[concepts adsl] instellingen

Pagina: 1
Acties:

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 16:52
Is er misschien een Tweaker die voor mij de instellingen voor een ADSL modem/router even hier kan posten... ik heb geen gegevens erbij gekregen en de helpdesk 'belt terug' ... een keer.

Met name dus de PVC instellingen, om de verbinding naar internet open te krijgen.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Pogostokje
<snif>
Ze weten het niet bij de helpdesk... :(
Ik word teruggebeld door een 'expert'.

Is er nu helemaal niemand die even in zijn modempje wil kijken naar de instellingen??

Verwijderd

ik heb geen Concepts adsl

anders had ik al gekeken :)

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:06

Wokschotel

Op 6 wielen

Op vrijdag 19 juli 2002 13:10 schreef Pogostokje het volgende:
Is er misschien een Tweaker die voor mij de instellingen voor een ADSL modem/router even hier kan posten... ik heb geen gegevens erbij gekregen en de helpdesk 'belt terug' ... een keer.

Met name dus de PVC instellingen, om de verbinding naar internet open te krijgen.
Maakt Concepts gebruik van het BBned netwerk? Misschien dat je dan met gegevens van Cistron of Eweka verder komt?

• Pogostokje
Maakt Concepts gebruik van het BBned netwerk? Misschien dat je dan met gegevens van Cistron of Eweka verder komt?
Hm ... ja, een stukje. :)

Maar hij geeft nu steeds een 'destination network not reachable'.
Lijkt mij dat de router/modem zelf nog een gateway nodig heeft oid op het bbnet/concepts netwerk.
Zucht.

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Normaal zijn alle settings in je modem al correct en hoef je alleen de standaard waarden te selecteren, het lijkt mij dat het probleem wel eens ergens anders kan zitten ( ik heb zelf ook concepts adsl hier, de wide open versie zelfs :P )

Heb net een ICQ message gestuurd, als je even reageert geef ik je daar mijn telefoon nummer kunnen we even alles controleren. Daarna mag jij hier posten wat de oplossing was :+ ( of wat niet de oplossing was :P )

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• Pogostokje
Normaal zijn alle settings in je modem al correct en hoef je alleen de standaard waarden te selecteren
Mja, dat zegt de helpdesk dus ook.
Maar die hebben denk ik alleen ervaring met een analoog adsl modem. Ik heb een ISDN verbinding thuis en het begon al met dat er de verkeerde kabels bij zaten. Sindsdien snappen ze er helemaal niks meer van en ze bellen ook niet terug. :(
Je zou toch zeggen dat ze het een keer getest moeten hebben maar volgens mij hebben ze het nog nooit zelf werkend gezien. Bah.

• Pogostokje
Oke.
Ik heb het probleem (per ongeluk) opgelost. Ik zal de oplossing posten zodat mocht iemand ooit ook dit probleem hebben dan weet je nu wat je doen moet. :)

Een ISDN ADSL modem werkt bij Cistron als volgt. Let op, de helpdesk zegt 'standaard instellingen voldoen'. Ja, niet dus. Dan heb je geen enkele connectie. Wat je moet doen is:

Stel op de PVC pagina in bij de bovenste regel:
SPAN/Bridged, 0, 35 en laat de PPP velden leeg
Zet vervolgens op de LAN pagina 'general bridged mode' op aan en .... ZET DE DHCP SERVER UIT.

Die f*cking dhcp server staat standaard dus aan. Dan krijg je een lokaal IP adres van dat modem uitgedeeld in plaats van een IP adres waar je wat aan hebt op internet! Let dus op: dhcp uitzetten!

Pagina: 1