Toon posts:

[CPU Cooling] Ervaringen Coolermaster Pipeline

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ola,

Ik ben op zoek naar een stille nieuwe CPU koeler, en ik kwam deze tegen in mijn zoektoch der CPU coolers.

De HHC-001 en de HHC L61.. Alleen is mij onduidelijk wat nu direct de verschillen zijn tussen deze twee fans...

Is het geluid het grootste verschil?

De HCC-001 voor 49 Euro
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com.hk/en/products/cooler/hhc-001.jpg

En de HCC-L61 voor 69 Euro
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com.hk/en/products/cooler/hhc-l61.jpg

En daarbij ben ik natuurlijk benieuwd, wat de ervaringen zijn van een van deze twee...

PS: past deze ook op een MSI K7T pro 2-a? Et is een gewone socketA cooler toch met van die klemmen (die gaten ontbreken namelijk in mijn moederbord).

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Direct een andere fan er bij bestellen, dit ding maakt ongeveer zoveel als een stofzuiger... ik heb em er zelf nl. ook in hangen, hij koelt wel vrij redelijk, maar er moet echt een andere fan op anders gaat het mis :)

Enfin, koperen blokje is wel goed enzo, daar niet van

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 juli 2002 12:07 schreef WhizzCat het volgende:
Direct een andere fan er bij bestellen, dit ding maakt ongeveer zoveel als een stofzuiger... ik heb em er zelf nl. ook in hangen, hij koelt wel vrij redelijk, maar er moet echt een andere fan op anders gaat het mis :)

Enfin, koperen blokje is wel goed enzo, daar niet van
Over welke van de twee heb je het dan?

//edit gezien et feit dat de een namelijk zegt super stil te zijn (de L61)

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het wel een heel erg boel geld eerlijk gezegt,
70 euro voor een Socket Koeler, of sta ik daar alleen in die visie?

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Hij is echt niet stil, volgens mij allebei niet, die stille heatpipe heeft niks te maken met de stofzuiger die er bovenop zit. Dit beestje is inderdaad vrij duur en als je em origineel laat draait de zo´n 6000 rpm en kan je stofzuigen, zoals vermeld, het is een goede koeler voor, jah, toch vrij veel geld, bij funprice was ie geloof ik 65 euro :)

/edit

volgens mij kun je dan beter zo´n koperen/gouden zalman cooler kopen, veel stiller, maar ik heb het idee dat de cpu dan iets warmer wordt, vriend van mij heeft nl. die gouden :9~

/edit

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 juli 2002 12:16 schreef WhizzCat het volgende:
Hij is echt niet stil, volgens mij allebei niet, die stille heatpipe heeft niks te maken met de stofzuiger die er bovenop zit. Dit beestje is inderdaad vrij duur en als je em origineel laat draait de zo´n 6000 rpm en kan je stofzuigen, zoals vermeld, het is een goede koeler voor, jah, toch vrij veel geld, bij funprice was ie geloof ik 65 euro :)
Waar baseer je jouw ervaringen op dan :?

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com.hk/en/products/cooler/heatpipe.jpg

Wel grappig, zo werkt et systeem...
Hij zit dus niet vast aan water, maar maakt zelf condens, en die condens koelt de CPU weer, als ik het goed begrijp :-)

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Op vrijdag 19 juli 2002 12:17 schreef drLiter het volgende:

[..]

Waar baseer je jouw ervaringen op dan :?
Op het feit dat ik zelf zo´n ding in mun AMD XP 1900+ heb hangen |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 juli 2002 12:20 schreef WhizzCat het volgende:

[..]

Op het feit dat ik zelf zo´n ding in mun AMD XP 1900+ heb hangen |:(
Welke van de twee!! :+

//edit

de 001 doet 36 CFM en de L61 doet 14 CFM...

dus wel degelijk versgil...

