kloten.
Zou wel geinig zijn natuurlijk maar ik ben sceptisch ;)

• Gulli
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-10 07:11

Gulli

100% Unwiderstehlich

Voor zover ik weet heb je altijd verlies van energie, danwel aan wrijving dan wel (lucht)weerstand. Wat dus betekent dat je altijd wel energie moet toevoegen om het geheel draaiende te houden. Quantum energie kan idd wel een hoop schelen maar op een gegeven moment is dat ook op dus dan kan je weer nieuwe bronnen gaan zoeken. (dit begint op een spotje van greenpeace te lijken ;)) Een perpetuum mobile heeft weer met dezelfde vormen van energieverlies te maken dus imho zal zoiets nooit gerealiseerd worden.

Connaisseur des femmes

• Firestormer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-10 16:56
ik vraag me idd ook af of je geen gevaarlijk situaties krijgt door de energie gewoon weg te halen

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

0 point energy is niets nieuws. Het bestaan ervan is aangetoond, zelfs bij 0 K. Over de grootte van het veld lopen de meningen echter uiteen

1 De wereld bevat zo weinig 0 point energy (ZPE) dat er niet eens een kopje koffie mee opgewarmd kan worden.

2 1 kopje koffie bevat genoeg ZPE om de hele wereld te verwarmen...

Het marshall space centre (NASA) laat op dit moment een rus(Podkletnov) een apparaat bouwen dat zwaartekracht zou afschermen. Het toestel bestaat uit een keramische plaat tot -233 celcius gekoeld. kosten 600.000 dollar. Mocht dit lukken dan is het wereldnieuws, zoniet dan blijft anti zwaartekracht dmv ZPE aftapping een ridicuul idee.
Pagina: 1