Water koeling vraagjes...

Pagina: 1
Acties:

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Ok, ben dus begonnen met het maken van een waterkoelingssyteem en ik heb nog een aantal vraagjes..
- wil het pompje bij een Aquariumzaak gaan halen maar hoeveel liter per uur???
- Wil een extra waterbak maken onder m'n kast. Moet deze helemaal dicht zijn ook aan de bovenkant???

Dat was het voor nu wel zo'n beetje... Kon dit niet vinden met de search dus ik hoop niet dat mensen hiernaar gaan verwijzen...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

uhm, voor die pomp hebben de meeste mensen minimaal een litertje of 400 geloof ik...

en je kan die bak (mijn mening) het beste helemaal dicht maken, hoeft niet hoor...

maar dan zou je em niet mee kunnen nemen naar een lan oid...

Ik heb zelf een WC en die kan ik op zen kop houden, en men pa is nu zover dat ie zonder vuilniszak op de achterbank mag staan... (gevuld natuurlijk)

Electronics development

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Als je zo'n bak hebt die onder je kast zit moet je dan ook nog een appart vulsysteem hebben om de rest van het systeem luchtledig te vullen of moet je gewoon de inzuig slang onder het water in die bak doen en dan doet hij vanzelf allemaal water aanvoeren en gaat alle lucht eruit??

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:16

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

ik denk dat je een pomp van rond 600liters moet gaan zoeken

[specs]

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Bedenk me opeens nog iets....

Hoe groot moeten alle slangen en aansluitingen in diameter zijn??

Verwijderd

als je nou es begint met juiste koelblok te kopen :P en van daaruit lekker verder werken :) -> pompje -> radiatortje ->slangetje.........trekkertje >:)

en wat dacht je van es op andere sites te kijken?
der is meer dan tweakers.net in deze wereld :P (ja echt waar ;))
kijk es bij :
[topic=550536/1/25]
en bij
[url="http://www.oc-shop.nl"]http://www.oc-shop.nl[/url]

veel plezier en succes

ps:vertel misschien es wat meer over je systeem .......kan welles helpen..... :+

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Op vrijdag 19 juli 2002 13:28 schreef 33K het volgende:
als je nou es begint met juiste koelblok te kopen :P en van daaruit lekker verder werken :) -> pompje -> radiatortje ->slangetje.........trekkertje >:)

en wat dacht je van es op andere sites te kijken?
der is meer dan tweakers.net in deze wereld :P (ja echt waar ;))
kijk es bij :

[topic=550536/1/25]

en bij
[url="http://www.oc-shop.nl"]http://www.oc-shop.nl[/url]

veel plezier en succes

ps:vertel misschien es wat meer over je systeem .......kan welles helpen..... :+
Zeer interessant en dat draadje volg ik ook echt heeel erg goed!

Verder wat over mijn systeem:

AMD Atlon XP 1333 Mgh = 1400+ @ 1343 59 graden :(
Asus A7A266 moederbord
256 MB DDR Geheugen
Midi-Tower kast 300 Watt moet dus wel een aantal dingen als pomp en radiator buiten de kast maken
Matrox Millenium G450 DualHead

Koelblokje vindt ik wel leuk om zelf te maken en zo heel moeilijk is dat ni...

Verwijderd

Ik ken de "draad" maker persoonlijk :P gister nog bij em langs geweest om ff wat ijzer uit me gat te zagen omdat me nieuwe koelblok niet op me nieuwe mobo in me nieuwe kast past ;) hij krijgt vandaag ze koelblok binnen als het goed is dus dan kan die een einde aan ze dagboek gaan breien :)

maaruh :

AMD Atlon XP 1333 Mgh = 1400+ @ 1343 59 graden

ikke snap ut niet helemaal :? tis een XP 1333? bestaat ie dan? denkut niet........zal dus wel athlon thunderbird zijn 8-) en die kunnen behoorlijk warm worden ....ik heb der (nog) niet zoooo veel verstand van maar
En trouwes, matrox? hehe, goh dat zie je niet vaak meer :P

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 16:22

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Op vrijdag 19 juli 2002 13:57 schreef 33K het volgende:
Ik ken de "draad" maker persoonlijk :P gister nog bij em langs geweest om ff wat ijzer uit me gat te zagen omdat me nieuwe koelblok niet op me nieuwe mobo in me nieuwe kast past ;) hij krijgt vandaag ze koelblok binnen als het goed is dus dan kan die een einde aan ze dagboek gaan breien :)

maaruh :

ikke snap ut niet helemaal :? tis een XP 1333? bestaat ie dan? denkut niet........zal dus wel athlon thunderbird zijn 8-) en die kunnen behoorlijk warm worden ....ik heb der (nog) niet zoooo veel verstand van maar
trekt je cpu throttling je klokfrequentie niet naar beneden omdat je cpu te warm wordt? (59 graden)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

knip...

maaruh :

Hij bedoelt een athlon xp 1400+ (draait normaal op 1333Mhz)
Das hetzelfde als een 1800+ op 1533 Mhz draait.

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter

maaruh :

Nee... Nee.. 'k heb het een beetje stom neergezet... Het is een Atlon XP 1400+ en die draait op 1333 Mgh normaal heb m'n fsb al een beetje omhoog gezet en hij draait nu op 1343 Mgh alleen wel heel warm.. Ook een van de redenen waarom ik op waterkoeling over ga.

Matrox zie je nog best wel veel voor dual head systemen zoals ik draai..

't is mooi dat de draad maken zijn waterkoelblokkie binenkrijgt en als het draadje is afgerond heb er namelijk nu al een aantal dingen van geleerd.
Op vrijdag 19 juli 2002 14:01 schreef Ener-G het volgende:

[..]

trekt je cpu throttling je klokfrequentie niet naar beneden omdat je cpu te warm wordt? (59 graden)
wat bedoel je met cpu throttling???

59 graden van m'n cpu is trouwens unstressed dus gewoon tijdens draaien van windows...

Verwijderd

Cpu throttling is bedoelt om bij laptops te zorgen dat je langer met je accu meekan , je processor wordt op bepaalde momenten teruggeklokt.

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Op vrijdag 19 juli 2002 14:17 schreef TweAx_P het volgende:
Cpu throttling is bedoelt om bij laptops te zorgen dat je langer met je accu meekan , je processor wordt op bepaalde momenten teruggeklokt.

Is dit een optie in windows of in de BIOS??

Verder denk ik niet dat dat zomaar aangezet wordt.. Draai win XP Pro

Verwijderd

Ik denk niet dat het bij jou een probleem kan zijn omdat je een gewone computer hebt en geen laptop.
Kijk anders even met wcpuid wat je klokfrequentie is, maar ik betwijvel datie teruggeklokt is.

• sKitZo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 07:55

sKitZo

:)

maaruh :

hey 33k :)

bij me geweest om ijzer uit je gat te zagen? hoezo hebbie ijzer gegeten? hehe...

voor de duidelijkheid: Ik had de eer om met mn dremel in zijn nieuwe chieftech kast te gaan slijpen

• FragFrog
  • Laatst online: 12:45
Op vrijdag 19 juli 2002 14:09 schreef apen-nootjes het volgende:
Nee... Nee.. 'k heb het een beetje stom neergezet... Het is een Atlon XP 1400+ en die draait op 1333 Mgh normaal heb m'n fsb al een beetje omhoog gezet en hij draait nu op 1343 Mgh alleen wel heel warm.. Ook een van de redenen waarom ik op waterkoeling over ga.
De gebruikte afkorting is MHz, MegaHertz, 't is even dat je het weet :)
Matrox zie je nog best wel veel voor dual head systemen zoals ik draai..
Klopt, heb tijdje geleden op de zaak ook nog 1tje ingebouwd... Dual 21", da's pas lekkol :9~
't is mooi dat de draad maken zijn waterkoelblokkie binenkrijgt en als het draadje is afgerond heb er namelijk nu al een aantal dingen van geleerd.
Da's de hele opzet van GoT nietwaar ;)
59 graden van m'n cpu is trouwens unstressed dus gewoon tijdens draaien van windows...
Dat is vrij veel vrind :) Heb je zelf de koeler erop gezet? Zoja, ook koelpasta gebruikt? Mijn XP2000+ gebruikt tijdelijk (pomp stuk) een el-cheapo koeler en wordt stressed niet warmer dan 50 graadjes

Verder: weet je zeker dat je zelf een blok wilt maken? Zeker voor 1e keer is't nog niet zo simpel als jij voordoet. Warmteoverdracht goed voor elkaar krijgen kan best problematisch zijn, tenzij je beschikt over erg goeie apparatuur. Het is maar een klein onderdeel, maar eigenlijk het enige waar ik niet op zou bezuinigen als ik jou was :)

* FragFrog heeft gesproken :7

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Op vrijdag 19 juli 2002 17:26 schreef FragFrog het volgende:

[..]

De gebruikte afkorting is MHz, MegaHertz, 't is even dat je het weet :)
[..]

Klopt, heb tijdje geleden op de zaak ook nog 1tje ingebouwd... Dual 21", da's pas lekkol :9~
[..]

Da's de hele opzet van GoT nietwaar ;)
[..]

Dat is vrij veel vrind :) Heb je zelf de koeler erop gezet? Zoja, ook koelpasta gebruikt? Mijn XP2000+ gebruikt tijdelijk (pomp stuk) een el-cheapo koeler en wordt stressed niet warmer dan 50 graadjes

Verder: weet je zeker dat je zelf een blok wilt maken? Zeker voor 1e keer is't nog niet zo simpel als jij voordoet. Warmteoverdracht goed voor elkaar krijgen kan best problematisch zijn, tenzij je beschikt over erg goeie apparatuur. Het is maar een klein onderdeel, maar eigenlijk het enige waar ik niet op zou bezuinigen als ik jou was :)

* FragFrog heeft gesproken :7
Ik heb inderdaad zelf m'n koeler erop gezet.. koelpasta dun aangebracht (Artic Silver 2) maar ik denk dat het vooral ook komt doordat m'n airflow in m'n kast helemaal niet goed is.. heb er geen extra fans ofzo ingebouwd omdat ik al een tijdje aan het denken ben over WC

Zelf het blokje maken is denk ik niet zo'n heel moeilijk iets. Heb hier een freesbank staan waar ik vrij goed mee overweg kan (lees m'n pa). Verder heb ik de mogelijkheid om het hele blokkie te zilversolderen dus hij wordt ook gegarandeerd helemaal water dicht.. Hij zou zelfs 8 bar moeten kunnen verdragen maar da ga ik niet uitproberen. Ga hem als het goed is dinsdag of woensdag freezen dus dan horen jullie of het gelukt is... Weet dat het een heel belangrijk onderdeel is. Mocht het nou de eerste keer niet meteen helemaal lukken dan ken ik altijd nog een keer proberen om een blokkie te maken... Daar leer je alleen maar van...

• FragFrog
Op vrijdag 19 juli 2002 20:10 schreef apen-nootjes het volgende:

[..]

blablabla
er geen extra fans ofzo ingebouwd omdat ik al een tijdje aan het denken ben over WC
Zeer goed id. Mijn kast heeft nog steeds de littekens van een leven met 4 fans :) Maar heb je in dat geval ook al eens geprobeerd met kast open? Helpt in zo'n geval vaak enorm veel!
Zelf het blokje maken is denk ik niet zo'n heel moeilijk iets. Heb hier een freesbank staan waar ik vrij goed mee overweg kan (lees m'n pa
Whuehehehe, waar vaders al niet goed voor zijn (zie ook [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/528148"]mijn[/url] draadje ;))

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Op zondag 21 juli 2002 00:20 schreef FragFrog het volgende:

[..]

Zeer goed id. Mijn kast heeft nog steeds de littekens van een leven met 4 fans :) Maar heb je in dat geval ook al eens geprobeerd met kast open? Helpt in zo'n geval vaak enorm veel!
[..]

Whuehehehe, waar vaders al niet goed voor zijn (zie ook [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/528148"]mijn[/url] draadje ;))
Ziet er goed uit die kast... Met kast open heb ik nooit geprobeerd nu maar gelijk proberen dus...

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Ok... Heb ff proef gedraaid met open kast en helpt inderdaad...

Verder nog een vraagie...

Is het verstandig om ook maar gelijk een blokkie voor de North bridge te maken???

• FragFrog
Op maandag 22 juli 2002 17:20 schreef apen-nootjes het volgende:
Is het verstandig om ook maar gelijk een blokkie voor de North bridge te maken???
Jup! Als je de apparatuur hebt en de mogelijkheid zeker doen! Ik zit nu zelf met't probleem dat ik er ook 1 moet hebben, omdat door het ontbreken van fans mijn kast 1 grote broeibak word. Resultaat: oververhitte northbridge.

Dus zal'k zelf ook wat moeten maken (heb ze nog nergens te koop gezien), helaas zonder goeie apparatuur... Dat gaat nog leuk worden :D

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
De apperatuur heb ik... Zal kijken of het lukt als het lukt dan post ik het wel ff want dan ken ik dus meer mensen blij maken tegen kostprijs...

Pagina: 1