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

volgens mij die eerste, maar uit het plaatje blijkt al dat die heatpipe zelf geen geluid produceert, dat komt echt door het fannetje, trouwens, een weer standje er tussen helpt ook wel denk ik en anders gewoon in de winkel vragen of ze em ff voor je willen aansluiten

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 juli 2002 12:21 schreef WhizzCat het volgende:
volgens mij die eerste, maar uit het plaatje blijkt al dat die heatpipe zelf geen geluid produceert, dat komt echt door het fannetje, trouwens, een weer standje er tussen helpt ook wel denk ik en anders gewoon in de winkel vragen of ze em ff voor je willen aansluiten
Ik vind et maar een wazig versgil tussen die twee.
De ene is etzelfde als de ander, alleen een fan die trager draait in mijn ogen... :-\

Verwijderd

Op vrijdag 19 juli 2002 12:04 schreef drLiter het volgende:
Ola,

Ik ben op zoek naar een stille nieuwe CPU koeler, en ik kwam deze tegen in mijn zoektoch der CPU coolers.

De HHC-001 en de HHC L61.. Alleen is mij onduidelijk wat nu direct de verschillen zijn tussen deze twee fans...

Is het geluid het grootste verschil?

De HCC-001 voor 49 Euro
[url="http://www.coolermaster.com.hk/en/products/cooler/hhc-001.jpg"][afbeelding][/url]

En de HCC-L61 voor 69 Euro
[url="http://www.coolermaster.com.hk/en/products/cooler/hhc-l61.jpg"][afbeelding][/url]

En daarbij ben ik natuurlijk benieuwd, wat de ervaringen zijn van een van deze twee...

PS: past deze ook op een MSI K7T pro 2-a? Et is een gewone socketA cooler toch met van die klemmen (die gaten ontbreken namelijk in mijn moederbord).
Die coolermaster hcc-l61 is een vrij rustige koeler.
En dat is echt waar en koelt ook nog is goed.
De hcc-001 die is inderdaat erg luidruchtig.
want die draait bijna 7000rmp en die hcc-l61 die draaide op 4500rmp.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 juli 2002 12:23 schreef beastlock het volgende:

[..]

Die coolermaster hcc-l61 is een vrij rustige koeler.
En dat is echt waar en koelt ook nog is goed.
De hcc-001 die is inderdaat erg luidruchtig.
want die draait bijna 7000rmp en die hcc-l61 die draaide op 4500rmp.
Je hebt em ook nog eens in je sig hangen :+
Maar et enige versgil is dus die fan die trager draait :?

In dat geval kan ik er wel wat weerstandjes tussen hangen, vind et een beetje raar hoor, om daar dan weer 20 euro meer voor te rekenen...

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

zie je wel? Ik ben weer dom bezig geweest door de hc-001 aan te schaffen, maar idd, als je die goedkopere koopt en er een ander fannetje cq weerstandje bij doet ben je volgens mij veel goedkoper uit :)

Verwijderd

probleemje dat ik met hhc001 had is dat als ik em op me mobo (ABIT KX7) deed en em in me kast (Chieftec Dragon DA-01B-D) propte het klipje a/d bovenkant tegen het tussenschotje van me kast kwam |:( voor de rest heb ik em pas 1 dag en moet nog met alles beginnen :P

Tray waar cpu op abit mobo ingaat zit hoog op het mobo waardoor dat klipje ver uisteekt, neee je kan de koeler niet 180 graden draaien want dan zit ie of op ze kop }:O of hij zit niet goed omdat dan die heatpipes iig niet goed zitten en et gewoon niet past.
Beetje gaar is het wel: koop je zo' grote kast past et er niet in |:(

Bij sallland automatisering heb ik hhc001 trouwes voor 30 euro gekocht 8-) dus die 50/60 euro is beetjuh duur he ;) kan je bijna net zo goed alpha/deltaatje kopuh

idle was me amd1800 trouwes 32 :) vrij netjes zonder casefans en staat dus meteen maar op 1900+

denk trouwes dat een 60->80 mm converter met een grote fan der op het herrie probleem wel kan oplossen :)

Als iemand het niet begrijpt van dat klipje....ik post vanavond nog wel apart postje met pics

Trouwes bedankt Skitzo voor het ff dremelen van een gat in me tussenschotje *D

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-01 19:52

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Ik heb zelf deze koeler ook en ben er best tevreden over. Eerst had ik de langzame stille versie. Deze kon mijn onoverklokte systeem goed op temperatuur houden. Maar natuurlijk wilde ik overklokken en dus heb ik er een 7000 rpm fan op gezet. Nu koelt hij echt goed moet ik zeggen. Gelukkig heb ik wel Q-Fan op mijn mobo en wordt dus automatisch het toerental geregeld ;)
Pagina: 1