[flash 5] check op inhoud

Pagina: 1
Acties:

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Topicstarter
Ik heb een simpel email form in flash 5 gemaakt en als er op de send knop wordt gedrukt checkt het form of alle velden zijn ingevuld en als dat zo is wordt een meeltje gestuurd, anders wordt naar een ander keyframe gegaan.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
on (release) {
    if (naam ne "" and email ne "" and telefoonnummer ne "" and boodschap ne "") {
      loadVariablesNum ("flesj_form.asp", 0, "POST");
      tellTarget ("_level0") {
        gotoAndStop ("goed");
      }
    } else {
      tellTarget ("_level0") {
        gotoAndStop ("slecht");
      }
    }
}

Ik heb alles flash 4 stijl gehouden om het een bredere userbase te geven, maar 5 mag ook, want ik ben vandaag tegen users :)

Dit gaat allemaal briljant, maar nu wil ik dat als het veld naam wordt ingevuld (dus niet meer leeg is, een karakter is al genoeg) het naam_MC (een andere movieclip) verteld te gaan naar frame 2 oid. Daarna als email niet meer leef is email_MC gaat spelen.

Kan iemand mij een zetje geven? :)

|{ brrr }] |

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:38

Pelle

🚴‍♂️

* Pelle weinig verstand van actionscript :)
Ik weet of je daar ergens een goeie reference hebt liggen, maar als een input ook events kent (zoals on (keyup) ofzo), dan kun je daar natuurlijk je acties in hangen.

Als dat niet zo is, dan moet je denk ik even een omslachtige oplossing verzinnen (tenminste, dat zou ik doen :)).
Maak een movieclipje van 1 frame waar je zoiets inzet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
on (enterFrame) {
    if (_root.naam ne "") {
      tellTarget("_MC") {
        gotoAndPlay(1);
      }
    }
    // en dat ook voor je andere velden
}

Komt er dus op neer dat je een movieclipje van 1 frame de hele tijd laat loopen, en elke keer als hij opnieuw begint (is gelijk aan je framerate) checkt hij of er al iets in die input's staat. Zo ja, movieclip afspelen, zo nee, niks aan het handje.

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Topicstarter
* Yellow|A gaat met Pelle's idee op zoek naar eenascript bijbel die vast wel ergens verborgen ligt bij iemand :)

Als iemand anders tussendoor een briljant idee heeft, laat mijn zoektoch je niet tegenhouden :)

|{ brrr }] |

• TheDjasp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 08:16

TheDjasp

het wordt toch niks

En wil je dat gebeurt op het moment dat men het invult of pas bij het versturen, want in dat laatste geval lijkt me de oplossing zo simpel dat ik bang ben dat ik iets over het hoofd zie :)

[edit]
De eerste optie begrijp ik, en in dat geval had ik idd iets al wat pelle voorstelt aangedragen :)
code:
1
2
3
4
5
6
7
onClipEvent(keyDown) {
    if (_root.naam ne "") {
      tellTarget("naam_MC") {
        gotoAndPlay(1);
      }
    }
}

zoiets dus...

Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook