Mijn probleem is het volgende. Ik heb een array van 'vraag'-objecten en ieder vraagobject heeft een array van 'antwoord'-objecten in zich.
De antwoorden zijn gedeclareerd in de vraag class als:
Het setten van de antwoorden in het vraagobject gebeurt op deze manier:
Dat gaat allemaal prima, nu heb ik dus een mooie array van antwoordobjecten.
Omdat een bij een 'set' ook een 'get' hoort heb ik ook de volgende code in de vraag class:
Maar als ik nu in mijn code na het setten van het hele gebeuren iets doe als dit:
krijg ik een typemismatch
Het is toch een array of ben ik nu gek?
Ik heb ook al geprobeerd om de variabele aAntwoorden in het de vraagclass public te maken en het dan zo te doen:
Maar dan krijg ik gewoon diezelfde foutmelding. Maar als ik direct na het setten van de antwoordarray in het object de UBound van aAntwoorden laat printen dan krijg ik wel het juiste getalletje terug
Ik doe iets fout, maar wat? Ik hoop dat jullie mij een duw in de goede richting kunnen geven
De antwoorden zijn gedeclareerd in de vraag class als:
code:
1
| Private aAntwoorden As Variant |
Het setten van de antwoorden in het vraagobject gebeurt op deze manier:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Public Sub SetAntwoorden(a As Variant)
Dim i As Integer
ReDim aAntwoorden(UBound(a)) As Antwoord
For i = 0 To UBound(a)
Set aAntwoorden(i) = a(i)
Next
End Sub |
Dat gaat allemaal prima, nu heb ik dus een mooie array van antwoordobjecten.
Omdat een bij een 'set' ook een 'get' hoort heb ik ook de volgende code in de vraag class:
code:
1
2
3
| Public Function GetAntwoorden() As Variant GetAntwoorden = aAntwoorden End Function |
Maar als ik nu in mijn code na het setten van het hele gebeuren iets doe als dit:
code:
1
2
| Dim temp As Integer temp = UBound(aVraagObjects(0).GetAntwoorden()) |
krijg ik een typemismatch
Het is toch een array of ben ik nu gek?
Ik heb ook al geprobeerd om de variabele aAntwoorden in het de vraagclass public te maken en het dan zo te doen:
code:
1
2
| Dim temp As Integer temp = UBound(aVraagObjects(0).aAntwoorden) |
Maar dan krijg ik gewoon diezelfde foutmelding. Maar als ik direct na het setten van de antwoordarray in het object de UBound van aAntwoorden laat printen dan krijg ik wel het juiste getalletje terug
Ik doe iets fout, maar wat? Ik hoop dat jullie mij een duw in de goede richting kunnen geven