Toon posts:

W2K Terminal Server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben hier Office XP Enterprise versie NL. Deze staat zonder problemen geïnstalleerd op onze W2K Terminal Server.

Als we in een sessie via de admin inloggen staan onze Regional Settings keurig op Dutch. Ook geen problemen dus met de spellingscontrole.

Als we echter inloggen als een user dan staat default de regional setting op English. Handmatig is dit te wijzigen, maar springt constant weer terug op English als je bijv. Word opstart.

Iemand een idee om dit te verhelpen?

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Heb je ook via Control Panel -> Regional Options -> "Set Default.." knopje Dutch als default ingesteld ?

Zo niet, dit alsnog doen en het profiel verwijden van users die al een keer ingelogd hebben en dus al Engels 'meegekregen' hebben.
[edit]
Volgens mij wordt de taal voor spell-check ook in de normal.dot geregeld.Misschien die ook ff onder de loep nemen

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 juli 2002 11:48 schreef TheRookie het volgende:
Heb je ook via Control Panel -> Regional Options -> "Set Default.." knopje Dutch als default ingesteld ?
Dit hadden we reeds gecheckt.

Ik heb nu met het gebruikers profiel rechtstreeks ingelogd op de Terminalserver (dus zonder de RDP client).
Hier staan de Keyboard instellingen wel goed voor de gebruiker. Log ik uit en start een RDP sessie dan wordt er aan de sessie English als Default toegevoegd. :(
Ik heb op internet gevonden dat alleen uitloggen voor de Regional settings (keyboard default) niet genoeg, echter het booten van de server was niet de oplossing.

Verwijderd

Heeft die gebruiker lokaal niet te weinig rechten? Hang die user eens in de groep Power Users op die Terminal Server, log dan nog eens aan, verander die taalsetting, en check dan of hij hem vasthoud.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 juli 2002 14:22 schreef A1 het volgende:
Heeft die gebruiker lokaal niet te weinig rechten? Hang die user eens in de groep Power Users op die Terminal Server, log dan nog eens aan, verander die taalsetting, en check dan of hij hem vasthoud.
Mmmmm lid maken van de Power Users groep ??? Heeft dit nog consequenties voor de rechten op mijn 2000 domain. Zo niet, dan ga ik het zeker even probreren. Anders is dit niet echt de oplossing die ik zoek.

Verwijderd

Op vrijdag 19 juli 2002 14:45 schreef Nokian het volgende:

[..]

Mmmmm lid maken van de Power Users groep ??? Heeft dit nog consequenties voor de rechten op mijn 2000 domain. Zo niet, dan ga ik het zeker even probreren. Anders is dit niet echt de oplossing die ik zoek.
Dit heeft geen consequenties, als je gewoon een Group Policy laat toepassen op die domainusers, dan maakt het verder niet zoveel uit wat voor rechten ze lokaal op de machine hebben, gewoon zorgen dat je dmv die policy bepaalde dingen als het configuratiescherm ed. uitschakelt.

Probeer het eens uit zou ik zeggen, ik heb het hier op dezelfde manier perfect draaiend.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 juli 2002 @ 14:47:
[...]

Dit heeft geen consequenties, als je gewoon een Group Policy laat toepassen op die domainusers, dan maakt het verder niet zoveel uit wat voor rechten ze lokaal op de machine hebben, gewoon zorgen dat je dmv die policy bepaalde dingen als het configuratiescherm ed. uitschakelt.

Probeer het eens uit zou ik zeggen, ik heb het hier op dezelfde manier perfect draaiend.
Ik heb de gebruiker nu zelfs klid gemaakt van de administrators. Maar als de taalinstellingen op de taakbalk op Nederlands staan en ik start vervolgens Word op dan springt hij gewoon weer op Engels.

Zelfde gebruiker direct op de Terminalserver in laten loggen geeft geen enkel probleem. Heeft het misschien zin dat ik tijdens het aanloggen een reg. file importeer in het user profiel?

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 08:17
*Schop* *kick* *trap*

Heb hetzelfde probleem.
Alle bovenstaande dingen uiteraard zelf toch nog even geprobeerd.
Gegoogled
Getechned

Enige oplossing die ik tegenkwam was om de normal.dot te overschrijven in het profiel.
Dus normal.dot naar nederlands en even testen.
Perfect.
Copy naar user en helaas.....
niet werken.

Ze kunnen de taal dus instellen op nederlands, maar springt net zo hard weer terug op engels. :(

Wie o wie, weet wat ??

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Semt-x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 22:54
het profiel van de default user aanpassen en die default NL taal ( keyboard) geven ?

helemaal zeker ben ik niet omdat ik op 3 jaar oude kennis moet afgaan.
Pagina: 1