Toon posts:

Hoe zet je netwerkkaarten op Half-duplex?

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb namelijk een nogal hoge packet-loss, ik heb gewoon zo'n standaard gamersnetwerksetje van Sitecom

Ik hoorde dat het op Half-Duplex zetten zou helpen

alvast bedankt :)

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:52

GaMeOvEr

Is een hork.

In je driver settings van Je NIC, bij advandced heb je een rijtje opties, daar staat ook bij "Duplex Mode" (of iets dergelijks) gemiddeld staat die op "Auto" die kun je dan op "half" zetten.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Ik kan me noet voorstellen dat dat zou werken...

maar goed : rechterknop op netwerkomgeving..
stel dan het protocol : tcp/ip in ergens staat half-duplex als optie

Verwijderd

Als je een hoge packet-loss hebt, dan is half duplex niet de oplossing. probeer eens te achterhalen wat de oorzaak is. Packet-loss kan liggen aan brakke netwerkkaarten, kabels, hubs , maar er kan ook sprake zijn van veel collissions door een druk netwerk verkeer. Voor dit laatste is een switch ipv een hub de (dure)oplossing

Over het algemeen is bij gebruik van een hub het netwerkverkeer halfduplex, bij full duplex (zenden en ontvangen tegelijkertijd) is een switch noodzakelijk om het zend- en ontvangcircuit gescheiden te houden.

Ik zou de problemen dus eerder in hardware zoeken dan in een half-duplex ntwerk.

• Redheinz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08 14:59
Kan inderdaad helpen. Alleen met switches kan je ful duplex gebruiken. Anders moet je half duplex gebruiken volgens mij.

Zin.