advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• Lev
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-02-2018

Lev

Oldskool Tweaker

Topicstarter
hey guys,

ik wil me systeem en beetje upgraden door er wat extra geheugen in te plaatsen alleen ben ik totaal niet meer up to date met mijn hardwarekennis..

toen ik deze pc een jaar geleden in elkaar zette koos ik voor 256MB PC2400 DDR SDRAM (Corsair) omdat dit cas2 geheugen was en overal als beste uit de test kwam... vooral met overklokken..

nu wil ik er dus een dimmetje naast plaatsen en vraag ik me af of ik weer gewoon voor Corsair PC2400 moet gaan of dat er inmiddels geheugen op de markt is die stukken beter is.

wat adviseren jullie me?

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:26

Smarron

The bend

Ik denk het wel hoor. Het geheugen kost weinig meer. Je hebt nu ook al PC2700 maar dat is zelf maar marginaal sneller dan PC2100.

Doe er gewoon een dimm bij van Corsair.

Wat zijn de specs van de rest je systeem eigenlijk ?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Lev
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-02-2018

Lev

Oldskool Tweaker

Topicstarter
asus a7m266
amd athlon 1400@1522 (kan hoger maar wil nog kunnen slapen (: )
256 corsair pc2400
ibm 60gxp 40gb
ibm 75gxp 80gb
liteon 32x flikker
pioneer dvd-rom

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:04

Rival24

I'll Be Back

Aangezien je een AMD760 chipset hebt is het verstandig om er een zelfde reepje geheugen naast te flatsen. Deze chipset wil wel eens weigeren bij 2 verschillende reepjes geheugen.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:26

Smarron

The bend

Op vrijdag 19 juli 2002 13:08 schreef rival24 het volgende:
Aangezien je een AMD760 chipset hebt is het verstandig om er een zelfde reepje geheugen naast te flatsen. Deze chipset wil wel eens weigeren bij 2 verschillende reepjes geheugen.
Pcies. Koop gewoon hetzelfde reepje. Er is heus nog niet echt sneller geheugen te halen. De verschillen zijn in ieder geval te klein.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Dat soort Corsair DIMM's worden toch voornamelijk gekocht door mensen die donders goed weten wat ze in hun bak willen. Daarom verbaast jouw vraag me nogal Lev. An sich is dit best wel basiskennis; het plaatsen van ram. Anyway, koop wat leuks en bij voorkeur eenzelfde soort DIMM (als ze niet veel te duur zijn dan), in principe zou alles met een beetje kwaliteit moeten werken. Iig doe ik deze op slot.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.